יום שבת, 21 ביוני 2014

בדרך לטופ בפרופסור פופ - מורן חיון.

מורן חיון. קרדיט לאופיר סיבוני על הצילום.


לפני כמה זמן, החלטתי לפתוח פינה בשם "בדרך לטופ בפרוספור פופ" שמתחילה בדיוק עכשיו, בכתבה הזו, ועוסקת באמנים ישראלים עולים. כאלו מוכרים, וכאלו פחות. אבל מה משנה ההצלחה לצד הכישרון נכון? אז הרשו לי להכיר לכם את חברתי הטובה, מורן חיון, שפותחת את הפינה הזו בראיון מדהים לצד הופעה מדהימה בבאר שבע בקפה "לולה" ביום ראשון בשעה 21:30. הכתובת היא: סמילנסקי 13. הופעה אחרונה לקראת טיסתה לחודש ביום שני, אז כמובן ויהיה מדהים וכמובן שאהיה שם עם שלל אוהבים ותומכים, ומחכים גם לכם. :)


הפוסטר הרשמי.

אז מורני.. מאיזה גיל התחלת לשיר? 
- "התחלתי לשיר מאז שאני זוכרת את עצמי, בעיקרון מגיל 6"

איך התחלת לשיר? 
- "התחלתי לשיר במקהלת בית הספר, זה התפתח לטקסים, מחזות זמר, הפקות שירה, ואז התחלתי ללמוד פיתוח קול וגם ללמד. זכיתי בתחרות שנקראת "צעיר במול" עם שיר מקורי שגם יצא לרדיו, ואיתו קליפ רשמי. לשיר קוראים "לדמם אותך" השתתפתי גם בתחרות מקורות יחד עם דנה ברגר וזכיתי להופיע איתה עם שיר שכתבתי."

מי הוא המודל\מודלים להערצה בשבילך? השראות וכ'ו?
-ההשראה שלי והמודל שלי היא ביונסה. היא פרפורמרית ענקית וזמרת בעלת קול גדול והיא רוקדת ושרה בלייב בצורה שבלתי ניתנת לתאר. זו בעיני דיווה.

האם את עובדת על אלבום חדש, שיר חדש, כותבת, משהו?
-"אני כותבת ומלחינה ואוספת הרבה חומרים לאלבום הראשון שלי"

מה את עושה בימים אלו בפן המוזיקלי והאישי שתרצי לחלוק?
- " בדיוק לפני כמה חודשים ספורים, הגעתי לחצי הגמר בתכנית הטלויזיונית "ישנן בנות" של דנה אינטרנשנל. (תכנית המחפשת את להקת הבנות הבאה של ישראל, וכל להקה עוסקת בזאנר שונה) - אני עסקתי בלהקת רוק-פופ ישראלית. זו הייתה חוויה מדהימה. " כיום אני מופיעה ברחבי באר שבע ובקרוב אצא לכבוש את תל אביב :)"

מה הצלצול שלך בפלאפון?
- "מפריז ועד ליפו" של הזמר רותם כהן, זמר ויוצר מדהים שפרץ בכוחות עצמו. לראות את הדרך שלו נותן כוחות. שוואלה: Yes we can!
צילום: אופיר סיבוני.


מורן אחראית לסינגל שכבר יצא לרדיו בישראל, ובדיוק הושמע שלשום בצהריים באופן די ספונטני לצד דיבורים של השדרנים על השיר ועליה כאמנית. מחמאות עפו שם, לגמרי. איך לא?
באמת שלדעתי זה בין השירים היפים ביותר שישראל ידעה בשנים האחרונות. יש פה פשוט הכל. אני לא הכי מתחבר למוזיקה ישראלית (לא אמרתי לא בכלל, אמרתי לא הכי.. כמובן שיש שירים שאני אוהב, וזה אחד מהם) - השיר הזה כבש אותי מהשמיעה הראשונה. הקליפ כזה אותנטי וטוב. הסיפור המדהים שהיא מספרת בשיר בהקשר לחיים האישים שלה מקבלים משמעות וחוזק כבונוס למה שכבר יש. העוצמה, ההגשה, הקול, הכל פה עשוי ובנוי בצורה מדויקת וטובה מדי.
לצפייה בקליפ העוצמתי של השיר המדהים הזה:





רצינו להביא משהו מגניב לכבוד פתיחת הפינה באופן רשמי בפרופסור פופ, וגם מכוון ואנחנו חברים נורא טובים, אז החלטנו לעשות מאין "חי צומח דומם" עם שמות של שירים בין-לאומיים אהובים על מורן לפי האותיות שנבחרו ע"י, הפרופסור הדגול שלכם (תנו לי להחמיא קצת לעצמי. מותר לי לא!?)
אז לסיום מתוק, לכתבה לפרסונה לא פחות ממדהימה עבורי כמוזיקאית וגם בפן האישי שבינינו, תהנו:

1. 2.
3.4.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה