יום שבת, 26 בדצמבר 2015

שירי השנה בפרופסור פופ!



לפי המסורת בפרופסור פופ, רשימת שירי השנה שלי! הרשימה מורכבת אך ורק משירים שיצאו השנה. כלומר, לא תראו פה את Feeling myself של ניקי וביונסה שיצא בסוף 2014. הקליפ שלו ומירב הצלחתו הייתה ב-2015, אבל עדיין הוא שייך ל-2014. כי הוא יצא אז. הרשימה מורכבת מ-40 שירים (אם תספרו אתם תגלו שיש 44. אתם תסלחו לי נכון?) שעשו לי את השנה, שבעיני היו הטובים ביותר שיצאו השנה, המפתיעים ביותר, ואלו שהיה לי אליהם הקשר הגדול. את רוב השירים תמצאו כאן ביוטיוב. למי שלא מצא, מוזמן לרשום בגוגל את שם השיר ואז להוסיף Audio או Stream או בסגנון ואתם תמצאו לא דרך יוטיוב אלא דרך אתרים כאלו ואחרים. למי שיש ספוטיפיי או טיידל יוכל לשמוע את כל השירים באותו שירות סטרימינג. למי שעדיין לא מצליח ומעניין אותו יכול לשלוח לי הודעה וכמובן אעזור במה שאוכל :) 


על הקסקס:
44. Who be lovin - Santigold 
43. Brooders - M.I.A 
42. Vyzee - Shopie
41. Rule the world - Liz 
טופ 40:
40. All eyes on you - Meek mill ft. Nicki minaj and Chris brown
39. Policeman - Eva simons
38. Body on me - Rita ora Ft, Chris brown
37. Tinashe - Player 
36. Lean on - Major layzer ft. Mo 
35. Purity ring - sea castle 
34. Hands 2 myself - Selena gomez
33. Bitch better have my money - Rihanna 
32. Somebody - Natalie la rose
31. All of it but me - The young proffesional
30. Iconic - Madonna 
29. Joga - Janelle monae
28. Venus fly - Grimes

27. Drop that kitty - Ty dolla ft. Charli xcx and Tinashe
26. Flash Without blood - Grimes 

טופ 25:

25. Voodoo - Gia - שיר מהפנט. הסגנון המדוייק שאני רוצה שג'יה תתעסק בו. 
24. Trap queen - Fetty wap - שיר כיפי ברמות. כל כך שמחתי לראות אותו מצליח ככה משום מקום! 
23.  Hello - Allie x - אחד השירים הכיפים ששמעתי השנה. מהאלבום של אלי איקס! 
23. Kill v maim - Grimes - שיר גדול של גריימס. בין הטובים שלה.
21. Glass & Potron - Fka twigs - ה-EP כבש אותי חלקית, 90% בגלל השיר המדהים הזה! 
20. Feet dont fail me now - Foxes - שיר מהמם של פוקסס מתוך האלבום שיצא בעוד כחודשיים!

19. Loud - Gia - עוד חומר מדהים של ג'יה. אדיר ברמות. 
18.  You know you like it - Aluna geoge - הרכב שאני מאוד אוהב! השיר הזה היה איתי כמה חודשים טובים.

17. Happy - Marina and the diamonds - בין השירים הטובים שלה.
16. Bitch i'm Madonna - Madonna ft. Nicki minaj - שילוב של שתי האמניות האהובות עלי. צריך יותר מזה?
15. Cool for the summer - Demi lovato - האלבום היה אכזבה גמורה, אבל השיר הזה אדיר ועשה לי את הקיץ.
14. Ghosstown - Madonna - בלאדה מדהימה של מדונה. בין הטובים שלה בשנים האחרונות.
13. Only a girl - Gia - אחת מתגליות השנה שלי! חבל שהאלבום טרם יצא, שיר ענק וחומרים מעולים.
12. Butterfly - Grimes  - אחד מהשירים האהובים עלי שלה 
11. Good for you - Selena gomez - סלינה לגמרי אחת מהפתעות השנה עבורי. שיר מדהים שהיה איתי כל הקיץ
טופ 10:
10. 679 - Fetty wap
פאטי וואפ הוא אחד מהאמנים שהכרתי השנה בלבד. הכרתי את השיר הזה חודשיים לפני שהוא התפרסם ממש חזק, והוא כבש אותי בשמיעה ראשונה. הוא כיפי ברמות ומרענן. הוא קליט וממכר, וללא ספק אחד מהשירים שהכי עשו לי את השנה. בשיר הזה הבנתי בצורה אבסולוטית שפאטי וואפ הוא מלך הפזמונים שלי השנה! וגם בטראפ קווין שאציין אותו גם בהמשך הרשימה.
9. Sober - Selena gomez
חשבתי שגוד פור יו של סלינה יהיה בעשירייה שלי. אבל הוא דחק אותו הצידה. שניהם שירים מדהימים כן? אבל אם חשבתי שלא אצליח להתחבר לשיר של סלינה כמו שהתחברתי לגוד פור יו אז טעיתי, והשיר הזה גרם לי להבין שכן, הצלחתי. זו הייתה הפתעה כפולה אם תשאלו אותי. אני לא הייתי חובב סלינה עד לא מזמן, וכשנחשפתי לחומרים החדשים שלה היא פשוט כבשה אותי. אחד האלבומים של השנה, ולשיר הזה יש קשר מאוד חזק אלי. אני אוהב אותו המון ויודע שהוא ישאר איתי לעוד המון זמן.
8. Purity ring - Begin again
מי שקרא את רשימת אלבומי השנה שלי, ראה אותם במקום השני. השיר הזה מסמל בשבילי המון. חבר טוב הכיר לי את האלבום ומהרגע הראשון השיר הזה כבש אותי. משום מקום הקליפ שלו יצא, וגרם לי להיות הרבה יותר מהופנט לשיר גם כשאיני צופה בקליפ. הם באו להופעה בארץ לפני כחודש וחצי, וכמות הרגשות שצפו בי כשהם עלו ושרו את השיר הזה היו בלתי ניתנים לתיאור. שיר פנומנלי ואחד הטובים שיצא לי לשמוע בכל השנה הזו ולכן הוא במקום כזה גבוה.
7. World princess part 2 - Grimes
גריימס כפי שכבר ציינתי היא אחת מהאמניות האהובות עלי. קצת אחרי נטליה קילס מדונה וניקי מינא'ז, היא מצליחה להישאר יציבה אצלי שזה לא קל בכלל, ומשחררת אלבום מדהים שכמו שכבר ראיתם מכיל בתוכו את שיר השנה שלי, ריאלטי! השיר הזה סימבולי מאוד עבורי. הוא לא אומר יותר מדי, אבל הוא מכיל בתוכו את כל הדברים שאני אוהב. וגם כשהיא אומרת ולא יותר מדי בשיר, היא אומרת את זה בצורה מדוייקת קצרה קולעת ולעניין! צלילי המחשב בשיר, עריכת הקול, הפזמון המתפרץ והקשר שלי אליו הפכו אותו לאחד מהשירים שהכי כבשו אותי השנה. מיותר לציין בין האהובים עלי, אבל בשמיעה ראשונית השיר הזה עשה לי דברים שלא הרבה הצליחו לעשות. תודה לך גריימס!
6. Holy water - Madonns
בתור מערץ של מדונה, כמו שכבר אמרתי בעבר, האלבום הזה לא מהטובים שלה. הוא מעולה ממש, אבל הוא היה יכול להיעשות בצורה הרבה יותר טובה אם היו מוציאים ממנו כמה שירים, מקצרים אותו, ואולי מתנהלים איתו מעט שונה. בכל אופן, מזל שיש את השיר הזה בתוכו, שהופך את האלבום ממעולה למעולה ממש! הולי ווטר נכתב ע"י נטליה קילס, בין האמניות האהובות עלי. מדונה ונטליה ישבו ביחד וכתבו שיר שמסמפל בתוכו את הלהיט הגדול של מדונה, ווג. השיר מגה קליט, וכל כך חבל לי שלא נעשה איתו כלום חוץ מהופעה גדולה בטור שלה איתו. הקליפ היה יכול להיות בין הטובים של מדונה בוודאות, והשיר הזה הוא ללא ספק בין המעניינים שלה העשור.זה הסגנון המדוייק שאני רוצה שמדונה תמשיך לדבוק בו. פנומנלי
5. Rubber band stacks - Brooke candy
ברוק קנדי כבשה אותי לפני שנתיים. לאחר כמה חודשים קצת ירד לי ממנה כי היא פשוט הפסיקה ליצור מוזיקה. ברוק חזרה השנה אומנם בלי אלבום, אבל עם השיר הזה ועוד כמה דברים קטנים מסביב. פייר? השיר הזה הוא הכל. הוא קצבי, הוא טוב, הוא כתוב בצורה משעשעת, הוא ממכר וקליט אבל הכי חשוב: מרענן. באמת שקשה לי להתגבר על הפזמון הזה. הוא מעבר לעושה את כל השיר. פזמון פראשי ברמות, מחדש ומשהו שלגמרי הייתי רוצה שיהיה לעוד הרבה שירים שלה. הנוסחה הזו ניצחה אותי, והשיר הזה אולי יצא בארבעה חודשים האחרונים, אבל הצליח להפוך לאחד הסמלים המוזיקלים בשבילי בשנת 2015. ואני חושב שמגיע לו, ולה. לא יכול לחכות לאלבום החדש שלה ולחומרים החדשים.
4. Allie x - Good
אלי איקס היא אחת מהתגליות הגדולות שלי השנה אם לא הגדולה מכולן. אלי איקס שחררה אלבום קצר ובו מספר שירים בודדים שאת כולם אהבתי משמיעה ראשונה ולכן הוא מוביל ברשימת האלבומים שעשו לי את השנה - אבל השיר הזה קרץ לי חזק יותר מכולם. אם זה הסיפור שהוא מספר, אם זה שהוא הכי שונה ומיוחד שם, ואני אוהב את השאר, אבל אותו קצת יותר. אני תמיד יאהב אותו קצת יותר! הצורה שבה הוא בנוי, איך שהיא נשמעת ומגישה את השיר הזה. אני תמיד יאהב יותר מכל דבר פופ מתוחכם. פופ מרענן קונה אותי יותר מכל דבר אחר, והשיר הזה בא לי בול בזמן ולגמרי כבש אותי.
3. Blue - Marina and the diamonds
יש לי את תגליות השנה שלי שאציין אותן בהמשך, ויש לי את הפתעות השנה. מרינה היא לגמרי מהפתעת השנה שלי! היא וסלינה שארחיב עליה בהמשך הרשימה. בכל אופן מרינה יצרה אלבום פופ טהור ומדהים שהיה חלק בלתי נפרד מהשנה הזו בשבילי. השירים שהוא הכיל, הזמן שהוא יצא, הכל התערבב ויצר עבורי תחושה וזיקה גדולה מאוד עבור החומרים החדשים שלה. השיר הזה הכי כבש אותי. הסיפור שלו, ההגשה שלה, המילים שבעיני הן הפקטור המרכזי כאן מעבר לזה שהשיר כן קליט וכיפי - וכששיר קליט וכיפי וגם כתוב בצורה מדהימה אני חושב שזו ההתעלות של האמן וכאן מרינה הצליחה מעבר ללכבוש אותי. השיר הזה מסמל המון עבורי וילווה אותי תמיד. אם סתם אחליט לשמוע את השיר הזה, הוא ירגיש לי חזק כאילו שמעתי אותו בפעם הראשונה. זו לגמרי נקודת זכות ענקית
2. Body talk - Foxes
פוקסס הייתה אמן שלא כבש אותי בשמיעה ראשונית. ובכן, אין בזה שום רע כן? נטליה, האמנית שאני הכי אוהב אחרי מדונה וניקי לא עשתה לי כלום ושום דבר כשרק ניסיתי אותה. כיום האלבום שלה נוכח בצמרת האלבומים האהובים עלי אי פעם. כך גם עם פוקסס. האלבום הראשון שלה לא עשה לי יותר מדי, אבל כשניסיתי אותו שוב פעם התחלתי להתאהב. חבר טוב, שבטח קורא את זה כרגע יודע שזה מדבר עליו, שהמליץ לי על שיר מתוך האלבום הראשון שלה בשם Count the saints שהעביר בי תחושות שקשה לי להסביר במילים. האלבום אט אט כבש אותי ופוקסס הפכה (באיחור) לאמנית שעניינה אותי ברמות ופשוט התאהבתי בה. ואז, כמה חודשים אחדים לאחר מכן, השנה, באמצע השנה, החליטה לשחרר את השיר Body talk. בשמיעה ראשונית השיר העיף אותי גבוה והציף בי המון. הוא כתוב בצורה נהדרת אך לא מוערכת בעליל. הוא עשוי יותר טוב מ-95% מהשירים שהולכים כרגע ברדיו. מגיע לו להיות ברדיו, אבל הוא לא זוכה להצלחה שמגיעה לו. הוא קליט וכתוב נפלא, מספר סיפור מדהים ועשוי מתבנית פופ מדבקת ואיכותית. אז למה הוא לא הצליח? שאלה טובה. אבל הרבה פעמים אנחנו רואים וחווים על בשרנו ששירים שהם לא מוערכים דווקא מצטיירים בעינינו כ-יפים ביותר! אני חושב שככה זה עם השיר הזה בשבילי. תודה לפוקסס שהפכה לבין האמניות הדומיננטיות השנה עבורי.
1.Realiti - Grimes
מי היה מאמין ששיר השנה שלי יהיה בעצם דמו !? כן. השיר הזה הוא דמו, וגרסאת הסטודיו נמצאת באלבום החדש שלה ביחד עם הדמו. פחות אהבתי את הסטודיו, גם גרסה אדירה, אבל הגרסה הזו קרובה יותר לליבי. אז, הדובדבן האלטרנטיבי שבקצפת. השיר הגדול מכולם. זה שיצא בתקופה שהכי הייתי צריך אותו ושימח אותי כל כך בכל פעם שרק בחרתי ללחוץ על Play או שהאייטונס החליט לאהוב אותו ושם לי אותו בשאפל. גריימס, משחררת את השיר האהוב עלי מכולם. אצלה, השנה, ואולי גם בשנים האחרונות בכלל. השיר יצא בהפתעה גמורה למעריצים שלה. השיר כלל גם קליפ, והיא רמזה על כך בשבוע שלפני אך אף אחד לא הצליח לחשוב שהיא הולכת לשחרר את השיר בהפתעה ואת הקליפ ביחד איתו. חוויתי כל כך הרבה איתו, שמעתי כל כך הרבה פעמים אותו, ויודעים מה? בכל פעם אני רק מתאהב בו יותר ויותר. הגדולה של שיר בעיני זה שהוא לעולם לא יתיישן עבורך. ככל שחיי המדף שלו אצלך בלב ארוכים יותר, זה מעיד על כמה שהוא מעבר לסתם שיר טוב אלא לשיר שהקשר שלך אליו הוא הדוק וחזק. אני תמיד אהיה צמא לשירים כאלו! תמיד אחפש בלהט שירים כמו ריאלטי שאני יודע שישארו איתי לתמיד ושיגרמו לי להרגיש את מה שאני מרגיש כשאני שומע אותו. תמיד אחפש את השירים האלו כמו ריאלטי שיהיו שונים מכל דבר אחר שיצא השנה או בכלל, שיכילו בתוכם הפקה מתוחכמת ומרעננת ויגרמו לי לשמוח באותו רגע שאשמע את השיר לא משנה מה קרה באותו יום אם זה עצוב או שמח. תודה לך גריימס על אחת החוויות המוזיקליות הגדולות שחוויתי!  


אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה