יום שישי, 4 בדצמבר 2015

סיכום שנה: עשרת האלבומים הטובים ביותר ב-2015!


כמסורת, רשימת עשרת האלבומים הטובים ביותר השנה לפי טעמי! הרשימה מעודכנת לתאריך ה-12\5 ולכן אם ריהאנה תועיל בטובה לשחרר מחר את Anti פתאום או משהו בסגנון אני לא אערוך את הרשימה במיוחד בשביל הגברת! בשנה שעברה הרשימה שלי כללה אלבומים שיצאו מינואר 2014 עד נובמבר 2014! כלומר, לא הכללתי אלבומים שיצאו בדצמבר 2014. אני הולך לספח אותם לאשכול הנל (שני אלבומים) ולא הולך להחשיב ברשימה הזו אלבומים שיצאו בדצמבר 2015 כדי שאחשיב אותם ברשימה של שנה הבאה כמו שעשיתי בשנה קודמת (במידה ופרופסור פופ לא יקרוס ודעאש לא יפרצו ויחרבו לי את האתר או בסגנון ותהיה שנה הבאה בכלל) אז שנתחיל? 


10. M3LL155X - FKA Twigs 

לאלבום קוראים "מליסה" בתרגום כלשהו. סתם לידע כללי. אחת מהזמרות שאני הכי אוהב בעולם, הוציאה EP מאוד קצר, עם חמישה שירים, שלא עשה לי יותר מדי את השנה, אבל כולל בתוכו שיר אחד שהיה לגמרי מהבולטים בשנה הזו בשבילי! השיר הזה הוא "Glass & Patron" למי שתהה. יש באלבום הזה עוד ארבעה שירים, שניים שאני אוהב כמו "In time: ו- "Figure 8" והשניים האחרים שהם "Im your doll" ו- "Mothercreep" שהם אחלה אבל לא עשו לי יותר מדי. הפרויקט הזה כפרוקיט לא אומר לי הרבה, אני לא אשקר, אבל גלאס אנד פוטרון היה אחד מהשירים שהכי עשו לי את השנה, כפי שאמרתי, ובכללי, יתר השירים גם נשמעו אצלי בין לבין בשנה הזו. אז לגמרי מגיע לו לסגור את הרשימה הזו במקום העשירי והמכובד, ופקא טוויגס רבותיי, אחד מהדברים הטובים שקרה לעשור הזה - רק מציין. האלבום הקודם שלה LP1 נחשב לאחד מהאלבומים האהובים עלי אי פעם. 

שירים מומלצים: ציינתי 



9. Sucker - Charli xcx 

אלבום שיצא בדצמבר (כמו שאמרתי, יהיו שניים בפוסט הזה) והייתי חייב לספח אותו לאשכול הנל, כי כמה שירים בו לגמרי עשו לי את השנה! צ'ארלי XCX הביאה אלבום מעולה, שהוא לא מושלם, אבל עדיין מגובש מאוד ומרגיש לי מאוד "היא" למרות שהוא הפחות אהוב עלי שלה. יש לה בסה"כ שני אלבומי אולפן רציניים, והאלבום הזה הוא הפחות אהוב עלי. האלבום "True romance" שהוא הקודם, נחשב לאחד האלבומים האהובים עלי אי פעם - וסאקר, סאקר רחוק משם, אבל כן, הוא מאוד כיפי ומגובש כפי שאמרתי, ובסה"כ כיף לפעמים לעבור עליו ולשמוע אותו. אני יכול לומר שאין שיר באלבום שאני "לא אוהב" אבל גם אין יותר מדי שירים באלבום שטלטלו אותי או גרמו ללב שלי לעצור לכמה שניות כשנחשפתי אליהם. זה פשוט אלבום טוב, כיפי, זורם אך לא מיוחד מדי! וזה גם בסדר.

שירים מומלצים: Breaking up, Body of my own, Doing it Ft. Rita ora, Caught in the middle 



8. Product - Sophie 

סופי, התגלית הנוספת של השנה הזו, שלא אקח את הקרדיט, שוב, כי לא אני גיליתי אותו, אלא חבר שהשמיע לי שיר שהוא הפיק בשם QT שהוא גם אחד משירי השנה שלי (ספווילר לרשימת שירי השנה שלי) שכבש אותי. כי הוא היה כל כך שונה ומיוחד, והיה לגמרי מרענן ומחדש. סופי הוא מפיק PC מיוזיק (הוא הפיק ביחד עם דיפלו את Bitch im madonna ונחשב לאחד מהמפיקים האהובים עלי) שהוציא את האלבום הזה כאלבום הבכורה שלו וממשיך לעבוד עם אמנים נוספים כמו ליז, צ'ארלי XCX ועוד. האלבום הזה כזה כיפי וטוב, ו.. שונה! שונה זו המילה הכי חזקה שאפשר לתת לאלבום הזה. במובן החיובי כמובן. אני לא פריק של דברים "שונים" כי אני קודם כל מסתכל על מה שטוב בעיני ואח"כ רואה בו "שונה" מהיתר, והאלבום הזה לא רק שונה מהיתר, הוא גם טוב יותר מהרבה מהיתר! מכירים את "Barbie girl"? כן, המנון הפורח שכולכם בטח מכירים (אם לא בשם, רוצו לשמוע ביוטיוב ותראו שאתם מכירים) - אהבתם? קחו את השיר הזה, תקצינו אותו בסגנון שלו, וזו ההגדרה המדוייקת לאלבום הזה. 

שירים מומלצים: Bipp, Vyzee, Hard, Lemonade 



7. Rebel heart - Madonna 

בתור מעריץ של מדונה, אני אומר זאת בפה מלא: זה לא מהאלבומים הטובים שלה. אני חושב שגם יתר המעריצים חושבים כמוני כי זה לא סוד, ואני חושב שגם היא חושבת ככה, כי, זה לא סוד. אני לא מצפה ממנה להתעלות מעל האלבומים הטובים שלה, אבל אני כן מצפה ממנה להביא אלבום שעוד איך שהוא יעמוד לצידם, או לצד לא ההכי טובים, אלא לצד הטובים בסה"כ. האלבום הזה לא רע בכלל שלא תתפסו אותי לא נכון, אני פשוט חושב שהיה אפשר להוריד בכיף 6 שירים ממנו לפחות (כי הוא ארוך ממש) וליצור אלבום יותר אחיד ומגובש כי בסה"כ הפוטנציאל כאן הוא יותר גדול מאשר גדול! עם זאת, האלבום הזה לגמרי עשה לי את השנה. הוא כיפי, מכיל בתוכו שירים מרגשים, כמו כל אלבום של מדונה. כן, אולי הוא לא מגובש כמו שיתר אלבומיה הטובים היו, ואולי הוא ארוך - אבל הוא מכיל בתוכו שירים ענקיים, שבאמת, אני מוריד בפניה את הכובע שאני לא חובש כרגע אבל תדמיינו שכן, רק כי היא ממשיכה להתנסות בכל ז'אנר אפשרי וליצור סאונד חדשים ומרעננים ובזה היא תמיד הייתה המלכה! סגנון שהיא לא התעסקה איתו בעבר כמו PC (ביץ אים מדונה) שהרגיש לכולנו מאוד מרענן מהרגע הראשון ששמענו אותו. מלכה נישארת מלכה 

שירים מומלצים: Holy water, Iconic, Bitch im madonna, Illuminati 



6. Revival - Selena gomez

הפתעת השנה שלי! לא חשבתי שאני יאהב ככה אלבום של סלינה גומז. בקיץ, דמי לובטו הוציאה את Cool for the summer וסלינה את Good For you. שני השירים תפסו אותי ואהבתי אותם כל כך! התחלתי לצפות לאלבום של שתיהן ורציתי ממש שהם יעמדו בציפיות שלי. לא חשבתי שהאלבומים יכילו אף לא שיר אחד שיתעלה מעל השירים האלו כי הם הרגישו לי "המקסימום" של אותה זמרת. טעיתי, בכמה דברים. האלבום של דמי היה אכזבת השנה מבחינתי, שחוץ מאותו שיר, כל השאר פשוט עשו לי כלום ושום דבר - וסלינה, שלא רק שהאלבום שלה כבש אותי, הוא הכיל שיר אחד לפחות שכבש אותי יותר מ-Good for you (וזה היה מאוד קשה) והפך לאחד מהשירים האהובים עלי שיצאו גם השנה (ספויילר נוסף ונקווה אחרון לרשימת השירים שעשו לי את השנה, אבל לא תגלו מה שמו!). סלינה השתמשה בצלילי סיינת' (מפתיעים מאוד) לתוך האלבום שלה שעונה על ז'אנר הפופ-R&B בגדול. אני יכול לומר שאולי היה אפשר להוריד 2 שירים, אבל אני עדיין עם זאת יכול לקרוא לאלבום מושלם כי באמת שהיא התעלתה מעל כל ציפיה אפשרית. לקח מספר 2: כשיוצא אלבום לאמן שאתם לא אוהבים, אל תבטלו את ההזדמנות שתיתנו לו כי לא אהבתם מעולם את הזמר! תראו כמה סלינה הפתיעה אותי, ובסופו של דבר, אני הרווחתי כמה שירים שימשיכו ללוות אותי לעוד הרבה זמן. תודה סלינה!

שירים מומלצים: Sober, Good for you, Hands 2 myself, Same old love 



5. Art Angels - Grimes 

גריימס, האמנית האהובה עלי אחרי מדונה וניקי, ביחד עם נטליה, הוציאה אלבום השנה. יודעים מה זה אומר בשבילי? המון. במיוחד שאהבתי אותו כל כך הרבה עוד משמיעות ראשוניות. שואלים למה הוא לא במקומות הראשונים? כי הייתי חייב להישאר אוביקטיבי ונאמן לאלבומים האחרים ש"עשו" לי יותר את השנה! האלבום יצא לפני חודש בסה"כ, ולא הספיק כל כך לתפוס אצלי בפלייליסט בכל השנה הזו אבל בחודש הזה הוא עשה גם אצלי פלאים! גריימס יצרה פרויקט שהיא עומדת מאחוריו, היחיד שהיא עומדת מאחוריו מבין כל שלושת אלבומי האולפן הקודמים שלה. אלבום שיקבל ביקורות חיוביות מאוד מהמבקרים הגדולים. אלבום שהוכן אך ורק על ידיה! כן, היא הפיקה כתבה שרה הינדסה ועוד! האלבום פשוט מכיל כל ז'אנר שהיא אהבה במהלך הקריירה שלה. ערבוב של כולם ובכל זאת הוא יצא אחיד מאוד. מקאנטרי אלטרנטיבי (אני אקרא לזה ככה) ל-ויצ' האוס ל-פופ דרים ועוד! השמות האלו סקרנו אתכם? תנסו את האלבום. הוא שונה ממה שתכירו, אבל עדיין תמצאו בו מכנים משותפים ליתר המוזיקה שאותה אתם בטח שומעים ואוהבים. כי אולי הוא קצת שונה, אבל ידידותי בטירוף וקולע ברדיוס הרבה יותר גדול מהאלבומים הקודמים שלה. 

שירים מומלצים: Butterfly, World princess pt II, Kill v maim, Venus fly 



4. Froot - Marina and the diamonds 

לקח מספר 1: תנו צ'אנסים נוספים. *שנאתי* את האלבום הזה כשהוא יצא. שמעתי אותו ונחרדתי. "ממתי מרינה נהייתה כזו בינונית" אמרתי לעצמי. לא הנחתי שחודש-חודשיים אחכ הוא יכבוש אותי לאט לאט, כמו וירוס שמתפשט על מערכת ותוקף בהתחלה חלקים קטנים ולאחר מכן אנחנו מרגישים את זה בכל הגוף! משיר אחד שנדבק לי בראש, נחשפתי לאלו שהיו לצידו ברצף הכרונולוגי של הטראק-ליסט, ואז, נדבקתי בעוד כמה, ועוד כמה, עד שמצאתי את עצמי מחובר ואוהב את כל האלבום! כן, יש שני שירים שאני לא אוהב\שומע, אבל עדיין חושב שהם חלק גדול מהאלבום ולא הייתי רוצה שהם יהיו מחוצה לו, כי הוא מושלם ככה, כי הוא היה מושלם עוד מהרגע הראשון שנחשפתי אליו. יש שם שירים שמחברים ביני לבין חברים טובים שלי, שירים שיזכירו לי תקופות מדהימות מהשנה, שירים שריגשו אותי כל כך ושירים שאשמע תמיד בכל מצב רוח אפשרי. 

שירים מומלצים: Blue, Happy, Im a ruin, forget



3. Collxtion I - Allie x 

אחת מהתגליות הגדולות שנחפשתי אליהן. אני לא אקח את הקרדיט לעצמי כי לא אני "גיליתי" אותה, אותו חבר(אחר, לא הקודם, יש לי עוד חברים אתם יודעים) שהמליץ לי על פיוריטי רינג היה נורא נחמד והכיר לי גם אותה! יצור שמימי שעושה מוזיקה אלקטרונית בשילוב עם נגיעות חזקות של האייטיז\ניינטיז! פעמוני חתונה וקול נימוך שמשתלבים לתוך הפקות אלקטרוניות מאסיביות שלא מרגישות מאסיביות כי האיזון כאן מרכך אותו! והליריקה? כן, גם הליריקה משחקת כאן פקטור די מרכזי. אלי איקס לא פוסחת על שום פרמטר באלבום ויוצרת אלבום-קצר (EP) לא פחות ממושלם. מבחינתי? האלבום הזה הוא גם אלבום השנה שלי לצד שני האחרים שאפרט עליהם למטה. עברתי איתו תקופות לאורך השנה שתמיד יזכרו לצלילי השירים מהאלבום.
 שירים מומלצים: Good, Bitch, Hello 




2. Another eternity - Purity Ring

האלבום השני של הצמד Purity ring שיצא בתחילת 2015 וכבש אותי משמיעה ראשונית! חבר טוב המליץ ואמר שאני יאהב, והוא קלע בול. אם לא הייתי מספח את "the pinkprint" מ-דצמבר 2014, הוא גם היה אלבום השנה שלי! טכנית? הוא אלבופ השנה שלי לשנת 2015! אז תקראו לזה איך שתרצו. האלבום הזה במשך השנה הפך להיות יותר ויותר אהוב עלי. לפני שבועיים הצמד הגיע לישראל להופעה במסגרת הטור החדש שלהם לקידום האלבום ושם הבנתי סופית שזה האלבום שעשה לי את השנה! המון שירים שיזכירו לי אותו, המון שירים שריגשו, מרגשים, וימשיכו לרגש אותי, הפקות יוצאות דופן ויחודיות אך עדיין נשארות מאוד קליטות פופיות וידידותיות לקהל הרחב וכתיבה פנומנלית. 

שירים מומלצים: Begin again, Body ache, Sea Castle, Stranger than earth 



1. The PinkPrint - Nicki minaj 

כן אני יודע שאני מעריץ של ניקי, כן אני יודע שתגידו שאני לא אוביקטיבי, כן אני יודע שהאלבום לא יצא השנה - בפרופסור פופ אני מכתיב את החוקים שמעתם! סיפחתי את האלבום הזה מדצמבר 2014 כי לא כללתי אותו ברשימה הקודמת כמו שפירטתי בראש הפוסט וזה היה פשוט לא פייר לא להכליל אותו בשום רשימה - כי כן, האלבום הזה לגמרי עשה לי את השנה. האלבום הזה הכי עשה לי את השנה! לא אשכח איך הוא דלף יום לאחר היום הולדת שלי וניסיתי להחזיק את עצמי מלא לשמוע אותו, אבל כשאתה מחכה למשהו שנתיים וזה משהו כזה קשה לך להחזיק את עצמך. זוכר את אותם רגעים קסומים שבהם נחשפתי באלבום לחומרים החדשים שהתעלו מעל כל הציפיות האפשריות שלי ויצרו (סוף סוף, לראשונה) אלבום טוב ואחיד של ניקי. כן, אני אמנם מעריץ שלה אבל אני לא מתבייש לומר שעד כה ניקי לא הוציאה אף פעם אלבום שלם שהיה טוב בעיני. Roman reloaded מכיל בתוכו שירים מדהימים, אבל כאלבום הוא לא מתפקד בכלל. Pink friday אלבום טוב ומדוייק אבל משהו בו אף פעם לא הרגיש לי אמיתי כמו ש-Pink Print מרגיש לי. אני מאוד כנה! אז כן.. עד שסוף סוף ניקי יוצרת פרויקט שבלב שלם אני יכול לומר "אני גאה בה, הוא מושלם!" אז אתן לו את הקרדיט להיות המקום הראשון השנה, גם כשהוא יצא שבועיים לפני שהתחילה השנה. 

שירים מומלצים: Win again, Anaconda, All things go, Feeling myself





6 תגובות :

  1. מקסים אמיר :*

    השבמחק
  2. מה נראה לך איפה מיילי והחיות מחמד המתות שלההה

    השבמחק
  3. סטאס החופר

    השבמחק
  4. היי! מאוד אהבתי את הסיקור ואת איך שניתחת את האלבומים בצורה אישית, למרות שלא הסכמתי עם הכל. תמשיך עם הבלוג, אני נכנס אליו לא מעט...

    השבמחק
  5. נתקלתי בבלוג הזה בטעות לגמרי וממש אהבתי :) כיף לדעת שעוד אנשים מעריכים את המוזיקה של ניקי, ובשיטוט קטן באתר ראיתי שאתה מעריך אותה גם כאדם ובאמת מבין מה היא באמת ומה היא עושה בשונה מהמון אנשים אחרים! לגמרי אהבתי את הדרך שבה אתה מציג את הפופ ומראה צדדים שרוב האנשים לא חושבים עליהם, הרבה חושבים שהמוזיקה הזאת היא מוזיקת מועדונים זולה ולא מבינים הרבה מהמשמעויות שעומדות לפעמים האחורי השירים. אפשר להגיד שהבלוג הזה משקף את קו החשיבה שלי (פחות או יותר) רק שאני לט יודעת להתנסח כל כך טוב! אני בטוחה שאם עוד אנשים יקראו פה זה לגמרי ישפר את התדמית של הפופ בישראל. תמשיך לעדכן! לגמרי אוסיף למועדפים :)

    השבמחק