יום שלישי, 6 במאי 2014

קליפים חדשים: "שנדליר" של סיה ו- "וסט קוסט" של לנה דל ריי

בדקות אלו הקליפ החדש ל-"West Coast" של לנה דל ריי יעלה לחשבון ה-VEVO שלה. הקליפ מכהן כקליפ הראשון מה-ERA החדש של האלבום החדש שלה "Ultraviolence". הקליפ הוא הקליפ לסינגל הבכורה.
אני לא חושב שדמייני את הקליפ לשיר הזה ככה. כן, לא דמיינתי הפקה גדולה כזו או משהו שישאיר אותי בפה פעור. זה פשוט היה טוב, זה פשוט היה מקסים, זה פשוט היה שם, זה פשוט היה לנה דל ריי וזהו.
לא קיבלנו איזה שהוא משהו מעניין יותר מדי, אבל עם זאת, קיבלנו פה, כפי שאמרתי, הכי לנה דל ריי שבעולם, שזה אגב לא רע בכלל. לנה היא מבין האמנים היחידים שאני פשוט מעדיף שלא "יתקדמו" עם הסגנון המוזיקלי שלהם, וכן, גם לא הכי דחוף לי שהיא תתקדם עם הסגנון הקולנועי שלה. טוב לי שהקליפים שלה כאלו. כי זה יכול להיות הדבר הכי פשוט בעולם, והיא פשוט תדע להעביר אותו בצורה הכי לא רגילה בעולם.
מההבנה שלי, לנה פותחת את הקליפ בתור מישהי שתויה, שנהנת מהחיים, שאין לה מקום אחר חוץ מהטבע, וחוץ מהאדם שאיתו היא חולקת את ליבה. הם נראים מאושרים, נהנים, בבגדים רגילים ופשוטים - מאוד אותנטיים.
מנגד, גברת לנה, בפזמון, כבר משנה את הסצנה לסצנה שונה שבה היא כנראה יושבת במאין מכנית, או באיזה שהוא מקום, למד אדם אחר, שהוא אינו הדוגמן שהופיע איתה בתחילת הקליפ, אלא אדם מבוגר יותר שנראה עשיר ועמיד יותר. הוא נראה "מתוקתק" יותר. שיערו מתוח, הוא לבוש ונראה כמו מישהו שיש לו הכל.. חוץ מאושר אמיתי, מה שהיה ללנה בתחילת הקליפ, וכמובן, גם בהמשך, עם אותו אדם שאיתו היא "חלקה את ליבה" עוד בהתחלה.
ההפכים.
אני חושב שהרעיון פנטסתי. נכון, לא מצאנו כאן דברים יותר מדי שונים או מגוונים וכפי שאמרתי, מאוד "לנה דל ריי" - אבל זה אולי בין הדברים המדוייקים, הפשוטים, הכנים, והנוגעים שלה.
הקטע בסוף עומדת וסביבה הכל בוער, כשיש את הסינת' בשירה, זה גם אחלה רעיון. אבל הביצוע עצמו פחות מרשים. זה נראה מאוד חובבני, ואולי זה מה שהיא ניסתה לעשות, אבל אני יכול לדמיין דווקא את החלק הזה יותר טוב. מבחינת ביצוע כמובן, יותר טוב.
כל הכבוד לגברת, אני בעד כל הסיפור ותומך בה בלי סוף. מחכה ממש לאלבום.

לצפייה בקליפ:

(לא הרשמי. שיעלה ל-VEVO נערוך ואעלה לכאן גם)
______________________________

סיה, המלכה האוסטרלית, משחררת את הקליפ החדש שלה לסינגל שכבש את כולנו "שנדליר" ויוצרת משהו מאוד קסום-ומוזר. בדיוק כפי שהיא: יצור קסום, ומוזר.
זה לא סוד שסיה היא לא בדיוק אמנית כמו השאר. באה, דופקת פוזות למצלמה, מכניסה איזה קטע היפ הופ באיזה C PART מחורבן והופכת אנשים לאבקה - היא אומנם מוזרה, אבל אומנותית.
ובאמת שאני בד"כ יודע להבדיל בין אומנות להתיימרות - אבל זו אומנות.
קודם כל, שאפו לילדה על התיאטרליות. היא כובשת. היא באמת תגדל כנראה להיות שחקנית ממש ממש טובה וחזקה. (אם היא באמת תבחר בזה, אם לא היא סתם כשרון מבוזבז....)
אפשר לקחת את הילדה בקליפ לכלך המון כיוונים. אפשר לפרש את זה בתור מישהי שרוקדת כמו שהיא רוצה (שימו לב שהכריאוגרפיה בריקוד היא אינה טכנית, היא נורא ההפך מטכנית. הילדה עושה שם מה שהיא רוצה שם) ובעצם לא נותנת לכלום לחסום אותה. כפי שתראו, אין בבית שבו היא רוקדת הורים, או יותר מדי רהיטים\כלי בית. מדובר במקום מאוד דל, שבטח יכול לשמש כמטאפורה למקום שבו אין לך שום דבר שיגביל אותך או יגיד לך מה לעשות.
מרווח פתוח, בלי יותר מדי פריטים, שנותן המון "OPEN SPACE" תרתי משמע. לגוף, ולנפש.
אני הורשמתי מאוד, ואני חושב שזה יתפוס טוב. בהצלחה! רק חבל שהקליפ יצא די מאוחר. לפני כ-חודש זה היה יכול ממש לעזור לה, כי אז השיר באמת היה יכול ממש למנף את הקליפ ולסירוגין, כעת אני לא רואה יותר מדי תרומה כפי שהייתה יכולה להיות תחילה. אבל בסדר, העיקר התוצר שממנו נהנו, או אני בכל אופן.


2 תגובות :

  1. יפה אני אהבתי מאוד

    השבמחק
  2. וואו יפה מאוד
    אחד הקליפים והשירים הכי טובים ששמעתי
    כל הכבוד!

    השבמחק