יום שבת, 23 באוגוסט 2014

המלצות הפרופסור - חמישה שירים!


תכירו את ליה, משתתפת "The Voice" בריטניה שזכתה במקום השני - היא פוצחת בסינגל בכורה בשם "Home" עם לא אחר מאשר ויל.אי.אם - כוכב להקת ה-"Black eyed peas" שכעת עובד כאמן סולו. ומפיק. האמת? שאני בד"כ חושב שהוא לא הכי מועיל לשירים, לפעמים הוא גם סתם הורס אותם. אבל באמת שהוא ממש לא גרע מהשיר הזה. ואני לא יודע אם זה בגלל שהוא פשוט לא גרע, או מהסיבה שקשה לגרוע מהשיר הזה עם תרומתה של ליה אליו. האישה הזו תותחית. אני גיליתי אותה דרך השיר הזה, חקרתי מעט, וגיליתי שיש לה קול לא קטן. אני אוהב שהבתים הם מתוקים כאלו, וזה הופך ליותר מתוק לקראת הפזמון כשהיא שרה גבוה - ואז, היא מתפרצת עם פזמון עוצמתי וטוב שללא ספק עושה לי ממש אבל ממש טוב. אני אוהב כ"כ שירים מהסוג. לא רק שהשיר פנומנלי, הקליפ שלו אדיר. אסתטי, פשוט, כיפי, ויפה. בלי יותר מדי שטיקים או התחכמויות. היא יפיפייה אמיתית. ואני כ"כ נהנה לראות את הקליפ, לצד שמיעת השיר עצמו. שיחקה אותה? לגמרי.



דרמטי. אני יצור דרמטי. מה לעשות? כיף לי לשמוע שירים כאלו, לעצום עיניים, ולהרגיש שאתה במימד אחר. אני אוהב את ההגשה שלה. כנועה כזו.. אני אוהב את ההפקה שמתפרצת בפזמון עם הקול המדהים שלה. מישהו עבר על הליריקה? כי אני באופן אישי עברתי, ומשהו שם הקסים אותי. העניין שהיא גם אומרת כל מילה ומילה בהגייה וטונציה שונה. ואני מת על זה. מת על הגיוון בקול ש-FKA מצליחה לעשות בשיר הזה ודרכו למשוך ולהפנט אותי דרך המסך. ה- C PART הורס את הבריאות. הוא רק מוסיף. כל דבר בשיר הזה רק מוסיף, שום פרט לא מיותר. "שלמות" ו-"דיוק" הן לא מילים גסות כאן חברים. הקליפ? בעיני זה סוג של מחווה ל-אלייה (עליה השלום) ול- "Power" של קאנייה ווסט. מיקס מגניב כזה של שניהם + טאצ' אישי של פקא. פייר? יצא פנומנלי. אני יכול לומר שהיא שחקה אותה לגמרי עם השיר הזה. הוא הכי טוב באלבום החדש שלה LP1, והקליפ גם הוא - קשה לי לחשוב שהיא תתעלה מעליו. כן, לקח לי קצת זמן לאהוב את השיר ובכלל אותה. לפחות 3 שמיעות עד שהתאהבתי בשיר, ובעיקר ההופעות החיות עזרו לי. (איתו ועם עוד שיר) - אז אם תרצו ללכת על אותה שיטה כמו שלי, ממליץ לצפות במופע האחרון שלה עם השיר. לחצו כאן.



כן. אריאנה פאקינג גרנדה עשתה את השיר הזה. נכון מוזר? ובכן, חשבתי לקבל אלבום R&B ילדותי ומעצבן, וקיבלתי בדיוק ההפך: אלבום פופ עם נגיעות R&B כיפיות. האמת כמה שירים תפסו אותי באלבום לצד הסינגלים, אבל השיר הזה? תפס אותי הכי הרבה והפך להיות האהוב עלי אצל הבחורה. הוא שונה. הוא כמו עוף מוזר באלבום. וזו הסיבה שאולי אני דווקא רואה בו משהו מאוד מיוחד. היא לא עשתה שום דבר כזה בסגנון לפני. זה ממש מזכיר לי את החומרים שהלכו כאן בעולם הפופ ב-2005-2007. "Its like that" של מאריה, לדוגמה, זה הביא לי פשוט וייבס.
אינסטרומנטל אגדי. הפקה לוהטת. ביט מדהים. היא נשמעת ואו. הכל פה ממש אבל ממש מדוייק ובאמת שבמקרים כאלו אני אפילו לא טורח ללכת לראות ליריקה כי השיר לא מתיימר או אמור להתיימר להציק סוג מסויים של ליריקה. הוא פשוט כיפי וטוב, ואני חושב שאם היא לא תכריז עליו כסינגל היא ממש טיפשה. פרג? הוא ללא ספק עשה את השיר לא פחות מאריאנה. הפזמון האדיר הזה. הבית שלו. הכימיה בינהם שיש מין רוח וגסות משני הכיוונים, זה יוצר הרמוניה מדהימה. הכל פה מדהים. כל הכבוד לאריאנה! לראשונה שהצליחה להפתיע אותי ממש לטובה.



אמרנו כבר FKA נכון? אז נגיד שוב. ובכן, לא רק לאריאנה יצא האלבום החדש. גם ל-FKA יצא אלבום. מה שהמלצתי מעל הוא האהוב עלי שלה, לצד השיר הזה. שניהם פשוט הציבו רף נורא גבוה להמון שירים השנה לטעמי. זו איכות. זו אומנות. זה המון מעבר. היא נשמעת מדהים. ליריקה אלוהית. אני מאוהב בזה שגם פה בהתחלה היא נשמעת כנועה, ואז בפזמון היא הופכת ליותר ויותר דרמטית. הצלילים כאן מקסימים, ואני חושב ש-FKA ממש אבל ממש הצליחה ליצור כאן צלילים מדהימים (באלבום, בפרט גם בשיר) - היא עוסקת בסאונד מאוד מעניין, לצד הקול המלאכי שלה. היא מרגישה לי מאוד היא בשיר הזה, והלוואי והיא תמשיך לעשות עוד המון כאלו, כי ממה שאני מכיר מהחומרים שלה - פחות שירים הגיעו לרמה או לסגנון הזה. היא חייבת לדבוק בו. הוא הרבה יותר מ-ואו.



רציתי להמליץ על עוד שיר שלה בשם "Glorious" שמהאלבום, אז תעברו עליו אם אתם רוצים - כי אני חושב שהעמסתי עליכם יותר מדי בפוסט הזה. אבל אם כבר FOXES אז אני רוצה שתתמקדו שנייה בשיר הזה. אני רוצה שכולכם תפעילו אותי, תעצמו עיניים, תקשיבו למילים ולקול שלה. תקשיבו לכל הרגש שהיא מעוניינת להעביר אליכם. אני פייר שמעתי את האלבום שלה היום, הוא לא רע בכלל, אך שום שיר שם לא משתווה או ישתווה לשיר הזה. באמת שזה בין הדברים הכי מרגשים וטובים ששמעתי לאחרונה. וכ"כ טוב לי ש- שחי (הנה קיבלת קרדיט) הכיר לי את השיר הזה! הוא בא לי בול בזמן. והוא לא עתיד ללכת.. לפחות לא בקרוב. 

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה