יום רביעי, 21 בינואר 2015

עידן ה- The Pinkprint מההתחלה עד סופו מנקודת מבטו של הפרופסור!



זה מדהים איך אחרי האלבום שירים מתחילים לקבל צורה שונה אצלך. Anaconda היה "השיר האהוב עלי שלה" כשהוא יצא וגם בתקופת הקליפ כי זה סגנון שתמיד רציתי שהיא תעשה. חודש וחצי לפני צאת האלבום בערך נכנסתי ליותר פרופורציות והוא כבר לא ה-"השיר האהוב עלי שלה" אבל עדיין הוא שיר שמאוד אהבתי ובקושי יכולתי לשמוע (500 השמעות בשלושה חודשים..................... וזה רק באייטונס כן?) ואז פתאום כשהאלבום יצא למדתי להעריך אותו כי הוא מין עוף מוזר כזה באלבום. Trini דומה לו אבל שונה ממנו כלכך. המכנה המשותף של שניהם זה ששניהם מאוד כיפים ויכולים לקלוע לקהל הפופ שלה ולקהל ההיפ הופ שלה במכה - אבל הם שונים גם יותר מאשר הם דומים. ובגלל זה אין עוד Anaconda באלבום. הוא יחיד ומיוחד וזה גרם לי רק להעריך ולאהוב אותו פי 10 יותר. הוא ללא ספק בין החזקים והאהובים עלי מהאלבום, למרות ההתלהבות שלי משאר השירים החדשים.


עם Pills ו- Bad קרה לי מקרה הפוך. ירד לי מהם כששמעתי את האלבום והבנתי כמה שאר החומרים באלבום פשוט יותר טובים, חזקים, מקוריים ויפים יותר. הם לא שירים רעים. אין שיר אחד רע באלבום להבדיל מ- Roman Reloaded שיש את "סקס בטרקלין" בגדול. אבל הם פשוט לא דומיננטים באלבום כי הם יושבים על מסגרת מאוד פשוטה ולא במובן הכלכך טוב של המילה, אלא כי הם פשוט פשוטים ואין בהם את הקסם שיש לאחרים. יש לי קשר רגשי ל- Pills כי הוא יצא בתקופה שעברתי דברים והוא מעלה לי זכרונות ואני מתחבר עם המון מילים של השיר, אבל כשיר הוא מהחלשים באלבום. מיותר לציין שזה דפוק שהיא הוציאה אותם כסינגלים, אבל זה לא פקטור מרכזי בכלל בסינרגיה שיש לי כלפיהם כעת. כי חשבתי על זה אם הם היו סתם רצועות באלבום, סביר להניח שהיחס שלי כלפיהם היה אפילו פחות טוב ממה שהוא כבר היום, שזה רק מבסס ומוכיח את הטענה שלי. 

הרעש האינטרנטי הגדול של הקיץ: Anaconda. 

Only הוא פשוט סינגל לקהל יעד שהוא פחות אני, שעם הזמן למדתי יותר להעריך אותו. "כמו 4 Door Aventdoor" שהוא נטו לא הטעם שלי או משהו שהייתי אוהב אם הוא לא היה בא מניקי. בגלל שהשירים האלו באו מניקי, עם הזמן נצברת אהבתי כלפיהם ואני לומד לאהוב ולהתחבר אליהם. מעבר לזה שהבית של ניקי ב- Only הוא בין הבתים החזקים ביותר שלה, הוא סינגל שכולנו חשבנו שלא יצליח, אבל הוא הצליח והפתיע את כולנו. בשונה מ- Anaconda, אולי הוא לא מכר אותו סכום כמו שלו (לא שהוא מכר יותר מדי כן? אבל Anaconda הגיע בשיאו למכור כ-200 אלף עותקים בשבוע לפעמים, Only בקושי חוצה את ה-100, שזה גם בסדר) - Only בשונה מ- Anaconda פשוט הרבה יותר יציב ממנו. בנובמבר, שלושה חודשים אחרי השחרור של Anaconda הוא כבר החל ליפול באייטונס. שלא נדבר על הרדיו שהפסיק לנגן אותו עוד לפני. הרעש האינטרנטי היה סביב העטיפה והקליפ שהרימו את השיר באוויר, פחות לגבי השיר. ואצל Only  זה בדיוק ההפך. צבר 7 מיליון צפיות ב-24 שעות הראשונות שזה מדהים ומשם הדרדר ובסביבות ה-50 מיליון בחודש וקצת. שזה לא רע, אבל בהשוואה ל- Anaconda, הוא עשה את זה בחצי שבוע. אנשים לא התלהבו מהקליפ (לא ציפו שיתלהבו) כמו אנקונדה, אנשים לא עפו על העטיפה כמו שהיה ל- Anaconda והרעש האינטרנטי היה חלש יותר למרות שגם לו היה רעש אינטרנטי סביב כל עניין הנאציזם. ועדיין, השיר יציב. הוא גם צבר תאוצה עם הזמן, מה שאנקונדה לא, שהתחיל חזק ומשם נפל מהר. Anaconda נועד בעיקר לקהל הפופ ובקושי גירד את הטופ 20 ברדיו של הפופ, ו-Only שנועד לקהל האורבני שלה, כבש את המקום הראשון לאחר חודשיים וחצי. זה אומר משהו על הצלחתו לא? הוא נועד להצליח בתחום מסויים וצלח בצורה המירבית. מעבר, הוא עדיין ה-Top 20 באייטונס ועולה, ויורד, ועולה, ויורד, אבל לא יוצא יותר מדי מתחום ה-20. הנה, עכשיו הוא טופ 16, שעלה אתמול מ-20 והגיע בשיא ל-15. ככה סתם עלה. אומר הרבה על יציבותו הטובה של השיר שעוד כמה ימים חוגג שלושה חודשים! 


פנינו לאן? שאלה טובה. המצב די מעורפל. אינינו יודעים אם ניקי עתידה להופיע הטקס הגראמי שם לא הופיעה שלוש שנים מאז הופעתה השערעוריתית עם Roman Holiday, רצועת הפרומו מהאלבום השני שלה Roman Reloaded. ניקי גם מאז לא קיבלה מועמדות לגראמי, והשנה קיבלה, ובנוסף, מועמדות חשובה, לשיר הראפ של השנה עם Anaconda. לטקס היא תבוא. השאלה אם תהיה הופעה. השמועות אומרות כן אבל הכרזה טרם באה. מצב הסינגלים של ניקי מעורער. Bed of lies, הסינגל הרביעי שדנתי עליו בפסקה הראשונה של הפוסט, נכשל ברדיו הקצבי כמו ש- Anaconda נכשל ברדיו של הפופ (אבל הצליח ב- קצבי וגם קצת באורבני) והיה עתיד להישלח לפני שבוע לרדיו של הפופ, כדי לנסות את הצלחתו שם. הרדיו לא הוסיף אותו, והצוות של ניקי כנראה ביטל את שליחתו לשם כי הבינו שהסיפור איתו כבר נגמר. הם משכו אותו המון זמן ולא צלח להם. ניקי הופיעה איתו כ-5 פעמים וזה עדיין לא צלח. מזכיר קצת את סיפור "Freedom" שהם שני הסינגלים היחידים של ניקי שהיא קידמה בצורה מטורפת והם נכשלו. אומנם ל-Bed of lies אין קליפ, ואני בטוח שאם היא הייתה מוציאה את הקליפ עוד בדצמבר עם שליחתו לרדיו של הפופ אז המצב היה יכול להיראות כיום לגמרי אחרת, אבל זה לא קרה. 

הופעה שערעורייתית: Roman Holiday בגראמי לפני 3 שנים! 

אחרי הביטול של הצוות של ניקי לשלוח את Bed of lies לרדיו של הפופ נשאלת השאלה "האם ה-ERA ימשיך?" "מה יהיה הסינגל הבא?" - ובכן, השבוע קיבלנו הודעה מרפובליק, הלייבל בו ניקי חתומה לצד Young money שהם שולחים "The night is still young" לרדיו של הפופ ב-3.3, כלומר, עוד חודש וחצי. בחירה שהייתה ידועה מראש במבט רטרו-אקטיבי, אבל הייתה רחוקה מהדמיון עבור כולנו. כי זה עוד משהו שהיא עסקה בו בתקופת Roman Reloaded. ולכולנו נמאס מהדאנס-היפ הופ המעצבן שלה. כולנו רצינו את Feeling עם ביונסה. כולנו רצינו את Get on your kness עם אריאנה. כולנו רצינו Anaconda 2.0 שאומר לשלוח את Trini לרדיו כסינגל הבא. אבל הפעם זה לא יקרה. אולי בהמשך, אבל הפעם לא. הלייבל של ניקי לקח את השיר שהם חושבים שיהיה הכי מסחרי ברדיו בכדי לעלות את מכירות האלבום. זו בערך מטרתו של כל סינגל לא? אבל אני בטוח שמבחינה אומנותית אולי ניקי הייתה רוצה לבחור בשירים אחרים כסינגלים. מצד אחד, אם ניתן לה לבחור כמו בתחילת ה-ERA היא הייתה אולי עושה טעות כמו שעשתה אז עם Pills and potions. 
השמועות אומרות שזה לא הסינגל האחרון, ומתכוונים גם להוציא במקביל לרדיו האורבני והקצבי שהן התחנות הגדולות הסמוכות לרדיו של הפופ עוד שיר, בדיוק כמו שעשתה בזמנו עם Only ועם Bed of lies ששלחה אחד לרדיו של האורבני (ONLY) ואחד לקצבי (BED OF LIES) - אבל טרם הודעה רשמית. אומרים גם כי ניקי לא תוותר על הדואט עם ביונסה או עם אריאנה ותהיה חייבת לפחות להוציא אחד מהם כסינגל. אולי זה יקרה ואולי לא. אני חושב שאם דבר זה לא יקרה ה-ERA הזה מפוספס ברמות שהתפרס על סינגלים לא פוטנציאלים שהיא יכלה להפיק הרבה יותר את המיטב משאר האלבום. שההתנהלות הייתה לוקה בחסר ושדברים היו צריכים להתנהל פה אחרת. 

עוד כמה זמן נזכה לסינגל חדש, ניקי? 

אבל אני אחוז תקווה. כשניקי נשאלה בראיון עם אנדי כהן אם היא תהיה "ילדה רעה" השנה או "ילדה טובה" (לגבי ההמשכיות המוזיקלית) וניקי אמרה "תלוי, בסוף השנה, או בתחילת השנה?" כלומר, ניקי מתכננת להמשיך לקדם את האלבום גם בהמשך, וזה לא נגמר כאן, בחודש מרץ, עם סינגל אחרון שהוא The night is still young. ואולי זה עוד רצף של מילים שנזרקות לאוויר לשווא ללא קייס. 

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה