יום שישי, 15 באוגוסט 2014

מזל טוב לנטליה קילס!

היום יום הולדת לנטליה קילס, נטליה, הזמרת האהובה עלי, חוגגת היום יום הולדת, ואני מאושר כ"כ שזכיתי להכיר אמנית כמוה. אישיות כובשת, סגנון לבוש מדהים, חוש מוזיקלי אלוהי, כתיבה יוצאת דופן, קליפים אדירים, סגנון חיים צעיר - ועוד דברים שכלולים בתוך השם "נטליה קילס" שמכיל בתוכו כ"כ המון רבדים.
למען המסורת. עשרת השירים האהובים עלי ביותר שלה, ו, כמובן, ביקורת לאחד מהאלבומים שלה שיבוא בימים הקרובים.


Break U hrad

שיר מתוך אלבומה הראשון "Perfectionist". היו בין השירים הראשונים שהכי כבשו אותי באלבום, עד שכולו כבש אותי אחרי כשני שמיעות בלבד. השיר הזה מקסים, אני אוהב את איך שהיא עולה בפזמון וכשהיא צועקת לבסוף. אני ממש אוהב את ההפקה, אני אוהב את ה-C PART. זה שיר גדול.



Outta Time

שיר מתוך "Trouble" שלקח גם חלק בפסקול של סרט והוא מכהן פרומו שני (ביחד עם Controversy) באלבום השני שלה שהוא "Trouble". שיר מדהים, שלקח לי חצי שנה (ואני לא צוחק) להתאהב בו ולהתמכר אליו. הוא מצמרר אותי. הוא מביא בי כ"כ הרבה רגשות. הוא הכל בשבילי. באמת שהשיר הזה מציף בי המון, השיר הזה מביא לי המון, אני אוהב אותו מכל הלב.


Love is a suicide 

בין השירים הטובים מהאלבום הראשון ובין השירים הממכרים שלה. אני ממש אוהב אותו ואני אוהב את הפזמון המידבק שלו ואת הבתים שהם בין החזקים שלה. אני אוהב את איך שהיא נשמעת, איך שהיא עולה בקול, ואת הברדיג' (החלק שבא לפני הפזמון) בעיקר. שיר כזה טוב. ברצינות! התאהבתי בו עוד מהשמיעה הראשונה שלי אליו.


Free

אולי השיר הכי כיפי שלה. וכן, גם ויל אי אם לא הרס פה כלום ואפילו הוסיף. אני אוהב את הקלילות של השיר, אני אוהב את זה שהוא משדר "וייבים" ממש חיוביים וכיפים. הוא מאוד אופטימי, הוא מאוד נעים לאוזן, ולא נמאס לעולם! זה השיר ששמעתי הכי הרבה פעמים אצל נטליה (מעל 200 שמיעות בחודשיים וחצי בערך) בגלל שהוא כה מידבק וכה כיפי. אני גם ממש אוהב את הקליפ, ואני ממש אוהב את הקליפ של הבמאי (הקליפ השני והלא רשמי).


Boys Dont Cry

אם "Free" הוא השיר הכי כיפי שלה, והשיר הכי כיפי מהאלבום הראשון - השיר הזה ממש ה- "Free" של האלבום השני, וללא ספק גם הוא השיר הכי כיפי שלה. יש בו משהו רוקיסטי נעים כזה, ואני אוהב שזה נשבר בפזמון נעים ורגוע ללא כל שינוי קיצוני או חד וזה משתלב מצויין. הקו שומר על עצמו, ולכן אני ממש אוהב את ההפקה, כי למרות שהקו מאוד שומר על עצמו, השיר הכי רחוק מלהיות מונוטוני או יבש - להפך, הוא בדיוק ההפך. מת על הבתים, ועל ההגשה שלה. ללא ספק שיר מצויין.


Nothing lasts forever

בעבר, השיר הזה היה השיר האהוב עלי ביותר שלה. אני עדיין מחשיב את כל החמישייה הזו כ-"שיר הכי אהוב עלי שלה" כי באמת שהם מובילים אחד על השני בפערים נורא קטנים. לשאר יש לי כבר קשר רגשי יותר חזק - אולי לשיר הזה יש פחות קשר רגשי אלי מהאחרים, אבל הוא מוביל עליהם בכ"כ הרבה דברים, כמו היחוד שלו, וכמו ה-ברידג' הכי טוב שלה לטעמי. כמו הבית השני שבו היא הכניסה מאין קול גברי שללא ספק עושה את השיר ממדהים ל-מדהים+. הכל מדוייק, הכל יושב במקום, שיר פנטסטי ואני לא חושב שיהיה לה קל להתעלות על דבר כזה.


Superficial 

אחד מהפזמונים הכי חזקים שלה (ולא כ"כ קל לומר את זה כי באמת שהיא מפציצה בפזמונים) בגלל החלק הקטן הזה שבו היא עולה בתו במהלך הפזמון: "Think about u everytime...." כל פעם עושה לי צמרמורת שאני לא יכול לתאר. השיר הזה הוא הכי אני. השיר הזה באמת הטעם שלי ברמה שאי אפשר להסביר במילים. אני מת על הבתים, מת על הדרמטיות, מת על זה שזה נמשך גם בתחילת הפזמון עד שזה נשבר כשהיא מעלה את הקול שלה. אני ממש אוהב את ה-C PART שלמרות שהוא די אופייני לה מדי, הוא עדיין מצליח לעשות לי ממש טוב. אני חולה על זה. זה באמת בין השירים הכי טובים שהיו או יהיו לה. ומצחיק שלא שמתי לב אליו בשמיעות הראשונות, ורק לאחר מכן באמת גיליתי אותו. הוא ממש מזכיר לי את "Nothing lasts forever" כי לשניהם אין יותר מדי משמעות מרגשת או בסגנון (למרות שכן יש בהם עומק) אך שניהם באמת אני בקו המוזיקלי. זה בדיוק הטעם שלי, שני השירים האלו, בדיוק הכיוון שלי.

Controversy

בין הקליפים האהובים עלי בכל החיים. אני לא יכול לתאר מה קרה לי כשראיתי אותו פעם ראשונה, לפני שנה וחצי בערך, כשהוא רק יצא. זה היה בין הדברים הכי יפים שראיתי, ונשאר. לא ירד לי ממנו אפילו קצת - השיר אלוהי, ואני לא אפסיק לשבח אותה על הכיוון המדהים הזה במוזיקה, שגם פה מקבל ביטוי ומשמעות לטעמי. כל הדרמטיות לצד האינסטרומנטל החזק שלא מחסיר עוד דרמטיות. המעבר החד בין הפתיח לשיר עצמו, ובין השיר עצמו לסוף. העריכה המדהימה - הכל פה מדוייק ובמקום. הכל פה פנטסתי. אני מת על הדיאלוג שהיא מנהלת בפזמון, עם דמות שכופה עליה לעשות דברים שהיא לא רוצה. אומרים שהשיר הזה הוא מחאה למשהו שהיא התמודדה איתו בעבר שבה כפו עליה דברים והיא סירבה וזה היווה לה בעיות. בכלל, כל האלבום הזה ("Trouble") ע"פ ראיון שנערך, מורכב כולו מבעיות שלה, רק שעל השיר הזה היא חסכה בדיבורים, מה שהופך אותו ליותר מיוחד ומסתורי בעיני.

Mirrors

השיר הכי טוב שלה. נכון, הוא במקום השני, אבל אני עדיין עומד מאחורי מילותיי: הוא השיר הכי טוב שלה. לא רק שהוא השיר הכי טוב שלה, הוא בין שירי הפופ הכי טובים שנוצרו בשנים האחרונות, בשיא הרצינות. הפזמון הפופי המדהים הזה, שללא ספק עשה המון, לצד הבתים שהולכים ומתגברים ומקבלים כוח משנייה לשנייה שבה הם מתקרבים לפזמון המתפרץ שבאיזה שהוא מקום גם נעים וגם עוצמתי. וזו הסיבה שאני כ"כ אוהב את נטליה קילס, היא לוקחת דברים ניגודיים, ויוצרת הרמוניה מוזיקלית. 
Watching you

והנה, השיר האהוב עלי של נטליה קילס. לוקחת דברים ניגודיים ויוצרת הרמוניה מוזיקלית כבר אמרנו? ובכן, אני ממשיך לעמוד בזה, והנה אחת מרבות הדוגמאות האחרות: בתים דרמטים, שקטים, שנותנים תחושת רדיפה, תחושת חוסר עיזבון, תחושת חוסר מנוחה - אל בית עוצמתי, מרגש, מתפרץ, ובוכה. שומעים אותה שם נשברת, שומעים את כל האמוציות שם מתחברות ביחד עם כל המלודיה. שומעים שם את כל הכנות שעומדת מאחורי אחת הבעיות באלבום הבעיות של נטליה קילס "Trouble" - השיר הזה קנה אותי עוד מהשמיעה הראשונה שלי אליו. רק שהוא התחיל לקבל משמעות תקופה לאחר מכן, כשגיליתי המון דברים על עצמי, וחוויתי המון דברים עם עצמי בחיים האמיתיים. לא ארחיב, זה כבר יחצה את הגבול ויאבד מהקלאס שאני שואף לשמור (בכל זאת, אני הפרופסור, ביץ') אז פשוט אסיים את זה במילה אחת שתתאר את הדבר האדיר הזה שאני קורא לו הרבה מעבר לרק "שיר": מושלם.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה