יום שבת, 19 באפריל 2014

סיקור - האלבום החדש של איגי אזליה - The New Classic!

File:Iggy Azalea The New Classic.jpgהאלבום של איגי אזליה דלף לפני יומיים, יום חמישי, בערב אצלנו אל הרשת. האלבום לא רע, האלבום לא מצויין, הוא איפה שהוא באמצע.. נוטה יותר אל הטוב, אבל עדיין, מבלי להגזים - היא סה"כ עשתה עבודה מעולה. כל הרצועות לא משתוות לסינגלים שיצאו עד כה, ועוד כמה רצועות חמודות.
מרגיש לי שהיא נתנה הכל מעצמה. כמו שקייטי נתנה הכל מעצמה ב- "PRISM" ועדיין לא הצליחה לצור אלבום פנומנלי או אחד כזה שיהיה זכור כמשהו יחודי.
איגי התנהלה מצויין. המיקסטייפס שלה תחילה הולידו שירים שגרמו לי אז להתאהב בה. "My world" שהיום אני לא שומע אותו, גרם לי להכיר אותה, להתעניין בה, ולאהוב אותה. הדואט שלה עם סטיב אוקי, גם הוסיף, וכמובן, כל הסטייל הנלווה, האדיטוט (גישה), ודברים אחרים שגרמו לי להבין שלבחורה מגיע לפרוץ.




מהי פריצה? פריצה זה משהו מאוד יחסי. פריצה זה משהו מאוד.. פרוץ. מה הכוונה? כל אחד יכול להיחשב כאילו הוא פרץ דרך בתחום מסויים, אך בתחום אחר, נראה כאילו הוא כלכך רחוק מזה.
איגי איפה שהוא הצליחה לפרוץ דרך כל הראפריות העכשוויות האחרות ולהציב רף חדש שעוד איך שהוא מתקרב לניקי מבחינת רלוונטיות והצלחה. אני לא חושב שהיא לדוגמה מתעלה על אזליה בנקס מבחינה מוזיקלית, אבל כן, העובדות לא משקרות: היא הרבה יותר מצליחה ממנה. ההתנהלות שלה, ההתמדה שלה, אחרי הכל, הניבו פירות, וגרמו לה להיות דמות בעלת קהל מעריצים, עם עשרות אלפים של לייקים באינסטגרם (ולפעמים מגיע כבר לשישה ספרות של לייקים), ההתנהלות שלה גרמה לקהל לאהוב את "Work" כסינגל בכורה מהאלבום החדש, ואז, השני סינגלים שבאו אח"כ והיו די פושרים יחסית מבחינה הצלחתית.
אבל הרביעי? הרביעי ששמו "Fancy" כבר דיבר ברמה אחרת ו"קבר" את כל השלושה ביחד. למה הכוונה? כל הסינגלים האחרים שלה בכלל לא הצליחו להכנס אל ה-100 החמים באמריקה (הבילבורד) ואילו הדואט עם צ'ארלי XCX הצליח להביא לאיגי מקום 37 (נכון לעכשיו) במצעד הבילבורד האמריקאי! הישג אדיר למישהי שעד היום לא הצליחה להכניס שום שיר לשם. מה שגם לקליפ כבר יש קרוב ל-20 מיליון צפיות בחשבון ה-VEVO בתקופה די מכובדת ביחס לכמות הצפיות.
פריצה אמרנו? שוב. הכל זה יחסי. לפרוץ באוסטרליה מוקדם להחליט, (אהמ אהמ קיילי מינוג), לפרוץ באמריקה בטח שמוקדם להחליט, אבל איגי כאן בכדי להילחם. עם קידום כה מאסיבי ומחושב שגורם כבר לאמנית לקבל כזו כמות אהדה ואהבה עוד לפני שאלבום בכלל יצא, זה הצבת רף, כפי שאמרתי קודם, שכן יש על מה להעריך. מזכיר לי קצת את ניקי לפני פינק פרידי. האם האלבום הזה דומה לפינק פרידי? האם איגי מפלסת את דרכה אל הזוהר כמו שניקי עשתה? ובכן: לדעתי כמובן: לא, ולא, אבל היא בדרך הנכונה.

הסינגלים(לפי רצף כרונולוגי):
Picture of Iggy Azalea
איגי בקליפ לסינגל הבכורה "Work"
1. Work מקבל אצלי 9 מתוך 10. זה שיר חזק, שיר שבאמת יש לו אחלה מילים ואחלה קצב, למרות שאני לא שומע אותו כי די ירד לי ממנו, הוא עשה אחלה עבודה ואין מתאים ממנו להיות הסינגל הראשון. היא גם הביאה אחלה קליפ, אז מגיעה לה ההערכה.
2. Bounce מקבל אצלי 8.5 מתוך 10. זה הסינגל הכי פחות חזק, וגם הכי פחות אהוב עלי, אבל עדיין תהיה לי חיבה גדולה אליו תמיד כי הוא יצא בתקופה שמזכירה לי דברים טובים! שנה שעברה, קיץ, בדיוק שיר שמתאים! הקליפ שלו מעולה והיא נראת בו ממש טוב. מה שאני באמת אוהב בשיר זה את הסוף של הבית השני שיש מין ביט אלקטרוני ממש קצר של כמה שניות בודדות. גרם לי לאהוב את השיר פי אלף יותר כמה שזה ישמע טיפשי. ועדיין, הוא די חלש ביחס לשאר (הוא גם הכי פחות עורר התלהבות) והוא באיזה שהוא שלב די מתפזר ונמרח מדי. אפילו נמאס מהר.
3.Change your life מקבל אצלי 9.5 מתוך 10. שיר מדהים. הדבר היחיד שקצת מפריע לי פה זה הסוף שנמרח יותר מדי, אבל בכללי זה שיר חזק ובין הטובים באלבום. אין ספק שזה גם הקליפ הכי טוב שלה (לפחות לדעתי) וזה עם המנטור שלה (זה שלקח אותה תחת חסותו) שהוא גם הראפר האהוב עלי, T.I, שמביא בית שאותי באופן אישי כובש כל פעם מחדש.
אני מת עליהם ביחד. כצמד הם מפציצים כל פעם מחדש. אני לא אשכח את השיר שלהם עוד בימי ה-EP, הוא היה בין הראשונים שהכרתי וגרם לי להתאהב בה.
איגי עם צ'ארלי XCX בקליפ לסינגל המצליח
ביותר באלבום עד כה "Fancy"
4. Fancy מקבל אצלי 10 מתוך 10. השיר הכי טוב באלבום. אין ספק ששתיהן קלעו בול. בין הזמרות האהובות עלי (צארלי XCX) שמביאה פזמון כזה כיפי וקליט, אל הראפ הבאמת כיפי של איגי (אם לא הכיפי ביותר באלבום) יולד להיט שמצליח לגרוף את התשומת לב המדויקת שאיגי צריכה לפני האלבום - וזה מה שקורה חברים. הסינגל מקום 37 כעת בבילבורד, הישג מרשים באמריקה לאיגי. באייטונס הוא גם כבש את המקומות הראשונים בכמה מדינות. אין ספק שהלך להן! ה-C PART של צ'ארלי עושה את השיר לטעמי. הפזמון עוד מדהים, והבתים כפי שאמרתי זורמים בהכי קלילות וכיפיות.
5. Black widow מקבל אצלי 9.5 מתוך 10. כן חברים, כנראה שזה הסינגל הבא. התאריך שחרור שלו לא מדוייק וכל זה עדיין מאוד התחלתי אז יכול להיות שהוא לא באמת ישתחרר, אבל הדיבורים חזקים. מה שגם מהרגע ששמעתי אותו ידעתי שהוא הולך להיות סינגל. אומנם זה לא טראפ טהור, אבל יש פה השפעות חזקות מהז'אנר. ריטה אורה פשוט כובשת אותי לאחרונה. היא פשוט כשרונית ולא מעריכים אותה יותר מדי לדעתי. היא מביאה פה את האדירות שבה, העוצמתיות הסקסית והנשית שהיא יודעת להציע, אל טראפ כיפי שאיגי אח"כ סוחבת על גבה מייד אחרי כל פזמון, חוץ מהאחרון, שמדוייק בכדי לסיים את השיר בכזו כיפיות. מה שאני גם אוהב זה שלפעמים איגי עונה לריטה בפזמונים, ממש כימיה הא?

Picture of Iggy Azalea — Highsnobiety
רצועות שלא אהבתי:
"Dont need yall", "100", "Goddess, Rolex
ו-" Just askin'"
אף אחד מהם לא כבש אותי ורובם אפילו מאוד עיצבנו אותי. אין להם שום קטע, מרגיש לי שהם סתם פילרים שפה ושם היא דחפה דברים שיגרמו להם להיראות אולי מעניינים, אולי הרושם שלי די מוטעה, אולי השירים יגדלו עלי בעתיד, מה שכן, כרגע הם לא עושים לי כלום.
5\10 ומטה לכולם.

רצועות פושרות:
"Lady patra"
מה שאני באמת אוהב בליידי פטרה זה את הליריקה, אבל השיר עצמו פחות עובד לי. אני לא רואה את עצמי שומע את השיר אבל אני כן חושב שהוא יוכל לגדול עלי בעתיד ולהפוך לשיר שאני עוד יכול לחבב. לכן כעת הוא איפה שהוא באמצע.
די בניתי עליו האמת מששמעתי את השם. זה נשמע ממש טוב. הבית של מאבודו לא הכי הוסיף לטעמי, זה רק עשה את זה מתפזר יותר.
6\10
"Walk the line" אין יותר מדי טענות. בסה"כ זה שיר מעולה, אבל הוא פשוט לא עושה לי כלום ואין לי איתו שום דבר. בניגוד לשירים שלא אהבתי, הוא לא עושה לי שום דבר אבל עדיין אני מעריך אותו כי אני כן מזהה בו כנות ורגש. ההגשות שלה שם מעולות והיא עושה אחלה ראפ בבית השני, ועדיין, לא מרגיש לי משהו שאני מרגיש אליו עכשיו סוג של חיבה. לא עובד לי יותר מדי. אולי יגדל בעתיד.. מי יודע.
6\10

רצועות שאהבתי:
New bitch
Picture of Iggy Azalea
הפזמון לא משהו, אבל המקצב של השיר ממש טוב ואני מאוהב בפרה פזמון. זה שיר מעולה. סביר להניח שבלי הפרה פזמון, ההפקה, והביט, לא הייתי אוהב את זה בכלל - אבל את כל אלו כבר יש, ואני אוהב, אז, סה"כ אחלה רצועה, שאני חושב שאשמע עוד בעתיד. ממש חמוד!
7\10.
Impasibble is nothing
הפזמון שלו ממש יפה, והשיר עצמו גם הוא ממש יפה. אני חושב שהיא שחקה אותה פה, זה עדיין לא מתקרב לרצועות הבאמת חזקות של האלבום, אבל מרגיש לי פה שהיא נתנה את כולה ויש פה המון רגש. מת על ההגשה הדרמטית שלה פה שמתחברת יופי עם הביט הנוקשה הזה. די אולד-סקול, למדי - לא רואה את עצמי שומע את זה יותר מדי, מכיר את זה עוד מאז שזה יצא לפני, ואף פעם לא היה לי חשק כל שהוא לשמוע את השיר.
8\10.
Fuck love
לא רע. לא רע בכלל! אני חושב שאחרי הדואט עם ריטה היא צריכה להוציא את השיר הזה כסינגל ולסיים את ה-ERA הזה עם הבחירות הכי טובות שאפשר לבקש לאלבום הזה. ההפקה ממש מגניבה ואני מת על הביט שלה כאן. היא נשמעת מעולה, וגם הפזמון די כיפי. השיר מאוד סתמי ואי אפשר לשמוע אותו יותר מפעם אחת או פעמיים גג לדעתי, אבל אני מחבב מאוד את כל מה שקורה ונע סביב השיר הזה.
10\8.5


כמות הרצועות שאהבתי די קטנה. נכון, ביחד עם הסינגלים זה כבר חצי - אבל אלבום שאני אוהב רק חצי ממנו, ועוד 70 אחוז מהחצי הזה זה רק הסינגלים, זה רק מראה לי שכאלבום האלבום הזה לא עובד לי. מאין אלבום להיטים כזה. מכירים? אלבום כזה שרק הסינגלים בו שווים שמיעה? זה הכי עצוב. אני חלילה לא אומר שאיגי הגיעה לזה באלבום הזה, אבל כן, איפה שהוא זה באזור. יש יותר רצועות שלא אהבתי מאשר רצועות שאהבתי, וזה כבר לא טוב (אם לא נחשיב את הסינגלים) אבל עדיין, אני מעריך אותה מאוד על כל היצירה כי אני באמת חושב שהיא נתנה מעצמה הכל וזה מה שהכי חשוב! אני בטוח שבאלבום הבא היא תתחשל, אני מאמין בה, אני מאמין שהוא יהיה וישמע יותר טוב, אני מאמין וחושב שיש לה אחלה כריזמה, ואחלה פוטנציאל מתמשך עוד לעתיד. זה לא אלבום מושלם, או מתקרב\מתיימר להיות, אבל כן, זה אחלה אלבום, ואני לגמרי הולך לקנות אותו.

ציון אלבום: 7
 

2 תגובות :

  1. גאדס שיר ממש טוב, הייתי נותן לו 9.5

    השבמחק
  2. אחד מאלבומי הראפ הכי טובים שיצאו השנה! כרגיל נהנתי לקרוא!

    השבמחק