יום חמישי, 11 במאי 2017

מיילי בשיר חדש Malibu



אז מיילי סיירוס הוציאה שיר חדש בשם Malibu אתמול ביחד עם קליפ שנותן ויז'ואלס נכונים לשיר.
אני פשוט אגיד את זה.. נראה שכוכבות פופ גדולות שחזרו השנה מנסות לברוח ממי שהן. ליידי גאגא מוציאה שיר בשם The Cure שנשמע שונה מכל משהו שהיא הוציאה העשור הזה (לטובה ולרעה כמובן, די מרענן וחדש בשבילה ואף כיפי, אבל די ג'נרי ובינוני) ועכשיו גם מיילי שמוציאה את מאליבו שמשדר וויב קאנטרי-טרופיקל ומנסה לברוח מהפופ האלקטרוני ומההשפעות החזקות שלה על תרבות ההיפ הופ בחצי בשנים האחרונות. זה כמובן, לאחר שפתחה בראיון לבילבורד על כמה ששירי היפ הופ כרגע עסוקים בלדבר על כסף ונשים. מיילי אוהבת לשתוק תקופה ואז לפתוח את הפה על נושא מסויים, והפלא ופלא כמה ימים לאחר מכן פתאום מנחה טקס גדול, או כרגע, מוציאה סינגל בכורה ועושה קאמבק.
אין ספק שמיילי או הצוות שלה יודעים שמיילי נהפכה בשנים האחרונות לדמות. דמות שאנשים רוצים לשמוע אותה מדברת, לראות אותה מתנהגת, והם יודעים שלמילים יש כוח והשפעה - וגם אם היא שלילית, זה יכול לעשות אחלה רעש לקראת הדבר הבא שהיא תעשה.
אם ניקח דוגמת עבר, אז ניקי הרגישה בטקס ה-VMA של 2015 שיש אפליה בקטגוריות כלפי שחורים. את הקטגוריות הגדולות נותנים לאמנים לבנים ואילו את האמנים השחרוים מעמידים לקטגוריות פחות גדולות או מרכזיות. מיילי, שדעתה מקובלת אני מניח, דאגה לשתוק חודש וחצי אחרי המילים של ניקי, ולפתע נזכרה להגיב עליהם - יומיים לפני הטקס!
כמובן שמיילי ביקרה את ניקי ואת הטענה שלה, מה שאותי באופן אישי די קומם לא בגלל אהדתי לניקי, אלא בגלל שזה קרה דווקא יומיים לפני הטקס מה שמראה כי לא הייתה מטרה אחרת חוץ מלעשות רעש, יותר מלהעביר את הנקודה שמיילי ניסתה להעביר - וגם בגלל שנורא קל לה לשפוט את העניין כאישה לבנה שעומדת בצד ונהנת מהבנפיטס של ההתרבות השחורה, אבל כשאת צריכה להיות שם בשביל להגן עליה (כי זה לא סוד ששחורים מופלים, גם כיום ב-2017) את עוד 'יורקת לבאר ממנה את שותה' כדי ליצור ספין מכוער לקראת הטקס הקרב. ועכשיו, יומיים לפני הוצאת השיר, למיילי היה חשוב להתראיין לבילבורד ולדבר על כך שבתרבות ההיפ הופ כרגע יש שירים על נשים וכסף והיא לא מתחברת לזה ורוצה להתרחק מזה. מה שמאוד משעשע בעיני, כי ידעת להישען על זה במשך 3 שנים, מה שהפך אותך מיוצאת דיסני לנערת פופ אטרקטיבית ומעניינית, ועכשיו, אחרי שהשם נבנה עבורך, ניצלת את התרבות ועלייך ליצור קונספט חדש, דמות חדשה, כי הבנת שהקהל מאס בדמות הקודמת - את מוחקת הכל, מציירת את התרבות השחורה במוזיקה כמאין תרבות שטחית ולא מתקדמת, וכמובן, דואגת לעשות את זה יומיים לפני הוצאת השיר כדי לגרום לבאז.
ילדה טובה של אבא 
שורה תחתונה, זה לא מרגיש לי אותנטי. לא מרגיש לי אותנטי לחזור אחרי שנתיים, פתאום שונה חיצונית ב-180 מעלות על גבול הבן אדם אחר. זה לא אלסטיות. זה לא ורסטיליות. זה לנסות להיות מישהו אחר, או פשוט להיות מי שאת מה שאומר שאת האדם הקודם שמיילי דאגה להראות לכולנו בתקופת Bangerz היה לא יותר מהצגה.
באמת.. תצפו ב-Do it, סינגל הבכורה הקודם שלה מהאלבום של הדד פטז, תשמעו את השיר (שיר מצויין אגב) ותשמעו את זה שהוציאה עכשיו. זה כבר לא ברמה של 'ואו היא שינתה סגנון' או 'ואו היא מראה צד אחר בה' אלא פשוט שאחד מהם בוודאות הוא לא אותנטי, מאין זיוף. אני נוטה לכוון למיילי של בנגז, למיילי ה'חופשיה' הצבעונית והחצופה, שהרגישה לי לקראת הסוף כבר מאוד מאולצת ולא אמיתית, ועכשיו, הכל מאשש לי את זה. הראיון, השינוי הקיצוני והמהיר שלא מראה שום תהליך או התפתחות, אלא פשוט מחיקה ברוטלית, הספינים הבעיתים, והשיר והקליפ החדש.
אני לא אוהב את זה. לא אוהב שאמנים נשענים על תרבות כשנוח להם ואז יורקים לה בפרצוף, לא אוהב את זה שאמנים דואגים לטפח דמות, שלאחר כמה זמן מתבררת כלא אמיתית בגרוש. לא אוהב את זה שאמנים נכנעים לגימיקים מטומטמים של לשנות את הכל ב-180 מעלות כדי לעורר באז ולעשות רעש.
מיילי הייתה מישהי שמאוד אהבתי בעבר. אני זוכר שבדיוק לפני שנתיים נזכרתי לחרוש על Bagerz שוב מאז שיצא שנה קודם לכן. חשבתי ואני עדיין חושב שזה אלבום מעולה ממש, ונהנתי מכל מה שהלך מסביב כמו '23' או 'Feeling myself' שהוציאה עם ויל אי אם. יכול להיות שגם עכשיו תוציא מוזיקה טובה, אני לא שולל או מתנגד. הטענה הכללית שלי היא כלפי מיילי והתדמית המפתיעה שלה, לא כלפי המוזיקה שלה. ואם נדבר לרגע על השיר החדש, הוא דווקא מאוד מאוד נחמד! שמעתי אותו מספר פעמים ומשמיעה ראשונית מאוד חיבבתי. זה מאין קאנטרי, משהו שעשתה בעבר, עם קצת טוויסט ומשחקים בקול. מרגיש לי כן מרענן,והקליפ מהמם גם הוא והיא נראת שם מדהים - רק חבל שכל מה שהולך מסביב ומתחת לשטיח מרגיש לי אחרת לחלוטין. בואו נראה לאן מיילי תכוון אותנו הארה הזה. 

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה