יום ראשון, 20 באפריל 2014

עשרת השירים הכי טובים שיצו עד כה ב-2014

עשרת השירים הכי טובים שיצאו עד כה ב-2014!

החלטתי לערוך רשימה של עשרת השירים הכי טובים לדעתי שיצאו מתחילת השנה של 2014 עד כה (סוף אפריל, לקראת אמצע השנה של 2014) ובכן, מאי עומד לפנינו, ובפתח, כמה וכמה אלבומים, שהסיכויים של חלק מהשירים של חלק מהאלבומים האלו להכנס לעשיריה הזו די גדול, ולכן, אעשה את הרשימה הזו עכשיו, בפתח חודש מאי, וגם בחודש יוני, שכבר תהיה מחצית אחת שלמה ל-2014.
(חשוב לי לציין שלא שמעתי כמובן את כל האלבומים שיצאו ב-2014 ואני מדבר רק על מה ששמעתי. אני חושב ששמעתי כמות טובה של אלבומים השנה שנותנת לי את הלגיטימציה הנכונה לפתוח בעשיריה כזו. בנוסף, העשיריה הם שירים שראו אור ב-2014! לא שירים שיצאו ב-2013 אבל יצאו כסינגלים ב-2014 כמו G.U.Y, לדוגמה, אלא שירים שממש יצאו השנה לראשונה)


מקום ראשון:
Brain - Banks
תמיד שמבקשים ממני לדבר על השיר הזה אני מסתבך עם המילים. לא נראה לי ששמעתי לאחרונה שיר טוב כמו זה.
שמעתי עוד כמה חומרים שלה.. לא התלהבתי כמו זה. יש לה איזה רמיקס שאני מאוד אוהב, יש את השיר הזה, כמובן, והשאר חמודים ולא גרמו לי יותר מדי להתלהב. אם היא תמשיך לעשות מוזיקה כזו (למרות שמאוד קשה לדעתי לשחזר משהו כמו זה) זה יהיה פנטסטי! המילים של השיר פשוט מדהימות. זה שיר השנה שלי עד כה. ההגשה הנורא שקטה, אדישה ומנוקרת שלה תחילה רק מכינה את המשטח אל הפצצה האמיתית שבאה רק אח"כ. הכל חוזר על עצמו, רק באופן יותר עוצמתי, ווקלי, ומרגש. ולזה חברים אני קורא: יצירתיות.

מקום שני:
Miserable without your love - Lilly allen
נורא התלבטתי בין השיר הזה לבין השיר של לנה למקום השני. כי את השיר הזה שמעתי רק לפני יומיים, ואני פוחד שאני מדבר מלהט הרגע, אבל עדיין אני בטוח בבחירה שלי. השיר הזה פשוט נכתב, הוקלט, הולחן, ובקיצור: יצא, עבורי. המילים שלו, ההגשה שלה, המנגינה, האפקטים על הקול שלה - רק גורמים לי להעריץ אותה יותר ויותר.
אם שיזס ישמע ככה, אני חושב שהוא יהפוך להיות הפייבוריט שלי מכל הזמנים. זה פשוט פנומנלי. מבלי לשמוע את האלבום אני כבר אומר שהשיר הזה ממש פוטנציאלי כסינגל. והיה מפתיע דווקא לראות את זה אחרי "Air Balloon" במקום "Our time" - אבל בסדר, העיקר שזה באלבום והכל טוב! מי יודע, אולי זה יפתיע בעתיד כסינגל.
מקום שלישי:
West Coast - Lana del rey
את הביקורת אל השיר כבר קראתם שתי פוסטים קודם לכן. (והאמת, לא ציפיתי לכזו כמות של צפיות בכתבה.. אז על הדרך תודה חברס!) שיר כזה מיוחד, ובדיוק, אני שומע אותו עכשיו ברקע. הוא לא מפסיק להיחרש אצלי עוד מהרגע שיצא. הפזמון המלודרמטי לצד הצלילים האורבנים משתלבים יחדיו ומובילים אותנו שלב קדימה אל השלמות שהשיר מציע. יודעים מה אני באמת אוהב בשיר? בפזמון השני (לקראת הסוף) יש מאין צפירות אלקטרוניות כאלו, זה לדעתי השיא בשיר, זה רק מהדיר ומהלל את הקול המדהים שלה ונותן לו אפקטיביות הרבה יותר נרחבת ועמוקה ממה שכבר יש. זה פשוט שיר שאני נוהג לכנות אותו "גן עדן" - וכן, עומד מאחורי זה ואמשיך לעמוד. ישר כוח לנה! אולטרהויולנס מסתמן כמשהו מיוחד למדי.. סומך עלייך!

