יום חמישי, 29 במאי 2014

המצעד האמריקאי השבוע + מדונה נבחרת לאישה המשפיעה בעולם, ביונסה אחריה ע"פ מגזין Time

קרדיט למדונה ישראל
מדונה נבחרה לאישה הראשונה המשפיעה בעולם, ולאדם השלישי המשפיע בעולם. ביונסה האישה השנייה המשפיעה בעולם, והאדם הרביעי המשפיע בעולם. מייד לאחר מכן ג'נט במקום החמישי, בוב דילן במקום השביעי, ומית רומני (זה שהתמודד לנשיאות ארה"ב, אובהמל'ה עקף אותך חבר גם כאן) במקום התשיעי, מקום אחד לפני ביל קלינטון שסוגר את העשיריה.
אין ספק שעם השנים, המוזיקה כבר חדרה לתחומים נוספים כמו כלכלה, פוליטיקה, וכן גם ערכים ומוסר - ההשפעה של המוזיקה על בני האנוש תמיד הייתה כה ניכרת ועם השנים זה גדל עם בואה של המדיה, עם ההתפתחויות הטכנולוגיות וכן מין הראוי שנצפה בכוכבות הגדולות (או חלק מהן) בראש הרשימה. כבוד למדונה שהיא האישה המשפיעה בעולם ע"פ המגזין, וכבוד לביונסה, שהיא האישה השנייה שהשפיעה.


_____________________

המצעד האמריקאי:

איגי אזליה וצ'ארלי אקסיאקס. Fancy
מקום ראשון: "Fancey" של איגי אזליה וצ'ארלי XCX.
מקום שבוע שעבר: מקום שני.
השיר התחיל מהסוף, ומצא עצמו דוהר אל ההתחלה בקצב מרשים למדיי במיוחד שאם נתחשב בעובדה שכל שאר השירים שלה אפילו לא נכנסו ל- "Hot 100". בשביל צ'ארלי, זו לא הייתה הפעם הראשונה. אומנם היא לעולם לא הכניסה שיר סולו שלה אל עשרת הגדולים, או התקרבה לשם, אבל היא לקחה חלק ב-"I Dont care i love it" של צמד הבנות "Icona pop" שכיהן כלהיט הקיץ הגדול של שנת 2013 והגיע אל המקום השביעי באמריקה ואל המקום הראשון בבריטניה ובכמה ארצות אחרות.
שיר מעולה! אני לא מת על איגי, אבל אין ספק שזה השיר הטוב ביותר שלה ואני חושב שהיא לא תצליח לשחזר את ההצלחה שלו בקרוב. אני מת על הביט, והלוואי וניקי הייתה מתעסקת הרבה עם כאלו. הפקה מעולה וקליטה, ובקיצור: הן עשו אחלה עבודה! (הופה יצא לי חרוז ס'ה קטע)

איגי אזליה ואריאנה. Problem 
מקום שני: "Problem" של אריאנה גרנדה ואיגי אזליה.
מקום שבוע שעבר: מקום רביעי.
להפך מהלהיט האחר של איגי, השיר הזה קיבל בכורה חזקה ונכנס אל החמישיה בטבלה. הוא בין הסינגלים שמכרו הכי הרבה אי פעם בשבוע הראשון (מעל 400 אלף עותקים רק בשבוע אחד) וקיבל אחלה פרומו מהרדיו. אריאנה הוסיפה עוד הופעות ביחד עם איגי ולבדה, אבל כנראה שזה לא מה שיעזור לה להגיע אל הפסגה במידה והיא תתמעמע עוד שבוע עם הוצאת הקליפ. השיר עתיד לאבד מהמומנטום שלו (הוא שוחרר לפני חודש לראשונה) ואני חושב שזה הטיימינג המושלם לשחרר כבר את הקליפ. נו טוב, נאלץ לחכות עוד קצת.

מקום שלישי: "All of me" של ג'ון לג'נד.
מקום שבוע שעבר: מקום ראשון.

מקום רביעי: "Happy" של פראל ויליאמס.
מקום שבוע שעבר: מקום רביעי.

מקום חמישי: "Turn down for what" של דיג'י סנאק + ליל ג'ון.
מקום שבוע שעבר: מקום חמישי.

מקום שישי: "Dark Horse" של קייטי פרי
מקום שבוע שעבר: מקום שישי.
קייטי פרי. Dark Horse
בין השירים היותר טובים של קייטי, ובין המוצלחים והמצליחים שלה. אין ספק שהיא עשתה פה עבודה מעולה והסאונד הזה יושב עליה מצויין. סאונד עדכני שכזה בעידן שחלק גדול ממנו הוא טראפ והיפ הופ, לגמרי תופס את קהל המיינסטרים ויכול לעניק הצלחה מצופה לשירים מהסוג. לכן, במידה והיה עוד כאלו באלבום, סביר להניח שגם הם היו יכולים להצליח יפה. מכוון והוא ה-"עוף המוזר" באלבום כמו ש-"E.T" היה העוף המוזר באלבומה הקודם, אז לא נראה את הסגנון הזה בקרוב, אם בכלל (והיא תחליט להשתמש בו באלבום הבא).
המכירות שלו מתחלשות (באופן טבעי) ולדעתי הוא כבר עשה את שלו. כעת הוא יהיה מקום שישי, וכנראה שגם בשבוע הבא, אבל משם הוא רק ירד ויצא מהעשיריה כבר בשבועות הקרובים אני מניח.

מקום שביעי: Talk Dirty של ג'ייסון דרולו
מקום שבוע שעבר: מקום שביעי
באמת שאני לא אוהב את השיר הזה, אבל יכול להבין את ההתלהבות. מעבר לכך שזה לא הטעם שלי, אני ממש לא אוהב את השיר הזה ויש לי סלידה רצינית ממנו. טוב נו, אולי זה גם בגלל שג'ייסוון בכלל לא מתחבב\התחבב אי פעם עלי.

מקום שמיני: Am i wrong של ניקו& וינז
מקום שבוע שעבר: מקום שמונה עשרה.
טרם שמעתי את השיר הזה, אבל מצחיק שהאמן שעומד מאחורי השיר עונה לשם ניקו והוא חסם בשבוע שעבר באייטונס את השיר "Pills n Potions" של האמנית ניקי. ממש שובניזם קורץ לנו פה!

מקום תשיעי: Not a bad thing של ג'סטין טימברלייק
מקום שבוע שעבר: מקום שמיני.

מקום עשירי: Wiggle של ג'ייסון דרולו וסנופ דוג.
מקום שבוע שעבר: מקום עשרי
ם.


כניסות אחרות:


מקום ארבע עשרה: "Billie jean" של מייקל ג'קסון
מקום שבוע שעבר: אין כזה
אני בהלם. השיר נכנס בבכורתו *המחודשת* למקום ה-14 כשהוא יצא ב-1983. השיר כבר כבש את הפסגה לפני כמה שנים טובות, וכנראה שנכנס אל הטבלה שוב כי המון קונים אותו לאות תמיכה במייקל ובאלבום החדש, וגם בגלל שכנראה הוא מקבל פידבקים חיוביים נורא ברדיו משום מה. שוחט גם מהקבר? לגמרי!

מקום שבע עשרה: "Birthday" של קייטי פרי
מקום שבוע שעבר: מקום עשרים ושלוש
משום מה, השיר מתהלך לו בצעדים נורא קטנים, אך נראים מבטיחים, אל העשיריה. בסוף לא כשלון? ניתן לזמן לעשות את שלו. כל הסינגלים מהאלבום הגיעו עד כה למקום הראשון פרט ל-"Unconidtionally" שהגיע למקום ה-14. האם "Birhday" יצליח לעקוף אותו, להשוות אליו, או להישאר מאחוריו? אני מאמין שכבר בשבוע הבא נקבל יותר קצוות. אבל נורא נחמד לראות את הסינגל מטפס לאט ובזהירות לכיוון העשיריה ומנסה להשתחל לשם בדרך מאוד ענוגה. קצת מטריד שהכנסתי "האנשה" לפאקינג סינגל הא? לגמרי. קריפי.

מקום ארבעים ושבע: "Pills N Potions" של ניקי מינא'ז
ניקי. Pills N Potions 
מקום שבוע שעבר: אין כזה
השיר החדש של ניקי נוחת במקום די פושר ביחס לבכורות אחרות של אמניות במעמדה, ומראה התלהבות פושרת לגמרי מהסינגל החדש שאמור לפתוח את האלבום השלישי והמיוחל של ניקי.
מעכשיו, הכל תלוי בה. במידה והיא תקדם, הסינגל יוכל לצמוח ולדהור לכיוון העשיריה בכיף, במידה והיא תמשיך לעלות את הקאבר סינגל מאה פעם ביום בנוהל לחשבון האינסטגרם שלה, חוששני שנצטרך לקוות שהוא יגיע ל-40 הגדולים בלחץ. וגם בזה אני בספק.



מקום ארבעים ושמונה: Chandelier של סיה
מקום בשבוע שעבר: מקום שישים ושתיים
מתקדם בצעדים יפים לכיוון הטופ, כשהוא קופץ ב-14 מקומות לכיוון הפסגה. שיר מעולה שמגיעה לו ההצלחה. מקווה שהוא יקבל את מה שמגיע לו גם בארה"ב וימשיך להתקדם לכוון הפסגה. אולי עוד הופעה מוזרה שבה סיה מפנה את גבה לקהל וילדה קטנטנה תרקוד במקומה יעשה את העבודה שוב רק יותר טוב?

מקום שישים ואחת: Magic של קולדפלי
מקום שבוע שעבר: מקום ארבע עשרה.
הירידה הכי משמעותית בטבלה. המכירות של האלבום ממש ירדו ממה שהבנתי וכנראה שגם הסינגלים צונחים להם ביחד עם האלבום. ירידה של של כ-57 מקומות. יותר מחצי טבלה, בפאקינג שבוע. אז הקאבר של ריטה אורה לא עזר הא? אוו'ץ.

מקום שישים ושלוש: Work של איגי אזליה
מקום שבוע שעבר: מקום שבעים ושבע.
מסתבר שעם Fancy גם מגיע לסינגלים קודמים וטובים של איגי להצליח ולטעום קצת מאור הזרקורים. "Work" נכנס לטבלה ומתקדם בצעדים יפים לכיוון הטופ כשהוא קופץ בכל שבוע בכ-10% יותר ממה שהיה בשבוע הקודם לו. אני אישית פחות אוהב את השיר, אבל יפה, אולי חוויה מתקנת? אולי!

לורד. Tennis court
מקום שישים ושמונה: Empire של שאקירה
מקום שבוע שעבר: מקום שבעים.

מקום תשעים וחמש: La La La של שאקירה.
מקום שבוע שעבר: אין כזה.

מקום תשעים ושמונה: Tennis court של לורד.
מקום שבוע שעבר: אין כזה.

השיר הגיע בשיאו למקום ה-71, יצא מהטבלה, וחזר השבוע למקום השתיים לפני הסוף. ממ.. יפה.

מקום מאה: Can't Remember to forget you
מקום שבוע שעבר: תשעים ושלוש. 

ביי ביי שאקירה. אני חושב שהיא שברה שיא!!!! זו שיש לה הכי הרבה שירים בטופ 90............ שני שירים.. יפה מאוד. (אני חושב שהיא חייבת לעשות עם עצמה משהו ומהר)

תגובה 1 :