יום חמישי, 6 באפריל 2017

הולסי בקליפ+שיר חדש: Now or Never




אחרי חודשים שלמים של קריצה למעריצים, חודש מרץ הסתיים עם תמונת 'טרו-בק' של הולזי עם שיער כחול באינסטגרם שלה. על פניו כולם חשבו שזו תמונה להעלות זכרון מתקופה ישנה שבה הולזי הייתה לובשת את הפאה הכחולה שלה, שהייתה המוטיב של האלבום הקודם "Badlands" שגם היה אלבום הבכורה שלה. כשבוע לאחר מכן שחררה בהפתעה את הסינגל החדש Now or Never ביחד עם הקליפ שלו. ואז כולם הבינו שזה לא טרו-בק, זה תמונה מהקליפ החדש! הולזי אחרי הרבה זמן שלא הלכה עם פאה כחולה, חוזרת. הקליפ צולם במקסיקו ובמהותו הוא הומאג' לסרט 'רומיאו ויוליה' עם לאונרדו דיקפריו שיצא ב-1996. כנפי המלאך של יוליאו וחולצות ההוואי של רומיאו, שבזמנו היו סמל והתחלה של טרנד אופנתי שאומרים שהתחיל מהסרט הזה וגרם לאנשים ללבוש תקופה חולצות הוואי בצבעים עזים - הם בעצם הסממנים כאן במיני סרט של הולזי. 
הוידאו מספר על זוג צעירים מאוהבים למרות הכוחות שמנסים להפריד בינהם. שניהם חסרי סבלנות, ולא יכולים להפסיק להימשך ולאהוב אחד את השני, אבל לפעמים מה שקורה מסביב חזק יותר ובעל השפעה. שניהם כוכבים. הולזי דבורה עוקצנית ופראית ששייכת לקבוצה של אנשים המתוארים על-פיה כפראיים צורמים ומסוכנים כשמתקרבים אליהם.. על אף שהם די קטנים ובסה"כ 'נשמות חופשיות'. Luna Aureum שמה, על שם House Aureum שמופיע בסוף הקליפ עם הלוגו והכיתוב. Solis Angelus הוא הדמות המרכזית השנייה במיני-סרט, לצד הולזי, שמו האמיתי זה דון לי, וזה הגבר שבמערכת יחסים איתה השייך ל- House Angels המתוארים כבעלי שליטה אך עם זאת חסרי סבלנות או יכולת לא להראות את רגשותיהם האמיתיים. 'אל תתעוורו אל היופי שלהם, אחרת תפלו אל החרב שלהם' אומרת ומזהירה בכרזה שפותחת את הקליפ. בסרט של רומיאו ויוליה, יוליה היא המלאך, ורומיאו הוא הדבורה. כאן דון לי הוא המלאך והולזי הדבורה.
"Now or never"
הולסי אמרה בעבר כי האלבום הוא על שני אנשים שכל כך רוצים להיות מאוהבים אחד בשני למרות שכל הסיכויים נגדם, עד כדי כך שהם מוכנים לשנות את עצמם."Now or never" הוא החלק האופטימי ביותר באלבום דווקא. "אני אוהב אותך, אני רוצה שזה יעבוד, אבל אם לא זה לא יהיה סוף העולם". לכן, זה או עכשיו או לעולם לא. פרספקטיבה מאוד בוגרת ואידיאלית לזוג צעיר לא ככה? לא כולם יכולים להגיע למסקנה הזו, או בכלל למצב שהם יכולים לחשוב על מסקנה כזו שלכאורה נראת מאוד פשוטה אך ליישום הסיפור הוא אחר לגמרי.

הקליפ מתחיל באדם דתי שמטיף לשתי קבוצות (אוריום שהם הדבורים, והמלאכים) שהם יכולים להציל את כולם וששני הקבוצות הם הנבחרים.הוא שולח אותם לדרכם. כמובן שכל קבוצה מתפצלת ולא באמת פועלת ביחד או יוצאת לדרך עם הקבוצה השנייה. הם אולי באותו מסלול ובאותה הדרך, אך לא נוסעים ועושים זאת ביחד. זוג אוהבים יכולים שניהם לבחור ללכת באותה הדרך, אבל לא באותה הצורה. במקביל, יש סצנות של לונה ושל סוליס מתנשקים ומתחבקים באינטימיות ובמקום שנראה רחוק לגמרי מהמקום שבו הם בדרך אליו.כשסוליס נמצא בבית שלו עם השאר שעסוקים בלהמשיך את המסורת של הבית, הוא מתעסק בשרשרת עם הסמל של הבית השני בו לונה נמצא, ולונה, עושה בדיוק את אותו הדבר, כשהיא בבית שלה עם יתר החבורה שהם עסוקים בדבריהם והיא עסוקה בלחשוב על סוליס.
הקליפ מתחיל באדם דתי שמטיף לשתי קבוצות 
בבית השני הולסי שרה על כך שהיא רוצה שהאהוב שלה יהיה ליידה כעת, אך הוא נמצא בעיר אחרת. זה דו משמעי. הוא גם נמצא בעיר אחרת והכוונה היא שיש בינהם מרחק פיזי, וגם בעיר אחרת הכוונה בקבוצה, במקום, ובתרבות אחרת. מדגיש את השוני בינהם וגם את המרחק הפיזי. הולסי נקלעת לויכוח סוער עם חברה טובה מהקבוצה שלה. "את צריכה להיות שם עבורי, אני אוהבת אותו" צורחת אליה בחזרה כתגובה למילים שאמורות לבוא ולומר לה שהזוגיות הזו לא תצליח והיא צריכה לשים לה סוף. לקבוצת האוריום אין אמונה בקבוצת המלאכים וכן גם ההפך. הם מתנהגים בצורה שונה, חושבים בצורה שונה, מתלבשים בצורה שונה ונראים שונה. במקביל, גם אצל ביתו של סוליס לא נראה שיש כל כך אהדה כלפי הקשר. מישהו שנראה דמות מפתח בבית של המלאכים, גורם לסוליס להשתכנע שהקשר הזה לא יועיל ושעליו לסיים אותו. זה לא יעבוד בינהם, לא יעבוד בין החבורות האלו. אותו אדם שמשכנע את סוליס להמשיך הלאה, נראה קצת כאילו הוא זומם לעשות ודי קל לזהות זאת גם מבלי שיגיד יותר מדי.  
מישהו שנראה דמות מפתח בבית של המלאכים, גורם לסוליס להשתכנע שהקשר הזה לא יועיל
לונה מגיעה למקום  כלשהו ורואה את סוליס. חוץ ממבט קל עם חיוך מובך, הם דואגים לא ליצור יותר מדי אינטרקציה בכדי לא לחזק את הרוחות ולעורר אינטריגות בין החבורות של הדבורים והמלאכים.
כנראה הולסי מרגישה שהיא נקרעת בין הריאליזם לבין הרגש. היא רוצה לדעת מה עתיד להיות והאם האהבה הזו היא אכן משהו שצריך לקרות. הולסי נכנסת אל מקום שבו יושב אדם שלובש מסכה מאסיבית שפותח לה בקלפי טארוט שאמורים לנבא את העתיד ולייעץ להמשך, הקלפים מ-זן ריידר שהוא הזן הקלאסי בסדרת הקלפים והידוע ביותר. להולסי יוצא ארבעה קלפים "האוהבים" "המגדל" "השפיטה" "שלושה חרבות". הפותח בקלפים מתחיל לדבר ואומר:
"אני רואה אהבה כה טהורה, שמגיעה עד לגן עדן. זו אהבת אמת, ואי אפשר לפקפק באהבה.
אבל, אני רואה גם הפרעה באהבה הזו. אני חושש שהנשמות האלו לעולם לא ייתישרו.
אך יש דרך אחרת.."
 "האוהבים" "המגדל" "השפיטה" "שלושה חרבות"
כשלא מספיק לסיים את המשפט אחד האנשים נכנס לבפנים ומוציא את לונה. אנחנו חוזרים לראות את אותו אדם שניסה להפריע לסוליס ולונה, מטלפן, ולאחר מכן מכוון את הרובה שלו ומתכנן לעשות משהו שכנראה הולך לגרום לכאוס ממש בקרוב. המקום שבו כולם נפגשו מעורפל ולא ברור. כולם בכוננות, אבל לא ברור מפני מי או לקראת מי. המלאכים, כנראה כבר ידעו מה הולך לקרות, אך הבית של לונה לא היה מוכן לטבח הזה. הבית של סוליס פתח באש ורצח כל אחד ואחד מבית האוריום. לונה כמה שניות לפני שזה קרה הרגישה שמשהו רע עומד לקרות. בסופו של דבר, היא הצליחה להתחמק מקו האש וברחה על האופנוע הראשון שראתה כמה שניות לאחר שכל חבריה שכבו מתים על הכביש מבלי אפילו להסתכל על סוליס. הוא יצא מהמכנית במהרה עם מבט של תסכול יאוש ואכזבה.
"לונה כמה שניות לפני שזה קרה הרגישה שמשהו רע עומד לקרות"

אבל עושה רושם שהוא ידע שזה עתיד לקרות. שזה הגורל. שזה מה ש-הכת הפנאטית שלו האמינה מלכתחילה. הוא השתייך לקבוצת אנשים שלא ידעה לקבל את השונה, לאהוב את האחר או להאמין בו. היא הייתה אליטיסית וחשבה שהיא הכי טובה. המלאכים חשבו שהם הכי יפים, ונקיים מכל מה שמסביב. וזה מחזיר אותנו להתחלה, של מה שהולזי רמזה לנו עוד בתחילת הקליפ כשהלוגו של בית המלאכים עלה "אל תתעוורו אל היופי שלהם, אחרת תפלו אל החרב שלהם". לונה הייתה מאוהבת בסוליס, לא שמה לב שהחורבן הזה עתיד לקרות כי היא הייתה אוהבת מדיי, ובסופו של דבר, הסוף היה טראגי וקשה מנשוא. לאחר מכן הלוגו של הבית שלה עלה, ואז, הסצנה הסופית בה היא עומדת מול מראה וגוזרת את הפאה הכחולה שאיתה הייתה לאורך כל הקליפ ובכך מנתקת מעצמה את העבר ומשליכה מעצמה את כל מה שחוותה. הולזי שמה קץ ל-Badlands סופית. לארה הקודם. לתקופה שבה הייתה מאוהבת ונתנה לזה להשפיע עליה ועל מי שהיא הייתה. היא נפטרת מהמוטיב הקודם ומתחילה בעידן חדש, שפותח באופן חגיגי את האלבום השני שלה "ממלכה חסרת התקווה". 



תודה לכולם על הקריאה ♥ לצפייה בקליפ:

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה