יום חמישי, 14 בינואר 2016

ביקורת - Shrines - Purity ring



אם האלבום הזה היה תופס אותי בזמן אחר, יכול להיות שלא הייתי מוצא את עצמי מאזין לו לפחות פעם אחת ביום. "מקדשים" הוא אלבום אלקטרו-פופ אלטרנטיבי עם השפעה חזקה מסינת'פופ ודרים פופ. לשירים מהאלבום נחשפתי לראשונה במסגרת ההופעה של Purity ring בישראל, הגעתי לשם כשאני מכיר רק את האלבום השני (והמדהים) שלהם מבלי להכיר את האלבום הראשון (Shrines) אבל אולי זה היה לטובה. אני מרגיש שאם הייתי מנסה את האלבום הזה עוד לפני ששמעתי את גולות הכותרת מהאלבום בלייב אולי לא הייתי כל כך אוהב את האלבום כרגע כמו שאני אוהב אותו עכשיו - אבל כשנחשפתי אליהם בלייב קודם לכן היה לזה השפעה קסומה אחרת. ההופעות של הצוות הקנדי פיוריטי רינג נותנות לך תחושה של היפנוזה, של ריחוף, של עולם אחר. אני חושב שכל אלו הם תוסף תזונתי חיוני כששומעים את האלבום. לא מספיק רק לנסות אותו, צריך להיות במוד המתאים. והאופוריה שחוויתי לאחר ההופעה נמשכה כמה ימים טובים. באותם ימים שחשתי עדיין באותם תחושות שחשתי בהופעה, ניסיתי את האלבום. התוסף הזה רק חיזק את הזיקה שלי לאלבום ולחומרים שבו. ראשית, אני מרגיש כאילו הוא נוצר עבורי. עיוות הקולות נעשה כאן בכובד ראש ותחכום. אני לא חושב שהם ניסו ליצור פה רק משהו מגניב, אלא באו וניסו לספר סיפור ביחד עם הצורה שבה הזמרת מגישה את המילים, וביחד עם ההפקות הסופר מסקרנות. כעת אני שומע את "Belispeak" ומעבר לזה שזה אחד מהשירים הכי מעניינים ששמעתי בחודשים האחרונים, הוא גם עונה בדיוק על מה שתיארתי כרגע. שיר שנותן תחושת ריחוף והיפנוזה עם הפקה סופר מתחכמת מעניינת מסקרנת וכיפית! כן.. כל אלו יכולים לבוא בקומבינציה אחת שנקראת פיוריטי רינג. האמת שהוא גם סופר מגניב, אולי הכי מגניב באלבום.

אני רוצה לחזור מעט אחורה, להופעה שבה הייתה של הצמד, שם הכרתי את השירים הגדולים מהאלבום - השיר הבא הוא השיר שהכי כבש אותי בהופעה גם יותר מהשירים שהכרתי מהאלבום השני (טוב נו.. פרט ל- Begin again, זו אהבה אחרת) ולשיר קוראים Obedear. מקצב מטורף וכיפי לצד קול מלאכי ומהפנט של מגאן (הסולנית) שבלייב נשמע לא פחות טוב ללא שום צל של ספק. הריקוד שלה לצלילי השיר הזה במופע לא חדלו להוסיף לחוויה עצמה. אז חזרתי הביתה, אחרי ש-Obedear כבש אותי ועוד כמה שירים בודדים שלא ידעתי את שמם ורק לאחר מכן הבנתי (כמו Belispeak שדברתי עליו למעלה לדוגמה) והתאהבתי באלבום לאחר כמה שמיעות בודדות! גיליתי שירים נוספים שגם אליהם פיתחתי חיבה מטורפת. דוגמה ברורה לי היא Lofticries שהיה הסינגל האחרון מהאלבום. שבעיני? יהיה השיר שהכי ימשוך את אלו שלא שמעו שום דבר מהאלבום או מהצמד בפרט. ולאלו שכן ועדיין לא מכירים את השיר\האלבום - זה עדיין תקף לגביכם. שיר פרנדלי ברמות ששומר על האיכויות של "מקדשים" ועל האיכויות של ההרכב כמובן. מומלץ לשמוע לצד הקליפ, זוכרים שדברנו על תוסף תזונתי לחוויה? אז כן:



ברגע שסיימתי את המופע בישראל, עשיתי "קנייה עיוורת" וקניתי את האלבום מייד מחוץ לאולם גם שלא בדיוק שמעתי אותו (ונחשפתי לכמה שירים בודדים במופע עצמו) ולא הצטערתי על זה. הוא אומנם לא יצא השנה, אבל זה אחד האלבומים שהכי נהנתי מהם השנה למרות שנחשפתי אליו רק בסוף השנה. אני יותר ממליץ לכאלו שרוצים לטעום משהו חדש, אלבום פופ מתוחכם כיפי עם אווירה קצת אחרת. תודה לכולם על הקריאה (: 

תגובה 1 :

  1. מאוד מעניין גם החוויה שלך מהאלבום והמופע והקשר ביניהם כתבה מעולה תודה

    השבמחק