מקום רביעי:
Chandelier - Sia
מרגישים את העוצמות בפזמון. מרגישים את האמצויות לאורך כל השיר. מרגישים. פשוט מרגישים. כשמדובר בסיה אז מרגישים הכל. מתחיל בבית שמזכיר קצת את דיימונדס של ריהאנה (למי שלא יודע, היא כתבה אותו), וממשיך אל פרה פזמון אלקטרוני מאסיבי ומשם אל פזמון פורץ ווקלי ועוצמתי. שיר פשוט מדוייק. להיט מעולה שמשאיר אבק ללא ספק.
סיה יודעת לעשות מוזיקה. וכלכך כיף שהיא מתרחקת מכל ה-טיטניום ובסגנון ולא עוזבת את האלקטרו, אבל משתמשת בו במינון הנכון לצד הכשרון האמיתי שלה. שיר יוצא דופן! אמנים מוכרים וידוענים כבר הספיקו לפרגן. בריטני ספירס למשל..

מקום חמישי:
L8 CMMR - Lilly allen
יצא כפסקול לאיזה סרט, ומפלס את דרכו אל "Sheezus"  - האלבום החדש של לילי. יס! איזה אושר!
שיר גדול. ברצינות. המלמול האלקטרוני שלה בבתים, שמשתלב עם נגיעות טכנו, אל הפזמון האומנם דביק אך הכיפי של השיר. שחקה אותה? שחקה אותה. GO שיזס!
אם יהיו עוד שירים כאלו מגניבים וכיפים באלבום, אני עוד יותר לא יכול לחכות ממה שאני כבר עכשיו.
באמת שאני אוהב שהיא מתעסקת עם הסאונד הזה. יותר חצוף, יותר ביצ'י, יותר כיפי והרבה יותר מעניין.

מקום שישי:
Lookin ass nigga - Nicki minaj
אני לא מפחד לומר את זה: זה בין השירים הכי טובים שניקי ידעה. הפלאו בו קולח. הבתים פה לא מפחדים לצעוק "אנחנו טובים מדי למרות שאנחנו קצרים מדי" - יש בשיר הזה משהו שמאוד מושך אותך לשמוע אותו שוב למרות שהוא מאוד קצר ולמרות שהוא מאוד מונוטוני ברובו עד הצעקות שלה לקראת סוף השיר - עדיין יש בו מין קסם כזה.
הקליפ גם בין הטובים שלה. הוא פשוט וטוב. כמו שקליפ צריך להיות. ההשתקפות שלה בעיניים של אותו אדם, הצילום המדוייק והויזואלי הזה שמעביר את החוויה של השיר בצורה הרבה יותר טובה ומשלש את ההנאה בזמן הצפייה והשמיעה כאחד. כיף אדיר!

Iggy Azalea feat. Charli XCX - Iggy Azalea feat. Charli XCX - Fancy made by Britnoyמקום שביעי:
Fancy - Iggy azalea Ft. Charli Xcx
שיתוף הפעולה של השנה עד כה. ראפרית אוסטרלית, עם זמרת אלטרנטיבית יותר, מצליחות להגיע עם שיר חדש שהפך להיות "המנון הביצ'ס" בשם "Fancy" שהקליפ שלו מושפע מהסרט הידוע "קלולס". בתי ראפ חזקים עם הגשות נהדרות וכיפיות של איגי, לצד פזמון דביק וכיפי של צ'ארלי. שיר גדול שהכניס אותן אל המקום ה-37 במצעד האמריקאי (עד כה) מי יודע.. אולי בשבוע הבא זה יגיע אל ה-30 הגדולים? ומשם? אולי אל ה-20? ואז לעשיריה? טוב נו.. טו מאצ' אופטימים הא...? אבל עדיין, חשוב להישאר ולא לאבד תקווה! מה שלא יהיה, שחקו אותה.

מקום שמיני:
Boom Clap - Charli Xcx
אחת הפייבוריטיות שלי הוציאה שיר חדש ב-2014 ואני הייתי בעננים. אני מאוד סומך על צ'ארלי ויודע שהיא לא תאכזב אותי, וכך גם השיר עצמו. ניגשתי אליו בחוסר חששות וצדקתי! הוא לא אכזב אותי, להפך, הוא רק העלה לי את הציפיות אל האלבום החדש. הסגנון הזה שונה ממה שעשתה קודם. מדרים פופ ואלטרנטיבי עברה ל-באבלגם-פופ ולקו יותר עדכני-דביק. ועדיין, היא נותנת לזה את ה-SAY שלה ומשאירה את זה מיינסטרימי-יחודי. מת על זה.
אני כבר לא יכול לחכות לאלבום שלה. אני באמת מחכה לו ממש, ממש, ממש, ממש!


מקום תשיעי:
Million milles away - Kylie Minogue
Kylie Minogue - Kylie Minogue - Million Miles made by ItsLiamקיילי מינוג תמיד ידעה לעשות פופ. הלהיטים הגדולים כמו "Spining around", "na na na na" וכו ידעו תמיד להשאיר אותה בתודעה. וגם כשהיא לא הוציאה אלבום, וגם כשהיא לא שחררה סינגל, ידעה להישאר כשם-מותג אדיר בעולם הפופ, ובכלל, באוסטרליה, שאותה בכלל היא כבשה כמו ששאקירה כבשה את ספרד. "מיליון מיילס אווי" מסתמן כשיר הטוב ביותר באלבום של קיילי, ומזה שלה שנים, לטעמי. מדובר בשיר פופ כיפי, עם נגיעות אורבניות והמון כיף. הוא פשוט ומושלם. בדיוק כמו שפופ צריך להיות. הדיוק שלו ראוי לשבח.

מקום עשירי:
Feel yourself (Alcohol) - Brooke Candy
סיה כותבת לה את האלבום, ניקולה פורמיצ'טי הפך להיות החבר הכי טוב שלה (וכמובן, שותף ליצירות), היא מופיעה ביום ההולדת של פרז הילטון, היא מובילה קמפיין דיזל חדש, טרי ריצ'רדסון מביא לה בפלאשים והיא השתתפה באחד הקליפים האהובים עלי בכל הזמנים (Genesis של Grimes) - כן, זו ברוק קנדי. ראפרית חדשה-ישנה שבדיוק ב-2014 נכנסה חזק יותר לעניינים וכבר מתחילה לקבל יותר תשומת לב. השיר הוא שיר הנושא של הפרויקט החדש שאותו היא מובילה עם ניקולה פורמיצ'טי, מותג ה- "דיזל" הידוע. ברוק בחיים לא עשתה משהו בסגנון. מדובר בשיר אלקטרוני עם נגיעות של פופ דרים בפזמון ובחלקים של השיר, וכמובן, הראפ שלה שלא יעזוב אותנו בשקט, היישר אל הבית השני. קומבינציה מטורפת ושיר אדיר. מומלץ

מקום אחד עשרה (תמיד אני חורג. מתנצל):
Black Widow - Iggy azalea ft. Rita Ora
התלבטתי בין השיר הזה לבין השיר של לורד.. אבל החלטתי לפרגן לריטה בסוף. ריטה אורה התגלתה רק לאחרונה ע"י אני, אנוכי, ואני, עם שירים מהאלבום היחיד שכבר יש לה "ORA" וגמרה לי להתאהב בה. את "FALL IN LOVE" ו- "LOVE AND WAR" הכרתי לפני - אבל התאהבתי מחדש בהם כשאהבתי אליה שילשה את עצמה אחרי שיר כמו "UNEASY" שהפך לאהוב עלי ביותר שלה. הסינגל האחרון שלה לא רע, אבל הוא לא יותר מדי מיוחד. לא עשה לי יותר מדי. ועדיין, אני בטוח בה מאוד וחושב שיש לה פוטנציאל גדול. והנה, היא ואיגי מפתיעות ברצועה מעולה שמושפעת מה-"טראפ". ריטה ללא ספק עושה את השיר. גם איגי הביאה אחלה עבודה, אבל ריטה.. ריטה.. ללא ריטה זה היה סתם שיר. יאללה, קליפ!

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה