יום חמישי, 3 באפריל 2014

Roman Reloaded חוגג שנתיים!

כן, זה לא אלבום הראפ הכי טוב שאני מכיר. כן, זה לא אלבום הפופ הכי טוב שאני מכיר. כן, זה לא האלבום הכי טוב שאני מכיר, הוא גם לא האהוב עלי - אבל כן - הוא האלבום היחיד שיזכיר לי את היום שבו התחלתי להתעניין במוזיקה, ועל כן, לא משנה מה, לא משנה מתי, הזכרון תמיד יהיה מתוק, תמיד יהיה "פינק", ולא סתם פינק, פינק פרידי רומן רילודד!

על כן, אסקר את עשרת הרצועות האהובות עלי באלבום. באלבום יש 22 רצועות (כולל דלוקס-רצועות בונוס) - ופשוט ארשום את עשרת הרצועות האהובות עלי באלבום. כן, זה לא הכי קשה לבחור עשר רצועות מתוך עשרים ושתיים.. אז הפעם ניקי עשתה לי חיים קלים, אבל המיקום היה כן די קשה, בכל אופן, GO

10.

אני חושב שזה בין הוורסים הכי טובים שהיא עשתה אי פעם (הבית שבו היא מרפרפת בהתחלה) והפזמון מצמרר אותי בלי סוף בכל שמיעה ועוד אחרי שהבנתי על מה השיר הזה מדבר (על הרצח של בן דוד של ניקי) הבנתי כמה השיר הזה מלא ברגש ועוצמה. אבל דבר אחד מפריע לי, שאם הוא לא היה, סביר להניח שזה היה השיר האהוב עלי באלבום - מפריע לי ההתפזרות המיותרת של כל הראפרים כאן בשיר. שלושה ראפרים ש-"גונבים לך את ההצגה" ובשיא הרצינות, היא הביאה כאלו ממש טובים. אני חולה על הוורס של NAS פה ואני חושב שהוא בין הטובים ששמעתי שלו ובכלל של גברים שעושים ראפ (אני לא הכי מבין בראפ, מודה, זה מניסיון אישי) דרייק כמובן הפציץ והראפר שבא בסוף גם אחלה. אבל הייתי מוותר על שתיים לפחות. עם כל אהבתי לדרייק, הכי הייתי מוותר עליו בשביל עוד בית לניקי, וכמובן, את הראפר האחרון שהוא עשה עבודה מעולה אבל הכי פחות אהבתי. נס מתאים פה ברמה היסטרית ואני חושב ששיר שלה ושל נס נטו היה עושה את זה אחד מהשירים הכי טובים מהאלבום ובכלל שלה - אבל למרות הכל, אני מאוהב בו, עדיין, וההופעה שלו בלייב מקסימה אותי כל פעם מחדש.

9.

אוי השיר הזה כזה כיפי! אני באמת אוהב אותו! הוא מטומטם וכיפי ביחד! הוא מהנה זורם ובא הכי טוב כשסתם בא לך לשמוע משהו כיפי ברדיו. הבחירה בו כסינגל הייתה מעולה, רק מאוחרת. השיר היה ברומן רילודד בדלוקס, וניקי הופתעה לגלות שהוא ו-"מרלין מונרו" נורא הצליחו שהם היו רק רצועות. אז היא שחררה אותו כסינגל, בסמוך לאלבום המורחב שבא אחרי רומן רילודד (דה רי אפ) כדי שיקדם שם את המכירות. אבל כל זה היה כבר מאוחר מדי. וגם הקליפ, שהיא לא אהבה, והוציאה אותו רק בשביל המעריצים שלה - כנראה שניקי לא כיוונה להצלחה, ולא היה לה זמן לצלם עוד קליפ חדש, כן, זה ביאס, אבל אני אישית אהבתי את הקליפ - קצת עצבן אותי ש"לא היה לה זמן" לעשות את זה, כי היא הייתה בצילומים לאמריקן איידול, קידומים למוצרים שלה וכו - אני תמיד אומר: קודם המוזיקה! אח"כ כל השטויות מסביב. אבל הבעיה נפתרה, היא הוציאה קליפ, שאומנם היה יכול להיות יותר טוב בעיניה ובעיני אחרים - אבל אני מרוצה! השיר הגיע למקום 22 בבילבורד ללא קידום כשרק הוכרז כסינגל! תחשבו כמה הוא היה יכול להצליח אם היא הייתה מתנהלת נכון, אפילו יותר מ-"Starships" ולא, איני מגזים!

8.


אני זוכר שהוא יצא במקביל ל-"Starships" ובזמנו נורא אהבתי את "Starships" (בשיא הרצינות: זה שיר טוב, להיט טוב, לא משהו שאני אשמע בכללי אבל אני שמח שניקי עשתה אותו כי הוא מה שגרם לה לפריצה הגדולה) ובגלל שהוא יצא במקביל האהבה כלפיו הייתה נורא אבל נורא.. קטנה. ההצלחה שלו פושרת - מקום 50 בערך במצעד האמריקאי, אחרי ההצלחה של "Starships" שהיה בעשיריה 22 שבועות שלמים! (והגיע בשיא למקום חמישי). השיר מדהים. הקול שלה מדהים ואני לא אשכח לעולם כמה התלהבתי מה-C PART שלו. (הראפ). הבית של כריס לא רע ואני חושב שהשיר הזה דורש באמת קול גברי איפה שהוא, אבל הייתי שמח שזה היה דרייק או טרי סונגז אם כבר במקום כריס, אבל שיהיה.
בסה"כ כריס עשה אחלה עבודה, וניקי, ניקי זו ניקי! זה גם הקליפ הכי מתוק שלה לדעתי. היא מהממת שם, ואני כלכך אוהב את הלוק שלה בקליפ, מת שהיא תחזור לבלונד, מת!

7.

אני לא אשכח לעולם שהאלבום דלף יום לפני ושלחו לי ביוטיוב את כל השירים שדלפו, ולא ידעתי אז מה זה אלבום, ופשוט שמעתי את השיר הזה.. ו.. התאהבתי! התאהבתי בה! זה היה אחד השירים שגרמו לי להתאהב בדבר הזה שקוראים לו ניקי מינא'ז. הזכרון הכי מתוק שלי מניקי ללא ספק. יש פה פשוט הכל. הכל. אני מודה שהיום אני פחות שומע אותו אבל אני חושב שזו רצועת הפופ הטובה ביותר שניקי עשתה. הקול הדרמטי שלה עם ה-הד בפזמון, ההגשה שלה בבתים, הגשה אכזרית כזו, הזרימה עם ההפקה והכימיה בין המילים להגשה. האוטוטיון במקומות המדוייקים בשיר, ברצינות: אני שומע את זה עכשיו ומתרגש כאילו אני שמעתי את זה בפעם הראשונה. שיר גדול.

6.

הפספוס הכי גדול של ניקי. חתיכת מטומטמת. זה מה שיש לי לומר לך. היית משחררת את השיר הזה כסינגל + קליפ אחרי "Starships" ומצליחה להכפיל את כמות הבאז שהיה סביבך אז. קליפ קיטשי אפילו, שיגע בהמון לבבות ב-"קהל המזדמן" רק היה נותן לך לצבור עוד ועוד תאוצה בתעשייה הזו. כנסו לשיר הזה.. ביוטיוב.. קרוב ל-12 מיליון צפיות. וזה אפילו פאקינג לא החשבון הרשמי שלה! זו רצועה, שאפילו לא יצאה כסינגל. אתם מבינים? זו הצלחה מסחררת כמו "Cry" של ריהאנה שהפך להיות סנסציה ענקית בזמנו, והוא סה"כ היה רצועת בונוס ביפן.
שיר עם משמעות מדהימה, מילים מדהימות, שהרבה אולי יקראו לזה קיטשי, וזה בסדר, אבל אני מתחבר לזה, ואולי בגלל שזו ניקי, אני בטוח שאם דמי או סלינה או זמרות אחרות מהסגנונות שלהן היו שרות את זה, הייתי לא אוהב את זה בכלל. משהו אצל ניקי רק מושך אותי לאהוב את זה יותר. חייב לומר שההגשה שלה פה גם הכי לא מרגישה לי טכנית. שיר פשוט מקסים. באמת. אומרים שהוא היה צריך לצאת כסינגל בדצמבר 2012, אבל אף פעם לא היה אישור רשמי על זה וזה אף פעם לא קרה. הבנתי שזה היה צריך להיות, והתבטל, מסיבה כלשהיא. הבנתי שניקי הבטיחה, או רצתה, ובסוף זה לא יצא לפועל, באסה רצינית!

5.

השיר האהוב עלי באלבום מבחינת שירה, ובנוסף, האהוב עלי של ניקי מבחינת שירה. הוא גם השיר שלדעתי כתוב הכי טוב, או בינהם לפחות, אצל ניקי. בשיר ניקי בעצם מאחלת בכל הכנות בעולם לאותו בן אדם שפגע בה: שישרף. יודעים מה אני אוהב בשיר? את הכנות בו. תמיד שפוגעים בנו אנחנו מנסים לשחק אותה מאוד "חסינים" או "בלתי ניתנים לפגיעה" ומאחלים לאותו בן אדם "אושר ועושר" או "שיהיה בהצלחה בהמשך" ועוד. ניקי לא מוכנה להשלים עם זה, והיא כותבת מילים עצבניות מעמקי ליבה לאותו אחד ששבר לה את הלב בעבר, ומאחלת לו פשוט להישרף. פשוט להיחנק מכל שקר שהוא שיקר, פשוט למות במיטתו, פשוט.. פשוט רע. מה שאני הכי אוהב בה, זה שהיא תמיד דיברה ושידרה בגובה עיניים, והיא לעולם לא ניסתה להיות מישהי שהיא לא. רבים יוכלו להתווכח איתי על זה, אבל בסה"כ זו דעה. ועל טעם וריח אין מה להתווכח (שנת 2001, גן "ברוריה", באר שבע)

4.

עד כה לא היו שם רצועות גאוניות. מעתה והילך: הכל הופך ונהיה גאוני יותר. נכון. אולי אני אוהב את "Fire burns" כמו את הארבעה שאני הולך להרחיב עליהם עכשיו, אבל לפעמים צריך קצת אוביקטיביות וקצת "מעבר" להשתייכות לשיר - בואו ניתן במה לכמה שירים שעליהם אני חושב שלניקי מגיע גראמי, ולא, אני הכי לא צוחק בעולם. השיר הזה הוא אחד מהם. מדובר בשיר עם בתי ראפ אדירים, הביט הטוב ביותר באלבום לצד זה של "Beez in the trap" ו- "Stupid hoe", שרק עליו מגיע גראמי. הפלאו (פלאו - זרימה בין הראפ שלה לביט של השיר) המדהים הזה, שמוביל לפצצה הבאמת מתקתקת שהיא בעצם הפזמון האייקוני, שהוא בעצם האייקוני ביותר של ניקי לדעתי. מין פזמון כזה שכל המעריצים יקחו אותו כמוטו וישתמשו בו בחייהם הפרטיים.. הוא ציני, שנון, קורע מצחוק, ושוב, בגובה עיניים! היא פשוט מבקשת במפורש מאותו אדם שמזלזל בה, שפשוט ימצוץ לה את איבר המין. כמה גברי? כמה בהמתי? כמה וולגרי? כמה לא נשי? שבו בשקט עם ההתייפיפות האמריקאית שלכם מתוקים. (הקליפ האהוב עלי ביותר שלה, אחרי Stupid hoe ולצד The boys)

3.

אם הגאונות בשיר הקודם הייתה הביט והפזמון, אז הגאונות כאן היא ההגשה שלה בשיר (בתים, את הפזמון לא היא שרה) ובהפקה, שמשתנה כל פעם בשיר, ומביאה כלכך הרבה.. כלכך הרבה.. נו.. ברחה לי המילה.. הא כן: גיוון! גיוון הפקתי! פעם אחת היא עושה אופרה והקול שלה נבלע בהפקה, פעם אחת היא צורחת ואז מייד אח"כ יש בית ראפ עצבני ורוצח, הפקה והגשה? מבין הטובות בקריירה. אני באמת חושב שההגשה שלה כאן משתווה לזו של "Monster" שזה בערך הדבר הכי טוב שהיא עשתה בקריירה שלה. כן. פאקינג אמרתי את זה. השיר הזה גם בהופעה בגראמי גרמה לי להבין שזו כנראה ההופעה האהובה עלי בכל הזמנים, והיא, ההופעה הזו, היא אחת מהדברים שגרמו לי להתאהב בניקי ולהתחיל להעריץ אותה.
(בדיוק שומע את הסוף, שהיא עושה ראפ מהיר ועצבני.. אני מקבל צמרורות. באמת!)

2.

גאונות בהפקה, גאונות בהגשה, גאונות בביט, גאונות בפזמון, כל אלו הם דברים שהשירים הקודמים "לקו" בהם. במה זה לוקה? ממ.. בכולם ביחד! נתחיל בפזמון הכיפי הזה, שמתחבר מדהים להגשה האדישה שלה בבתים, אל הביט הכיפי שמלווה הכל בכזו.. בכזו אנרגיה שרק גורמת לך לקום מהכסא ולהתחיל לעשות טוורק על כל דבר שזז (או במקרה שלי, גם על דברים שאינם זזים, הכל הולך עם השיר הזה! טוסטר, מכונת כביסה, טלויזיה, מחשב, אפילו על אוזניות הביטס החדשות שלי!) ועכשיו ברצינות: זה בין השירים הטובים שניקי עשתה, ואני מתחנן שבאלבום החדש יהיה משהו בסגנון. ביט דומה עם פזמון ממכר ובתים עם הגשות מיוחדות שרק ניקי יודעת לעשות (וברצינות: רק ניקי יודעת לעשות. עדיין לא ראיתי ראפריות עם הגשות מדהימות כמו שלה, ואני מכיר המון.. המון)
השיא? השיא הוא בעצם ה-C PART. ידידה טובה שלי (אביבה, הזכרתי אותך!) קוראת לזה "שיעור גאוגרפיה" ואני כמובן אימצתי את זה ועד היום אני קורא לזה "שיעור גאוגרפיה" - למה? תשמעו כמה שמות של מקומות היא זורקת שם, ובו זמנית, רוקדת לה ומאחורה סאפרי (סאפרי תפקידו: מנהל יח"ץ שלה. בנוסף, אומרים שיש בינהם רומן) סופר לו את הכסף כמו איזה PIMP טוב. נו מה רע? מה רע אני באמת שואל?

1.

פסקול חיי. המנון חיי. שיר חיי. אני מאוהב בכל צליל שיוצא מתוך השיר המושלם הזה. השיר האהוב עלי של ניקי, הקליפ האהוב עלי של ניקי, ואחת מהדברים שגרמו לי להתאהב בה בזמנו. אני זוכר איך הוא יצא בחורף 2012 לפני הסופרבול עם מדונה, וזעזע אנשים. כנסו לתוך הקליפ ותסתכלו כמה "DISLIKES" יש עליו. כמה אנשים לא אהבו אותה ונרתעו ממנו. האמת? זה בדיוק מה שהיא רצתה. פעם מצאתי את עצמי מתנגח עם אלפי דבילים שראו קצת משהו מוזר ושונה אז הם התחילו לשפוט אותה לרעה, היום? היום אני הכי מאושר בעולם שכל זה קרה. זה בדיוק מה שהיא הייתה צריכה. כל השנאה הזו עוררה באז עצום סביבה, שגרם לה להיות הדבר הכי מעניין וחם לאורך כל 2012. לא סתם "Starships" הצליח, ולא סתם רומן רילודד מכר 260 אלף עותקים בשבוע הראשון שזה יחסית אחלה.
לי אישית לא אכפת. זה באמת השיר הכי טוב שלה. יש לו הפקה אדירה, יש לו פזמון מדבק, ההגשה שלו בשמיים ואני חולה על הפלאו ועל הביט שיש בשיר, ובנוסף, גם על המבטא המושלם שיש לה בחלקים בשיר, פה ושם. השריקות האלו שמתחברות מושלם עם הכל ויוצרות כימיה מטורפת (תרתי משמע) של הכל, רק גורם לי לחשוב, או בעצם, רק אישר לי את החשיבה, שניקי היא הראפרית הכי טובה של ימינו.


תגובה 1 :

  1. אתה כותב מדהים! באמת שאני נהנית כל כך לקרוא את הדברים שאתה כותב.
    אבל רק הערה אחת, לגבי השיר right by my side ,כריס עשה עבודה באמת מעולה ואני לא חושבת שזמר אחר היה גורם לשיר להישמע יותר טוב. אני נורא אוהבת את טריי ואת דרייק, אבל הם לא היו עושים את השיר יותר טוב משהוא עכשיו .הגוון קול שלו מושלם בשביל השיר ומשתלב עוד יותר מושלם עם הקול של ניקי .

    שיהיה חג שמח !(:

    השבמחק