יום רביעי, 25 ביוני 2014

מכירות אלבומים השבוע בארה"ב

השבוע בבילבורד : לנה שוחטת, ג'יי לו נופלת ומאריה מתרסקת
מאריה קארי מתרסקת למקום ה-42.
במקום הראשון במצעד האלבומים הכי מוכרים בארה"ב, לנה דל ריי, עם יותר מ-181 אלף עותקים רק בשבוע הבכורה שלו באמריקה. מספר ממש מעולה, לזמרת שאפילו לא קידמה את האלבום הזה, ואפילו בקושי שלחה את השירים שהוציאה עד כה כולל את סינגל הבכורה שלה לרדיו. רק מוכיח כמה קידום ושיווק זה רק בונוס, ואמן יכול להצליח גם בזכות חומרים טובים וחזקים. כמובן ש-181 אלף זה לא האידאל, אבל זה מעולה. במיוחד בזמננו, שהפופ חווה משבר די גדול מבחינת מכירות בשנים האחרונות.
במקום השני, נכנס לו סם סמיט' עם האלבום החדש שלו, שמוכר קרוב ל-170 אלף בשבוע הראשון באמריקה. מספר מעולה לאמן שרוב עבודתו היא בבריטניה, יפה לו. אני לא אשמע את האלבום כי הוא פחות מדבר אלי, אבל אין לי בעיה עם האמן. אני חושב. נכון?
השבוע בבילבורד : לנה שוחטת, ג'יי לו נופלת ומאריה מתרסקת
לנה דל ריי כובשת את הפסגה.
במקום השלישי מתברגים להם לינקינג פארק עם האלבום החדש שלהם, שגם אותו לא קידמו בכלל, והצליחו להשיג כ-113 אלף עותקים בשבוע הראשון. תם זמנכם מתוקים. תם זמנכם.
במקום הרביעי יורד לו "Frozen" (סוף סוף) עם מכירות של 42 אלף עותקים השבוע. ללא ספק, הגיע הזמן.
המקום החמישי לא מעניין, אבל במקום השישי מתבגרת לה גברת ג'ניפר לופז עם כ-33 אלף עותקים השבוע, שזה הוא שבוע הבכורה שלה. בואו לא נשכח שג'ניפר הוציאה שיר ב-2013, נעלמה עד תחילת 2014, וחזרה עם חומרים בינוניים שלא הצליחו להלהיב את הקהל. כנראה והסינגל החדש שלה יהיה "Booty" - וקצת חבל לי לראות כמה מהר היא מתקדמת משיר לשיר, במקום להתמקד באחד עד הסוף ולקדם אותו כמו שצריך. ההתנהלות הייתה לקויה, וכך גם התוצאות. אך עדיין, מביך שאמנית במעמדה מוכרת כך בשבוע הראשון באמריקה. פאקינג ג'ניפר לופז.
השבוע בבילבורד : לנה שוחטת, ג'יי לו נופלת ומאריה מתרסקת
ג'ניפר לופז\אילנית לוי במקום הרביעי.
באמריקה, כמו שבאמריקה, הקאנטרי שולט. הקאנטרי לא מעניין אותי, ובטח שלא אתכם. (או ההפך, מה שתרצו) פרט לכמה כמו טיילור סוויפט וכו שלא רלוונטים לנושא הפעם, אז אותם נשאיר לעתיד.
לכן, כל שאר הרשימה במקומות שבאים אח"כ עד המקום ה-12 הם אמני קאנטרי לא מוכרים. אחסוך מכם, אחסוך.
ובמקום ה-12, Coldplay עם די חזקה משבוע קודם. 23 אלף עותקים בשבוע הראשון באמריקה. האלבום ממש הצליח בהתחלה, אבל אחרי שבועיים ליציאתו, הדרדר קיצונית, מה שקורה בד"כ תמיד אחרי השבוע הראשון ליציאתם של האלבומים שלהם. קללה? אולי.
מקום 18 - איגי אזליה עם "The New Classic" שמוכר כ-14 אלף עותקים השבוע באמריקה. מכובד מאוד יחסית לאלבום שבחוץ כבר חודשיים וקצת.
במקום ה-42, מאריה קארי עם אלבומה החדש. שלמרות שהכריזה על סינגל חדש "You dont know what to do" - זה לא מה שעורר התלהבות בקהל, מהרדיו, וכ'ו. מה שמשאיר אותה עם מכירות של כ-5 וחצי אלף עותקים בסה"כ באמריקה השבוע. נפילה די חזקה למישהי שהוציאה אלבום בסה"כ לפני כמה שבועות אחדים.

2 תגובות :