יום רביעי, 27 בינואר 2016

שיר חדש לריהאנה בשיתוף פעולה עם דרייק - Work

rihanna-work-cover
עטיפת הסינגל 

אז, אפשר לומר "The wait is OVA" במבטא של ריהאנה כמובן? אז לפני שנמשיך לדבר על המבטא של ריהאנה, בשיר הזה, ואולי גם בפרט, חשוב לי לומר שאתם לא היחידים שכל כך מחכים ל- "Anti", האלבום השמיני במספר של הסופרסטארית העולמית ריהאנה. אחרי 3 שנים וקצת, ריהאנה סוף סוף מוציאה אלבום חדש. (בלי עין הרע, חמש, טפו טפו, חמסה, שום בצל). את הסינגל הראשון, לדבריה, בוחרת לשחרר היום, ה-27.1.2016. שם השיר הוא Work והוא בשיתוף פעולה עם דרייק. השיר הספיק לכבוש את המקום הראשון באייטונס במעל ל-60 מדינות ובינהן ארה"ב, בריטניה, ברזיל וכן - גם ישראל הקטנטונת!

הידיעה שלדבר הזה היא קוראת "הסינגל הראשון שלי" קצת צורמת לי מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שהיא הוציאה בשנה האחרונה שלושה שירים, שהסתמנו כסינגלים הפותחים, ועושה רושם שכרגע לאחר שנה שבה יש לנו את האופציה להסתכל איך כל אחד מכל השירים הללו הצליח - הם כנראה לא יהיו "סינגלים" מכוון שהם לא עמדו בציפיות ההצלחה שריהאנה או הצוות שלה הציב. FourFiveSeconds בשיתוף פעולה עם קאנייה ווסט ופול מקרטני מכר כמה מיליונים ברחבי העולם, השיג כמה מאות מיליוני צפיות לקליפ ב-VEVO, הצליח להגיע למקומות יפים בסה"כ ברדיו - ועדיין, האווירה סביבו בקרב הציבור והקהל היו נורא פושרות. קל וחומר בהשוואה לסינגלי בכורה שריהאנה הוציאה בעבר (Diamonds או We Found love או Only girl. שלושה סינגלים שפתחו את שלושת האלבומים האחרונים שלה. כל אחד אלבום. וכל אחד הצליח לפחות פי 2 אם לא פי 3 מ-FourfiveSeconds).
אז ריהאנה פעלה בתכנית ב' ושחררה המנון מעדונים (שתכף חוגג שנה) העונה לשם "Bitch better have my money" שאומנם מכר פחות מ- FourfiveSeconds אבל באיזה שהוא מקום הפך להיות "חביב המעריצים" (לא שהיו יותר מדי אופציות אבל בסדר) והיה מזוהה לאופי המוכר של ריהאנה. אותו אופי חצוף ומרדני שהיא נוהגת לשקף בכמה וכמה מהשירים היותר גדולים שלה.
ולבסוף, American Oxygen, שהיה אולי לסינגל הכושל ביותר של ריהאנה בשנים האחרונות. לא הצליח להרים את עצמו ברדיו, מכר סכומים מזערים ולא גרף אהבה או אהדה מהציבור - שעם השאר היא לפחות המשיכה להופיע אחר כך. עם אמריקן אוקסיגאן? לא קרה. התכחשות? אולי.
הסיבה השנייה שצורמת לי שהיא קוראת ל- "Work" סינגל בכורה, זה לא בגלל שהוא רע, אלא בגלל שהוא לא מספיק מרגיש לי "בכורה". בעיני "סינגל בכורה" זה יותר מניסיון לכבוש את הרדיו ואת האינטרנט. בעיני סינגל בכורה אמור להיות הרצועה המובילה באלבום הן מבחינת קונספט והן מבחינה מוזיקלית. זו שאמורה לייצג ולשקף את הקונספט או הנושאים שעליהם האמן רוצה לדבר באלבום.
אין לי בעיה עם ליריקה רדודה, אין לי בעיה עם שירים כיפים בלבד ללא שום עומק או תוכן - פשוט ספציפית השיר הזה לא מרגיש לי מספיק נכון לכהן כסינגל ראשון מתוך אלבום כ"כ מצופה.
                                       
האם האלבום יהיה יפה כמו ריהאנה? ריהאנה בהשקת העטיפה של האלבום לפני כמה חודשים.
אני חושב שההחלטה לבחור בו כסינגל בכורה היא איפה שהוא ללכת על בטוח, אבל עדיין לקחת סיכון. אין בו שום דבר דומיננטי, הוא מאוד סטטי. אין בו שום דבר שמרגיש "על זמני" כמו Diamonds לדוגמה, שפתח את האלבום הקודם, הוא לא זז לשום מקום וזה יכול לגמרי להוות לו כחסרון - אבל עם זאת, הוא כיפי זורם דביק ולא מזיק. הוא יכול להתחבב על הקהל המזדמן, ולא מכוון לקהל יעד ספציפי אלה יכול לפנות לכולנו. אם זה לתפוס אותנו באמצע בר עם חברים ולהכריח אותנו לשיר איתו "Work work work work" כמו במבטא של ריהאנה בשיר כמובן כי אז זה לא שווה - או סתם באוזניות בדרך הביתה כשאתה באוטובוס על מדים בדרך מהבסיס (אני ממקודם אם לא היה ברור).
מרגיש לי כאילו השיר הזה נוצר במצב של לחץ, אגב, כדי לנסות לעשות באז לקראת האלבום. אני לא חושב שהוא היה שם הרבה זמן ורק חיכה לצאת, אני חושב שזה משהו שעבדו עליו במקסימום בחודשיים האחרונים. הייתי לגמרי יכול לראות אותו כפרומו\סינגל באז לאלבום, פחות כסינגל בכורה.

מה שבטוח זה שלא משנה מה ריהאנה תוציא, כעת, זה ישב את תשומת ליבם של כולנו! אוהבים, לא אוהבים, תגובות פושרות, תגובות מבולבלות - להישאר אדישים לחומרים שלה אי אפשר. זה או שאתה בוחר לסקול אותם באבנים, או שאתה בוחר לנענע לקצבה. מוקדם לומר האם השיר יתפוס, האם זה יועיל לאלבום והאם זה במקום - בשביל זה נצטרך לחכות. ועוד משהו קטן: דרייק מתארח בשיר. אם לא הזכרתי אותו יותר מדי בפוסט, סימן שלא הייתה סיבה. התרומה שלו לשיר אנמית בדיוק כמו היחס שלי אליו כאן בכתבה. תבינו מזה מה שאתם צריכים

דרכי האזנה:
לבעלי מנוי ב- Tidal לחצו כאן 
להאזנה זמנית לחצו כאן 
השיר טרם עלה ליוטיוב, כשיעלה הפוסט יתעדכן. 

3 תגובות :

  1. אתה מהמם ואני מסכים איתך בכל מילה ומילה !!! ♥

    השבמחק
  2. מסכימה איתך. גם אני די מאוכזבת בייחוד שהיו ציפיות ממש גבוהות לאור הסינגלים הקודמים.
    מחכה לביקורת על הקליפ החדש של ביונסה :) (formation)

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק