יום שבת, 2 ביולי 2016

פרגי חוזרת בקליפ חדש ופמיניסטי לסינגל החדש שלה $.M.I.L.F

מילפס יכול להיות המנון טראש חצוף ותו לא עד שאנחנו נכנסים קצת יותר עמוק. בכדי להכנס קצת יותר עמוק יש את הוידאו-קליפ שיעזור פלאים להבין שיש לשיר ולכל הבשורה הזו קצת יותר להציע לנו כחברה. מעבר לפמיניסטיות ולכמה חשוב שאישה תבטא את עצמה כיצד שתבחר מבלי להיקרא "זונה" או "זולה" או "שרמוטה" או גינויים דומים - זה גם קליפ שהופך את השנה הזו ליותר מעניינת.
פרגי, סוף 2014, כמעט לפני שנתיים, משחררת שיר חדש שעתיד לפתוח עידן מוזיקלי חדש לקריירת הסולו של פרגי, אחת מחברי הלהקה מבין המצליחות אי פעם דה בלאק אייד פיס. לשיר קוראים L.A Love והוא כעקרון נוצר בשביל מטרה אחת: להפוך ללהיט. לי ספציפית אין בעיה ששירים נולדים בכדי להיות להיטים.. הבעיה העיקרית זה שכשהם שופעים מבינוניות וחוסר יצירתיות זה סתם מאוס. ואז נוצר שיר שיכול להיות מאוד כיפי פה ושם, אבל הוא לא באמת יתפוס והוא לא באמת יכבוש את תשומת לב הקהל. L.A Love קיבל תמיכה גדולה מהלייבל של פרגי תחילה שנתן לו פוש ענק ברדיו, היא קיבלה קליפ מושקע ברמות, חוזה עם משפחת קרדשיאן שהוא ינוגן בפתיח של כל פרק ופרק בעונה החדשה של התכנית בזמנו - ואני רק מזכיר, זו בין התוכניות הכי נצפות כרגע בארה"ב - ושום דבר לא עזר לשיר להתרומם.


פרגי יצאה להפסקה של שנתיים, עשתה כמה ראיונות תוך כדי בהם אומרת שהיא לא מתביישת לומר שהיא ובעלה הולכים יחדיו לטיפול זוגי מכוון וכן יש בינהם חוסר הסכמה לגבי דברים כאלו ואחרים, סיפרה על הקושי בלגדל ילד ולהיות מוזיקאית ואמרה שהיא תחזור לזה בהמשך כשתרגיש מוכנה. כך היה! 

לפני כחודש פרגי הוציאה את הסינגל-באז הזה שלגמרי הצליחה לעניין ולתת מאין קריצה עכשווית למה שעתיד לבוא בקרוב מאוד. הכיוון מאוד מרענן, לא הכי מחדש או מכתיב אבל ללא ספק מעניין בלהתחשב בעובדה שזו פרגי ושלגמרי מגיע לדברים כאלו לחזור כיום למיינסטרים מחדש.
אתמול, ה-1.7, פרגי משחררת את הקליפ כנראה לסינגל הבכורה שלה מהאלבום. "$.M.I.L.F" (שאקרא לו מעתה בפוסט מילפס, אין לי כוח כל פעם לנקודות המתישות האלה עמכם הסליחה)
השיר החדש לא עורר סערה בקרב הציבור.. הוא יצא מספר ימים מעטים לפני הקליפ ולא עשה שום דבר במילים עדינות. עוד קליפ כשאת בתוך מועדון רוקדת ומלא ניצבים קופצים מאחורייך ונותנים אשלייה של שמח? לא. לשמחתינו! פרגי מוציאה את אחד הקליפים הטובים של השנה, אם לא הטוב ביותר, שהמסר בו מאוד מאוד ברור. זה בסדר להיות אישה מינית ולהרגיש בטוחה בעצמך ובגוף שלך
פרגי בוחרת להביא לקליפ מלבדה אושיות ציבור גדולות כמו קים קרדשיאן, סיארה ועוד ובעזרתן היא מציגה מודלים נשיים שצריכים להיות כיום בחברה מבלי להיפסל ולקבל לגיטימציה שווה כמו היתר. זה בסדר להיות אישה, וזה בסדר גם להיות אישה מינית, וזה בסדר לגמרי להיות שופעת באזור החמותיים והאגן, וזה בסדר להיות צבעונית חצופה ולא להתנצל על כך, והכי חשוב - זה בסדר לשפוך כמויות של חלב על עצמך כדי להיראות סקסית. (רק חבל שזה לא היה חלב סויה כי אולי המודעות כלפי זה הייתה יותר עולה.. הוניל הכי טעים לידע כללי)
הקליפ עתיד להיות סנסציה. אני חושב שהוא כבר. יחסית לפרגי, מעל 3 מיליון (מה שבטוח הקליפ הזה יעשה) ב-24 שעות, זה מעולה ממש. ללא כל פרומו או תמיכה אינטרנטית\טלוויזיונית, עם קצת קהל מעריצים שעומד איתה אחרי כל כך הרבה שנים שלא הוציאה מוזיקה - היא מצליחה לעשות את זה. היא מצליחה לעורר סערה בציבור.
התגובות לא יאחרו לבוא. "כיצד אמא יכולה להתנהג כך?" או "למה בגיל כזה צריך לחשוף את הגוף בצורה שכזו"?
אז אני אומר, די למניירות המתייפיפות, שכל אחד יעשה מה שטוב לו, כי הרי הילד של פרגי יקבל את אותה כמות אהבה מאמא שלו בין אם היא בוחרת להיות מינית ובין אם היא בוחרת לעטוף את עצמה בג'אלביה. זה לא באמת ישפיע עליו, וזה לא באמת אמור להשפיע על מישהו. כמו שזה לא משפיע על ילדים של אמנים גברים (שמחליטים להוריד חולצה בוידאו-קליפים שלהם וחלקם בוחרים לחשוף בפנינו את הסיקס פאקס שלהם) כך גם על של נשים. (עוד סיבה למה טוב שהקליפ הזה ועוד הרבה קליפים בסגנון קיימים). אישה יכולה לבחור להיות מינית ולבטא את עצמה ואת הגוף שלה בין אם היא בת 20 ובין אם היא בת 60. גיל לא אמור להגביל אותך מלעשות דברים, גיל אמור לסמל לך איזו דרך עברת עד לנקודה שבה אתה נמצא היום - שזה הדבר החשוב באמת.
הקליפ נוטף צבעוניות, מלא בכיף ובכריזמה, לא משעמם לרגע, חצוף, לא מתיימר או מתאמץ ומעצים למדיי. ההשוואות באינטרנט בין הקליפ הזה לבין Anaconda של ניקי מינאז' בעיני לא תלושות מהקרקע, ואף מחמיאות לי בתור מעריץ של ניקי. אין כאן שום יריבות או השוואה עוינת, רק קליפ מיני צבעוני כיפי ופמיניסטי לצד קליפ אחר שהוא מיני צבעוני כיפי ופמיניסטי. כן ירבו הא?
נאחל לפרגי בהצלחה עם הארה החדש, עם הקליפ והשיר ובכללי עם התקופה שהיא עוברת בחיים האישיים שלה כאמא, כבת זוג וכדומה. ואגב, אם כבר ניקי, אז עתיד להיות להם שיתוף פעולה באלבום החדש של פרגי. צפו לזה. 

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה