יום שישי, 4 ביולי 2014

פסטיבל ה-גלאסטנברי חלק א': לילי אלן, לנה דל ריי

לילי אלן:

לילי אלן בחרה להופיע עם כמה וכמה שירים, ואני בחרתי לשתף אתכם בשניים שנורא אהבתי! "Bass Like home" שהוא בעצם שיר ששוחרר באופן לא מוגדר משום אלבום (ממה שנראה עד כה). לא ידוע אם זה שיר שהיה צריך להכנס לאלבום החדש שלה "Sheezus" או שיר שעתיד להכנס לאלבום של מישהו אחר אי שם בעתיד. מה שכן, השיר הזה כבש אותי מהפעם הראשונה. וההופעה איתו אדירה! 

לילי המשיכה להופיע כמובן עם עוד שירים, אבל אני בוחר פה את הסימליים והאהובים עלי ביותר מאותו מופע! אז אחרי השיר הקודם, בחרתי בעוד שיר מתוך האלבום שלה שהיה פסקול לסרט והצליח נורא בבריטניה ואף בישראל - "Somewhere only we know" שהוא בעצם במקור לא שיר שלה והיא עשתה לו קאבר משלה, והאמת? זה פי 2 על המקור. ההופעה? התעלתה על הציפיות שלי. היא כזו תותחית בלייב. ידעתי שהיא טובה, פה לדעתי היא עלתה כמה וכמה רמות. היא נראת כ"כ לא מתאמצת, כ"כ לא מתיימרת, כ"כ מחוייכת שלווה ורגועה - בדיוק ה-VIBE שהשיר הזה אמור להעביר. מלכה, כבר אמרתי?



לנה דל ריי:

לנה דל ריי בחרה להופיע גם היא עם מספר שירים, אך לקחתי את השניים שבהם רציתי להתמקד.
אתחיל מ-Ultraviolence (השיר).
בין האהובים עלי באלבום אם להיות כנה, אך ההופעה לא גרמה לי יותר לאהוב אותו. גם לא פחות. כנראה שהאהבה שלי אליו היא גדולה מדי כדי שהופעות יורידו לי ממנו, אבל עדיין, ההופעה הזו הייתה לא הכי טובה. בתור אחד שמאוד אוהב את לנה, אני יכול לומר שגם כשהיא בוחרת לשיר לא מדוייק ומצד אחד טכני ומהשני לו עם רמה אמוציונלית גבוהה - היא עושה את זה טוב בהופעות כמו "Blue jeans" של ה-SNL (כן, אני מאוהב בהופעה הזו. יודע שחלקכם הגדול אולי קצת פחות יאהב, בלשון המטה, הפעם זה פשוט היה לא טוב. לא כריזמתי, לא מהפנט. זה לא היה גרוע, אבל זה גם לא היה טוב. היא מסוגלת להרבה יותר. אהבתי את השימוש בפלייבק במקומות הנכונים. 


ובמעבר חד, אל בין ההופעות היותר טובות שראיתי לאחרונה, ובכלל, שלה, לסינגל הבכורה מהאלבום. לשיר "West coast" שללא ספק בין האהובים עלי שלה. שיר מדהים, מרענן, כיפי, ממכר, מהפנט, ובקיצור: המון דברים מנוגדים ולא מנוגדים שרק לנה דל ריי מסוגלת לשלב אותם בשיר אחד. איך? זו היא!
וכאן להופעה, היא הביאה את עצמה. במלוא הדרה. בדמות אלה (כי אני עדיין משוכנע שהיופי הזה שלה הוא על טבעי) ונתנה שואו שאני באופן אישי רק מחכה כבר לקבל אותו בלייב כשהיא תבוא לארצנו הקטנטונת.
היא נראת מדהים. הופעה מדהימה. מיותר להוסיף עוד, פשוט תצפו.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה