יום שישי, 20 בפברואר 2015

מזל טוב לריהאנה!


הזמרת שדפקה איחור של שעה למופע של עצמה בישראל, קיצצה כמעט חצי מופע, דיבורים על פלייבק\חוסר כריזמה או מאמץ להפוך את ההופעה של עצמה לטובה, ועדיין, אחרי הכל, נשארת אחת הזמרות האהובות בישראל - חוגגת יום הולדת 27 היום! מיתוס ה-27 כנראה כבר לא תקף עליה. ולמי שפיספס: המון אמנים מתו בגיל 27 ממנת יתר (איימי ויינהאוס, דוגמה) ואנשים ציפו לה עתיד דומה בשל איך שריהאנה בוחרת לנהל את חייה. אך כנראה שהאישה בקונטרול, והיא יכולה לנופף לדלת "מועדון ה-27" מבחוץ כי היא לא הולכת להכנס אליו, לפחות לא הפעם.
ה-Badass של תעשיית המוזיקה שחררה לפני זמן קצר את הסינגל החדש "FourFiveSeconds" בשיתוף פעולה עם פול מקרטני וקאנייה ווסט שכעת נמצא במקום #4 במצעד הבילבורד הוט 100 אמריקה! וכן, גם למקום הראשון בישראל.
לפי המסורת, אפרסם פה את עשרת השירים האהובים עלי שלה לפי הסדר מכוון והיא חוגגת היום את יום הולדתה. מערכת היחסים שלי עם האישה הזו לא מוגדרת. יום אני מת עליה, יום אני לא יכול לסבול אותה. לאחרונה אני די בסדר איתה, אבל עדיין מעריך ואוהב את השירים שלה גם כשהיא מעצבנת אותי וגורמת לי לסלוד ממנה בתור בן אדם. אפשר לומר הכל אבל אי אפשר להכחיש: היא כשרונית, היא כריזמטית, והיא אחת הדמויות המשפיעות והחזקות ביותר בשוק המוזיקה בשנים האחרונות!


10. Fool in love
 
 רצועת הדלוקס מתוך אלבום האולפן השישי שלה "Talk That Talk" שללא שום צל של ספק אוכל כמעט את כל השירים מתוך האלבום. האלבום לא מושלם, יש לי הרבה דעות עליו, אבל יש בתוכו המון שירים חזקים. לאור התנהלות חלשה באותו ERA של האלבום, עומדים מנגד רצועות פוטנציאליות ביותר שמחזיקות את האלבום והופכות אותו לאחד דומיננטי בפני עצמו. שיר מרגש עם ליריקה מקסימה והגשה נפלאה. שתביא עוד כאלו!

9. Fresh out the Runaway

 אחד מהשירים המגניבים ביותר של ריהאנה! בהפקת דיוויד גטה, שזו אחת מההפקות הטובות ביותר שלו לפי דעתי, מביאה ריהאנה שיר קצבי שלא ימאס עלי לעולם! פזמון ממכר ובתים כובשים. כשהיא מופיעה איתו זה ענק! כשהיא פתחה איתו את הטור בישראל ובשאר העולם זה היה גדול! ללא ספק בין נקודות השיא בקריירה שלה.

8. Umberalla
 אחד הלהטים הגדולים ביותר של ריהאנה, שפתח את תקופת האלבום השלישי שלה "Good girl gone bad" והציג ריהאנה מעט שונה מהריהאנה הקודמת. יותר נועזת, יותר פופית, יותר מגובשת. להיט נצחי שיהיה לי תמיד כיף להאזין לו. מת על הפזמון שלו, והיא שחקה אותה עם השיר הזה לגמרי. לחשוב שהדבר הזה בכלל אמור להיות של בריטני.. אני חושב שטוב שנשאר אצל רירי שלנו.

7. Good girl gone bad
 שיר הנושא של אלבום האולפן השלשי שלה Good girl gone bad. השיר ממש תמים בעיני ומציג ריהאנה שונה לגמרי לכאורה ממה שהיא היום. גם כשהיא משקפת פגיעות בשיר, היא משקפת אותה בצורה נורא שונה מהצורה בה היא משקפת פגיעות בשאר השירים המרגשים שלה. זה לא שיר שמתיימר להיות בלאדה מרגשת קורעת לב, אבל אם מקשיבים באמת למילים ונצמדים לקול שלה - מבינים שהוא לא פחות מרגש. מבינים שהוא די טהור. ומבינים שהוא אחד מהשירים היותר טובים שלה.

6.  Birthday cake
 השיר הכי מגניב של רירי. ללא ספק שתביא עוד כאלו באלבום החדש ואני המאושר באדם! הפקה של "Da Internz" שהפיק גם את אנקונדה של ניקי ועוד. הרמיקס עם כריס היה גאוני. מבחינה שיווקית, זה היה אחד הדברים הכי טובים שהיא עשתה באותו ERA של TALK THAT TALK הכיפי. פרובוקציה גאונית שעבדה לה יופי. במידה וההתנהלות שלה הייתה נכונה, זה היה יכול להפוך לאחד הלהיטים הכי גדולים שלה בוודאות.

5. Diamonds
 ללהיט הכי אהוב עלי של ריהאנה, שיר מד-טמפו מדוייק שכבש את ארה"ב ואת העולם בפרט. סיה, כתבה לה אותו, נו אין פלא. השיר הזה יושב בול על ריהאנה. אני כלכך אוהב את השיר הזה. הוא מזכיר לי תקופה של לפני שנתיים, שכיף להיזכר בה. לא אשכח איך הוא יצא ביום כיפור, והדבר הראשון שעשיתי באותה תקופה זה לרוץ לטלפון ולשמוע אותו. שמיעה ראשונית לא בדיוק הבנתי כלום. זה כלכך הפנט אותי שהייתי חייב לשמוע שוב כדי לגבש דעה, ורק אז התאהבתי! אין ספק שזה אחד הדברים שהיא הכי צריכה להיות גאה בהם בקריירה שלה.

4. Cry
עכשיו זה מתחיל להיות קשה. כי אני אוהב את כל החמישיה כמעט באותה מידה. אבל צריך למספר ולהמשיך את המסורת.. אין מה לעשות. "Cry". רצועת בונוס פאקינג יפנית שהצליחה ברמות שבכלל אף אחד לא תיאר לעצמו. הידעתם שהשיר הזה לא באלבום בכלל? כלומר, בגרסאות של אלו שאנחנו קונים? אלא אם קניתם את המהדורה המיוחדת של יפן או של שאר המדינות האחדות שהשיר הזה פונה לגרסאתם. לשיר הזה מסתובבים סרטונים ביוטיוב, לא רשמיים, עם יותר מ-30 מיליון צפיות על כמה וכמה מהם. וזה לא כולל את האחרים שמסתובבים עם גם מספר מכובד של צפיות כן? אם ריהאנה תעשה אלבום להיטים יום אחד, היא תהיה חייבת לדחוף אותו שם, לשחרר אותו מחדש כסינגל, ואני חושב שהשיר הזה יתפוס חזק. עדיין. למרות שהוא ישן, ולמרות שזה לא משהו שבד"כ קורה. שיר מדהים עם ליריקה מדהימה שתמיד מרגש אותי. תמיד. לא ימאס עלי לעולם ולא נמאס עלי לרגע. מת עליו!

3 Unfaithful
אחד השירים שהכי מזכירים לי את הילדות. כשהייתי ילד ושמעתי את הדבר הזה ברדיו, אז לא היה שזאם. יוטיוב לא היה משהו כלכך נפוץ. שמעתי את השירים האלו מרדיוס 100 FM אני חושב, באינטרנט. חיפשתי אותו כמה ימים טובים, עד שמצאתי והגעתי אליו. דוד שלי אמר לי "זו ריהאנה". אמרתי לו "מי זו? איזה מין שם מוזר זה". הכרתי את השיר הזה, שמעתי אותו והתאהבתי בו. אני זוכר כמה חרשתי עליו וכמה לא נמאס לי ממנו. זה פשוט היה שיר שהיה ונשאר המון עבורי. קליפ מדהים ושיר אלוהי. כל פעם שאני שומע אותו מחדש אני מרגיש כמה הוא רק משתבח עם השנים.

2. Sell me candy
לא צפוי הא? טוב. למי שמכיר אותי יודע כמה אני אוהב את השיר הזה. יש לי כמה חולשות במוזיקה, ואחת החולשות שלי זה פזמונים כמו שיש לשיר הזה. מעבר, השיר פשוט כיפי וטוב. לא מתחכם או מתיימר להיות משהו אחר. מאוד נכון בפשטות שלו. מאוד קליל וטוב. אני מאוהב בו, הוא שיא הטעם שלי.

1 G4L
פעם, כשהייתי שואל אנשים "מה השיר האהוב עליכם של ריהאנה" והם אמרו לי "G4L" לא הבנתי איך. שמעתי אותו בריפרוף קודם לכן, פעמים אחדות. אולי פעם אחת. ואף פעם לא באמת הבנתי מה אנשים רוצים ממנו. חשבתי ששמיעה אחת  בריפרוף באמת תעזור לי. טעיתי. שמעתי אותו לפני כמה חודשים שוב, ונדהמתי. לא הפסקתי לשמוע אותו, עד היום. הוא הצלצול שלי כבר חצי שנה בערך (מודה, אני מתזז בינו לבין עוד שיר של זמרת בשם רובין, זה בא לפי מצב רוח. אבל עדיין). דבר ראשון, אני מת על איך שהיא נשמעת פה. אני מת על הגישה הגאנגסטרית שלה בשיר עם כמה שזה נשמע מצחיק. הקול שלה לצד הביט. זה שהיא שרה תוך כדי בכמה קולות. אפילו המילים כבשו אותי! "אני מלקקת את האקדח, כשאני מסיימת, כי אני יודעת שזו נקמה מתוקה" ועוד משפטים שלא רק שהם מתארים את השיר כמו שצריך, הם גם מכניסים אותך למין מוד כזה. ואז, זה מתפרץ. בשיא. החולשות שלי במוזיקה אמרנו? אז ככה.. ה-C PART הוא אחד מהדברים היפים ביותר ששמעתי. ה-C PART בערך תמיד יבוא אחרי הפזמון השני, זה חלק שמחבר בין הפזמון השני לפזמון האחרון\לחלק האחרון לפני סוף השיר. ה- C PART לא חוזר על עצמו כמו פזמון או פרה פזמון. ה- C PART הוא חד פעמי בשיר. וה- C PART פה כבש אותי מכל הבחינות. החולשה שלי במוזיקה זה שעולים בקול כמו שהיא עולה ב-C PART. היא עושה את זה פשוט מדהים. אני לא חושב שהיא תצליח להתעלות מעל שיר כזה. ואם כן, אקים לה מזבחים בפרו.



תודה רבה על הקריאה! מזל טוב לריהאנה! מי יתן ותביאי עוד שירים כמו העשיריה הזו, או בכלל, תמציאי את עצמך מחדש ותכבשי את כולנו עם החומרים החדשים שלך! :) 

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה