יום רביעי, 18 במרץ 2015

הריב המדובר ביותר בעולם בשבוע האחרון: נטליה קילס ב-X פקטור ניו זילנד.

נטליה קילס, אחת מהזמרות האהובות עלי ביותר, נבחרה להיות שופטת ב-X פקטור. אם תשאלו אותי.. מההתחלה ידעתי שיהיו בעיות. אבל לא חשבתי שזה יגיע לקנה מידה שכזה שיגרום לפיטוריה, ולפיטורי בעלה, וילי מון, שגם הוא זמר, והוצאתה מחברת התקליטים שלה - ובנוסף לכל זה, אין סוף של שנאה אינטרנטית, כלפיה.
אז נעשה קצת סדר? בלי יותר מדי דיבורי התחלה, ניגש לעניין, במילא הנושא קשה לי 

נטליה שיושבת לייד בעלה באה בהאשמות חמורות כלפי המתמודד Joe irvine שמעתיק את הסגנון והמראה החיצוני של בעלה, וילי מון. היא טוענת שאין לו כבוד למקוריות. היא טוענת שהיא מזועזעת. היא טוענת שהיא מתביישת לשבת שם לאור המצב! בעלה, אף גם הוא מצטרף ל-"חגיגה" וטוען שהמתמודד הזה קריפי. שהוא מתנהג כמו רוצח שמפשיט את עור הקורבן שלו ומלביש עליו. המתמודד, נותר בשוק. נראה מצד אחד כאילו נורא עצוב לו לשמוע את הדברים, אבל מצד שני, חמידות יתר? מחשיד. אם נשים את הקלפים על השולחן, במידה ומישהו היה מדבר אלינו ככה, לא באמת היינו באים ואומרים לו "טוב.. אתה יפה היום" לא ככה? משהו מאוד מסריח עומד מאחורי הסיפור הזה. נטליה אף פעם לא התפרצה ככה אם זה בראיונות שלה או בהופעות קודמות בתוכנית. התגובה של נטליה הייתה אובר-מוגזמת. קיצונית מאוד למדי. על סף הפסיכוטית. במידה ושוב, אין משהו מתחת לפני השטח. כוונתי? בגדול, ההתנהגות שלה הזויה. אך הנחתי ואני מניח עד כה שהטריגר (מה שגרם לה להתפוצץ) זה קצת עמוק ממה שאנחנו חושבים, בכל אופן. או רואים. 
חשבתי שזה מבויים, אך לא, נטליה פוטרה מהתכנית. ביחד עם בעלה. חשבתי שזה מישהו שגם בעברו עשה דברים נגד בעלה, אך לא, באודישנים קודמים עושה רושם שדווקא נטליה חיבבה אותו מאוד ואף פעם לא הייתה לה בעיה איתו.
אז, מה, רק מההופעה הזו היא כ"כ התלקחה? במידה וכן, זה רע. רע מאוד. כי גם אם יש לך משהו לומר, הוא נאמר בבוטות. בגועל. ואפילו שאני מעריץ את האישה הזו, והיא בין הזמרות האהובת עלי ביותר, יש גבול. והיא חצתה אותו. 
זמן קצר עבר, ותגובות נאצה בחשבון האינסטגרם, והפייסבוק שלה, התחילו לבוא. 
מ-300 תגובות בממוצע על תמונה באינסטגרם שהיה לנטליה לפני הריב, התמונה האחרונה שלה, לצורך העניין, כבר מובילה עם מעל 40 אלף תגובות! ויצא לי לעבור על המון מהן, כולן נגדה. אולי אחוז אחד מצדיק אותה איך שהוא, ואומרים "נאהב אותך לא משנה מה, נטליה" - הרוב הגמור הוא ללא שום צל של ספק תגובות שמבקרות אותה לרעה. וזה עוד "מילה טובה". או שניים. כי מה שהולך שם זה כעוס אחד גדול. 
אחרי דבר שכזה יש ארבעה אופציות. לשתוק. להתנצל. להמשיך. להתגרות. נטליה לא שתקה, נטליה לא התנצלה. היא המשיכה? בוודאי. אך האם היא גם התגרתה בנוסף? יגידו אולי שזה נתון לפרשנות, אבל אני חושב שזה די שקוף. 
היא העלתה שלושה תמונות לאינסטגרם. "איזה ערב! כמה עוקבים חדשים.. זה הזמן לחגוג" בעיצומו של הכעוס בחשבון האינסטגרם שלה. התמונה האחרונה, שהעלתה, הייתה דמות של אישה, עם מבט ערמומי. ובתיאור התמונה ישנו סמיילי של נשיקה. כנראה שבגלל שהתמונה הזו הייתה הכי מתגרת, והיא כמובן הייתה התמונה האחרונה שהעלתה, היא השיגה מעל 40 אלף תגובות. בתוך 24 שעות אספו מעל 70 אלף חתימות להעיף את נטליה ובעלה מהתכנית, וכך היה.
יש יגידו שזה לא היה מוצדק לפטר אותה. בעיני הם כנראה התווכחו איתה, מה שהוביל לפיטורין. זה לא משנה. כן, כמעריץ? מגיע לה. עם כל הכאב והצער, ואכן יש לי, תאמינו לי, אם נהיה כנים - היא מנטורית. מנטורית לא אמורה לדבר ככה למתמודדים לא משנה מה דעתה, יש דרך לכל דבר. ויש דברים שכבר חצו את הגבול. 
אך האם להעיף אותה גם מחברת התקליטים שלה, היה צודק? וכאן עולה השאלה. 
חברת תקליטים הוא מקום בו האמן מקליט את השירים שלו, עובד עם המפיקים והכותבים, מוציא אלבום שנמכר בהמשך ומקודם ע"י סינגלים בד"כ. לחברות התקליטים מחתימים זמרים. קודם כל. לא אנשים. והכוונה שלי? זה שאמורים להחתים את האמנים לשם אם הם מוזיקאים טובים, וזה מה שהיה. הם לא אמורים להיות שם בגלל הדעות שלהם או בגלל ההתנהגות שלהם מחוץ לאולפן או מחוץ לתחום המוזיקה. X פקטור היה פרויקט שהיא לקחה על עצמה, שהיא עמדה בהשלכות של המילים שלה ומצאה את עצמה מחוץ לפרויקט. אך האם זה באמת צודק להוציא אותה גם מחברת התקליטים, שאין שום קשר בינה לבין המקרה, בינה לבין הדעות של האמנים שם חתומים האמנים? בעיני, חוסר צדק. 
בעיני? נתפסים אל ה-"כבשה השחורה" ונכנסים בה כמה שאפשר, למה לא? הרי זה הכי קל. החברה פחדה להיות מזוהה עם מישהי שכל האנטגוניזם ברשת עכשו כלפיה. שזה, מעשה פחדני עלוב ואף לא מוסרי. 
אך נראה שלנטליה יש דברים להגיד, הפעם. לשם שינוי. 
"“I feel like everyone needs to put the idea of it being a manufactured conspiracy theory behind them, there’s really nothing to it,” she said.

“I love my husband with all of my heart, we’ll stick together no matter what.”
“There are many sides to this story and I am not about to get an entire industry in trouble that has been going on for years and years entertaining the masses, so thank you absolutely everyone for your support. Thank you to all of my fans. Thank you to my husband."


נטליה אומרת שהיא אוהבת את בעלה מכל ליבה והם ימשיכו להישאר ביחד לא משנה מה. יש עוד צדדים לסיפור הזה, והיא לא רוצה לערב את כל התעשייה בעניין הזה. היא מוסרת תודה על התמיכה לכל המעריצים שלה ושהיא אוהבת אותם! ומודה שוב, לבעלה, על התמיכה. 

אך היא מוסיפה בסוף 

“I would like to wish Joe Irvine and my boys’ category all the best on the show.”

היא מאחלת לג'וי, אותו מתמודד שצעקה עליו, שכל הסיטואציה גרמה לכל השבוע הזה להפוך אולי לאחד השבועות הקשים ביותר עבור נטליה, ולשאר הבנים בקט' אותה ניהלה, כל טוב במהלך המופע! 

לא ברור. לא ברור בכלל. מאחלת לג'וי בפרט כל טוב, אך לא מבקשת סליחה? מאחלת לג'וי בפרט כל טוב, מבלי להתייחס למקרה ספציפית? בלי להרחיב למה היא התפוצצה ככה? בלי לומר איפה היא עומדת עכשיו? אומרת שיש צדדים רבים לסיפור אך לא מרחיבה? ובכן, אין ספק שהמקרה הנל אכן תעלומה. וזה מחזיר אותה לפסקה הראשונה בכתבה, שם אמרתי, ואחזור: שבעיני יש משהו מתחת לפני השטח שהוא לא ברור בכלל שהביא לפיצוץ הזה. 
נקווה לטוב. נקווה שהסיפור יגמר. אני לא אוהב לדרוש מאנשים שיתנצלו, אבל כן, לא בשביל לרצות אף אחד, אלא בגלל שהדרך בה נטליה הביעה את עצמה הייתה לא במקום - סליחה, יכולה להפוך את כל הסיפור הזה, לעבר. 

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה