יום שבת, 23 בדצמבר 2017

שירי השנה שלי 2017!


אז כמיטב המסורת, רשימת שירי השנה שלי! חשוב לי לציין שזה לא רשימה שמתבססת על טעם הכלל אלא על הטעם שלי. שזו לא רשימה של השירים הכי מצליחים או גדולים השנה - זו רשימת השירים שהכי עשו לי את השנה + השירים הכי טובים בעיני שיצאו השנה. תודה לכולם על הקריאה ועל התמיכה, הפכתם את רשימת האלבומים של השנה לכתבה הכי נצפת השנה בבלוג ולבין הכתבות הכי נצפות בשנתיים האחרונות בבלוג! בהזדמנות זו אם תרצו להציץ אתם מוזמנים ללחוץ כאן למעבר לכתבה. ושוב, תודה על הקריאה ועל הקדשת הזמן ♥

Top 50:

50. Lil uzi vert - The Way life goes Remix ft. Nicki minaj
49. Kesha - Praying
48. Tove lo - Shedontknowwhatsheknows
47. Future - You the baddest ft. Nicki minaj
46. Drake - Passionfruit
45. Metro boomin & Offset - Ric Flair drip
44. Kygo - First time ft. Ellie Goulding
43. Zayn malik - Dusk till dawn ft. Sia
42. Logic - 1-800-273-8255 ft. Khalid & Alessia cara
41. Camila cabello - Crying in the club

Top 40:

40. Cupcakke - 33rd
קאפקייק הצליחה להביא אלבום כיפי והשיר הזה הוא ההייליט. מת על איך שהשיר מתפוצץ בפזמון ועל האנרגיות שהשיר הזה מביא איתו. קאפקייק עשתה את זה לגמרי עם השיר.

39.  Lisa Merchedez Ft. Ms Banks & Stylo G - Yu Zimme Remix
רמיקס עם שתי ראפריות בריטיות שגיליתי בזכות ניקי מינאז' בטוויטר כאשר ציטטה שורה מהשיר ופרגנה לו, שיר סופר אנרגטי וכיפי עם שתי אמניות היפ הופ סופר מוכשרות.

38. Tove lo - Hey you got drugs?
את טוב לו לא הכנסנתי לרשימת עשרת אלבומי השנה שלי, אבל היא מאוד הייתה קרובה להכנס לשם. אלבום מהמם והשיר הזה במיוחד! הוא ללא ספק מצליח לגעת בי עם הדרך אותו היא בחרה לשיר. יש בו משהו טהור ומלוכלך ביחד.

37. Paloma Faith - The Architect
עוד אלבום נהדר שהכרתי רק לאחרונה והיה מאוד קרוב להכנס לאלבומי השנה שלי. השיר האהוב עלי מהאלבום וללא ספק בין השירים הטובים באלבום. מת על המילים, מת על הבתים השקטים שמתפרצים בפזמון אנרגטי ונוגע - יצירת אומנות.

36. Nicki minaj - Regret in your tears
שיר לא מוערך של ניקי שהצליח לגעת בי עוד מהרגע שיצא ועד היום מתחילת השנה אני חושב שזה פספוס ענק ושיר אדיר. הוא די מפתיע ואני חושב שהסאונד הזה יושב עליה מעולה. אני מת על המשחקי קול שלה שם ועל המילים.

35. Pabllo vitar - X.O
פאבלו היא אחת מתגליות השנה שלי והיא ללא ספק שחקה אותה עם השיר הזה. בעבר לא שמעתי אף פעם פורטוגזית ופאבלו הייתה מהיחידים למשוך אותי לשם - גם בזכות השיר הזה שהתאהבתי בו משמיעה ראשונה מה שבכלל לא הרגיש לי מובן מאיליו בלהתחשב שזו שפה שאני לא מבין בה מילה. פשוט נתתי לקצב ולאנרגיות להוביל אותי והתאהבתי.

34. Yeaji - Raingurl
שיר סופר מגניב מהסגנון האהוב עלי ביותר במוזיקה. היא לגמרי קלעה פה. הכרתי את השיר לפני פחות משבועיים בזכות חבר שהמליץ ואני נורא שמח שיצא לי לשמוע את השיר. זה מצליח לרענן ואני מפציר מכולכם לנסות אותו!

33. Lorde - Green Light
את האמת שאני די מחבב את מלודרמה, אלבום מעולה שלא מצא את דרכו אל עשרת אלבומי השנה שלי אבל ללא ספק השיר הזה עשה לי את השנה. לא אשכח את היום שיצא ולא הכי הצלחתי לאכול אותו אבל ידעתי שכמה שמיעות ואני אתאהב, וכך היה. כתיבה מדהימה, קליפ היסטרי ושיר שללא ספק בעיני צריך לקבל את כל השבחים שבעולם. שחקה אותה.

32. Danny l Harle - 1ul
אין ספק שדני הוא אחד מהמפיקים הכי מעניינים שנכנסו למוזיקה בשנים האחרונות. הוא יצר את אחד מהשירים הכי כיפים ואנרגטים השנה הזו וזה השיר הזה. בצמוד לעוד פרויקטים סופר כיפים שהיו לו השנה כסוליסט וגם כשחבר לאמנים אחרים כמו צ'ארלי XCX ועוד, מצליח להביא סאונד מגה מרענן כיפי וטוב. עם השיר הזה הוא מעבר לקלע.

31. Dihaj - Skeletons
אזרביג'אן תמיד הייתה מהמדינות האהובות עלי בכל הקשור לאורווזיון. תמיד שולחת את השירים הנכונים. זה ברצינות בין השירים הכי טובים שיצא לי לשמוע מהאורווזיון בשנים האחרונות והוא קולע בול לטעם שלי. הוא לא מבייש שום שיר שהצליח באמריקה או יצא מכוכבות פופ A LIST באמריקה. הוא דרימי אבל מצליח להתנפץ מתוך החלום בפזמון - בדיוק כפי שאני אוהב.

Top 30:

30. Allie x - Casanova
מה שאני הכי אוהב באמנים זה שהם מצליחים ליצור שיר שהוא גם יחודי וגם שומר על הקסם האישי שלהם בתוך תעשיית המוזיקה והפקה מיינסטרימית עם אלמנטים עדכניים שיצרו שיר שגם יוכל להפוך ללהיט בקלות עם התמיכה הנכונה מחברת התקליטים: זה לגמרי השיר הזה. כל דבר בו מדוייק ולא יבייש שום אמנית פופ-דאנס שתנסה להוציא להיט מחשמל בסגנון.

29. Kali uchis - Nuestro planeta Ft. Reykon
היא אחת מתגליות השנה שלי אבל הוציאה את האלבום שלה אי שם ב-2015. חבל לי שלא נתתי לה הזדמנות אמיתית לפני כי הייתי נחשף לכמה שהיא אדירה ומוזיקאית מבטיחה. השיר הזה שונה ממה ששמעתי והוא לגמרי חשף עבורי משהו אחר. מעריך אותה המון על כך! היא הצליחה לכבוש אותי עם סגנון שלא היה צפוי שאני יאהב קודם לכן. שיר ענק!

28. Kendrick Lamar - Humble
אחד מהלהיטים הגדולים של השנה ובצדק! שיר כיפי שלא רואה איך מישהו לא יכול לעוף ממנו אפילו לא קצת. יש לו קצב שמחבר בין הכל והגשה כיפית ברמות. קנדריק מצליח פעם אחר פעם לספק סחורה סופר קולעת מצליחה ומוצלחת והשיר הזה זו דוגמה מושלמת.

27.  Cashmere cat - Quit you ft. Ariana Grande
למרות שהשיר הזה לא בטופ 10 של השנה, הוא לגמרי יהיה זכור לי מהשירים שהכי הובילו אותי בה. אני לא אשכח שכשהוא יצא הייתי בשוק טוטאלי מכמה האישה הזו מצליחה לרגש עם הקול המדהים שלה. היא חברה אל אחד המפיקים האהובים עלי שנהוג בהפקות אלקטרוניות שנותנות אפקט 'רובוטי' והשילוב הזה היה יותר מדי קסום ושמיימי. אחד מהשירים האהובים עלי של אריאנה.

26.  Rita ora - Anywhere
השיר הזה הוא פצצה של כיף לא נורמלי וחזרה אדירה בשביל ריטה אל תוך סצנת הפופ. זה ללא ספק אחד השירים היותר טובים שריטה יצרה והשיר לגמרי הלהיב אותי לקראת חומרים עתידיים שלה למרות שאת הפרויקט האחרון שלה שחררה ב-2012. קליט, קולע ואנרגטי בטירוף!

25. Sophie - Ponyboy
סופי היא אחת מהמפיקים האהובים עלי. היא יוצרת מוזיקה סופר יחודית שמאפיינת את הסאונד שהיא מנסה לקדם כבר מתחילת העשור ואת האמת שזה ללא ספק רק יותר ויותר נהיה טוב עם הזמן. כל ה-Noise וה-PC שאמנים כמו צ'ארלי XCX, קרלי ריי ג'פסון וכ'ו נשאבו לשם עוד יתפוס בתוך המיינסטרים יום אחד! השיר הזה כיפי לאללה ועשוי מצויין.

24. Vince Staples - Love can be
התלבטתי איזה שיר מתוך האלבום המדהים הזה לשים ברשימה, והחלטתי לשים את השיר הזה כי זה השיר הראשון שהכרתי והוא ללא ספק בין הטובים באלבום. אני מת על איך שהבחורה נכנסת, מת על הפזמון ומת על ההפקה. יש בשיר הזה ובאלבום הזה קצת מסגנון ה-PC שאני כל כך שמח שיותר ויותר תופס. האלבום היה קרוב ממש להכנס לעשרת אלבומי השנה שלי וכשאני שומע כרגע את השיר הזה אני קצת מצטער שהוא לא נכנס בסוף. אי אפשר לערוך הא?

23.  Lana del rey - Summer bummer Ft. A$ap Rocky & Playboi carti
לאנה בעבר הייתה בין האמנים האהובים עלי, לא אשקר שהחיבה שלי כלפיה ירדה עם הזמן לא בגלל משהו אלא בגלל שהרגשתי שהיא כבר לא מחדשת כלום. השיר הזה שיא המחדש עבורי, מרענן וכיפי. הלוואי והיה לה אלבום שלם בסגנון שגם שומר את הסגנון היחודי שלה וגם מביא משהו מעבר.

22. Cardi b - Bodak Yellow
קארדי בי ללא ספק הייתה בין הנשים הכי חזקות השנה! עם שיר כמו Bodak Yellow היא הוכיחה שכולם יכולים להצליח עם החומרים הנכונים והעבודה הקשה. שיר מדבק, כיפי שארשה לעצמי להתגאות ואגיד שהכרתי אותו ביום שיצא והטוויטר חגג עליו ואמר שהוא עוד יהיה להיט ענק. אני לא חושב שכולם ציפו באמת שיהפוך למה שהפך וזה הפתיע את כולנו.

21. Kodak Black - Tunnel Vision

הראפר שנתן השראה חזקה לקארדי בי עם הסינגל המצליח שלה (Bodak Yellow הוא מחווה של ביט ופלאו לשיר של קודאק בלאק) הוציא את אחד השירים שהכי הפתיעו אותי השנה. יש בו משהו שמשך אותי אליו ישר. משהו בקול הרפטטיבי שלו והפזמון הזורם עם ההפקה המדוייקת. מת על השיר הזה ושמח שיצא לי להכיר אותו השנה ושהוא הצליח ככה.


Top 20:

20. Sza - Love Galore ft.Travis Scott
תוצאת תמונה עבור ‪SZA‬‏
אלבום נהדר שהפתיע אותי וגרם לי להתעניין בסיזה יותר, אבל ההתעניינות הראשונה הייתה מהשיר הזה. הולסי פרסמה סרטון שלה באינסטגרם לצלילי כמה שניות מהשיר הזה והתאהבתי. רצתי לחפש ומצאתי.. והתאהבתי כפליים. שיר ענק שמצטיין בכתיבה, בזרימה שלו, באווירה שמשרה ובתוצאה הכללית כמובן. יחודי ומצדיק את ההצלחה שלו.

19. Fergie - Enchante ft. Axl jack
תוצאת תמונה עבור ‪fergie enchante‬‏
האלבום של פרגי היה די טוב. כשאני חושב על זה חבל שלא עשיתי עשרים אלבומי השנה... הוא היה בטוח נכנס - בכל אופן, השיר הזה ללא ספק הספוט-לייט העיקרי שם. יש שם מספר שירים טובים אבל השיר הזה הוא הרבה מעבר. מת על השילוב של הדיסקו, ערבוב השפות וזה שהשיר בעזרת כל זה נשמע פראשי וענק. היא לגמרי שחקה אותה איתו, ואני חושב שאם היא הייתה מוחקת לעצמה את ה-3 שנים האחרונות שהיא סתם זרקה שירים לאוויר ובסוף הביאה אלבום בלי פרומו עם שירים שהקליטה ב-3 שנים האחרונות בתקופות שונות בחייה, אולי גם השיר מקבל את ההצלחה המגיעה לו עם תמיכה טובה מהלייבל והתייחסותו כליד סינגל שיצא לפני האלבום. יש בו משהו שלדעתי הקהל היה אוכל בלי בעיה.

18. Katy Perry Ft. Nicki minaj
תוצאת תמונה עבור ‪SWISH SWISH‬‏
כל כך רציתי כל השנים שיר של שתיהן, וכשהיה את השמועות לא יכולתי שלא להנמיך ציפיות כדי לא לחטוף התקף לב. כשהשיר הזה יצא הייתי כל כך מאושר כי הוא היה בדיוק מה שרציתי משתיהן. שיר סאסי וחצוף עם אדיטוט נכון, ושיהיה עם אלמנטים אלקטרונים\דיסקו וכמובן בית ראפ שוחט של ניקי. קיבלתי את הכל ביחד רק באקסטרה והייתי אסיר תודה על זה. השיר הגיע למעמד זהב בארה"ב שזה די נחמד, אבל כולנו יודעים שהיה מגיע לו הרבה יותר ואם קייטי הייתה מתנהלת איתנו נכון כמו קליפ בזמן קידום גדול בארה"ב ולהוציאו לא בסמוך לבון אפטיט אלא לפני האלבום הוא היה מצליח בהרבה יותר. קיבלנו את אחד השירים הכיפים והמרעננים של השנה. לגמרי שיחקו אותה.

17. Kehlani - Undercover
תוצאת תמונה עבור ‪KEHLANI‬‏
זה היה בין השירים הראשונים ששמעתי השנה והתאהבתי בהם. השיר הזה ליווה אותי לאורך כל השנה ועדיין נשמע עבורי הכי מרענן וכיפי שיש. הוא מסמפל את השיר האייקוני של Akon שמשתלב בצורה נהדרת עם השיר. קהלני היא אחת מתגליות השנה שלי, והשיר הזה אחראי לזה כי הוא ההתאהבות הראשונה שלי במוזיקה שלה. כל כך כועס עליה שלא הוציאה לו וידאו וקידמה אותו כליד סינגל שלה ונתנה לו להישאר פרומו מהאלבום וזהו. השיר הזה עם הקידום והניהול הנכון יכל להפוך לבין הלהיטים הגדולים של השנה.

16. Charli xcx - Unlock it
תוצאת תמונה עבור ‪UNLOCK IT CHARLI XCX‬‏
תהיו בטוחים שאם השיר הזה היה יוצא לפני קצת יותר זמן ולא לפני שבוע הוא היה במיקום הרבה יותר גבוה. אשקר אם אגיד שבעיני הפרויקט הזה אחד הטובים שיצאו העשור, והשיר הזה בפרט, אבל לא יכולתי לשים אותו בטופ 10 (והכנסתי בהתחלתה ואז הוצאתי) כשהוא לא באמת עיצב את השנה בשבילי (לא כי הוא לא טוב, אלא כי יצא לפני שבוע).
התלבטתי איזה שיר מהאלבום לשים בתוך הרשימה שלי. לא יכולתי לשים את כל האלבום כי בכל זאת צריך לאזן את הכל באוביקטיביות קטנה, וגם כי יש נציגות גם ככה מכובדת לשירים של צ'ארלי ברשימה, ונורא התלבטתי בין ארבעה שירים שבעיני הגיע לכולם להיות פה ברשימה במקום הגבוה הזה, ולבסוף החלטתי לקחת את Unlock it כי הוא השיר השני ששמעתי מתוך האלבום (הוא יצא לפני האלבום) והכי העיף אותי כשיצא. הייתי בהלם מכמה שהיא קלעה בול עם מה שהיא כיוונה אליו, ומי שמכיר את צ'ארלי או מתעניין בה יודע בדיוק מה המקום שאליו היא רצתה לקלוע. השיר הזה הוא פופ טהור ומדוייק שאני מייחל לו שיהיו בהמשך עוד המון שירים כמוהו כי מגיע לו.

15. Charli Xcx - Drugs Ft. Abra
תוצאת תמונה עבור ‪CHARLI XCX‬‏
בייבי יור דה לוב אוף מיי לייף! השיר הזה במקום הזה ולא בעשיריה כי כבר יש לצ'ארלי שיר בעשיריה (ספויילר) וגם ככה שופטים אותי יותר מדי על היותי חוסר אוביקטיבי, אבל בסופו של דבר אני צריך גם להסתכל מראיית על, ולמקם את השירים האלו במקומות שלא רק משקפים את חיבתי לשירים לא? השיר הזה הוא בשבילי הכל.. בין האהבות הכי גדולות שלי השנה. מת על האווירה שלו, ליטרלי ה-8 שניות הראשונות שלו הרסו לי את הבריאות. הפזמון מדהים וקולע, והבית של אברה היפנט אותי. שם למען האמת הכרתי אותה.. וכשאני אומר הכרתי אותה אני מתכוון להתאהבתי בה. אחרי השיר הזה (קודם לכן לא ידעתי מי זו אברה) היא הפכה לבין האמניות הכי מושמעות עלי השנה. היא לא קיבלה מקום בטבלה כי היא לא בדיוק הוציאה את המוזיקה שלה השנה אלא לפני, אז אני חייב לצ'ארלי פעמיים תודה, גם על השיר המדהים הזה וגם על זה שהיא ממשיכה לשתף פעולה עם אמנים סופר יחודיים ומוכשרים מכל רחבי העולם כדי להכיר אותם לחובבי המוזיקה ולי בעיקר.

14. Gucci Mane - Make love ft. Nicki minaj
תוצאת תמונה עבור ‪GUCCI MANE AND NICKI‬‏
אז ניקי לא שחררה לי השנה אלבום, אבל היא ללא ספק עשתה את אחד השירים הטובים של השנה וזה השיר הזה. מעבר לכך, זה אחד הוורסים הכי אהובים עלי שלה אי פעם וזה היה נורא קשה להכנס להיכל הזה כיוון שיש לה מעל 100 ולהכנס לשם אומר שאתה צריך להיות מספיק טוב, יחודי, חזק, כיפי ושוחט. הוורס הזה שלה היה מעבר. גוצ'י צריך לסלוח לי שאני לא מייחס לו חשיבות בשיר שלו אבל ניקי עשתה את השיר הזה למה שהוא. אחד הההנות הכי גדולות במוזיקה אצלי השנה. 

13. Sza - Prom
תוצאת תמונה עבור ‪PROM SZA‬‏
כששמעתי את האלבום של סיזה לראשונה התאהבתי בכמה שירים לפני שהתאהבתי באלבום. השיר הזה הייתה האהבה הראשונה שלי באלבום. השיר הזה הוא בדיוק הסגנון שארצה לשמוע מסיזה בעתיד, היא נשמעת שם מדהים ויש פה אלמנטים של דיסקו והשיר עצמו אנרגטי וכיפי. בין השירים הכי כיפים ומהנים שיצא לי לשמוע השנה, ואם לומר את האמת גם בין המיוחדים שיצא לי לשמוע השנה.

12. Halsey - Not afraid anymore
תוצאת תמונה עבור ‪halsey BLACK AND WHITE‬‏
המדהימה שלי הוציאה שיר בתחילת שנה שעבר איתי את כל השנה הזו מתחילתה ועד סופה וימשיך לעבור איתי גם לשנה הבאה כנראה כי להימאס לי ממנו כנראה שלא יקרה בזמן הקרוב. למרות שזה סרט לפס-קול של 50 גוונים של אפור זה אחד השירים הכי יפים שלה בעיני. הפזמון שלו סופר מהפנט וכשהיא אמרה לפני שהוציאה את האלבום השני שלה שהשיר הזה הוא טעימה אבל לא יהיה בסגנון של האלבום התאכזבתי כי זה בדיוק הסגנון שאני אוהב שהיא עושה (בדיעבד האלבום מושלם בעיני אז הכל בסדר). אני אוהב את המשחקים בקול שלה, אוהב שהיא שקטה והופכת לחצופה באמצע הבית השני אחרי הפזמון הראשון ומת על המילים.

11. Halsey - Alone
תוצאת תמונה עבור ‪HALSEY ‬‏
השיר הזה לא נכנס לעשיריה, אבל תדעו שזה השיר הכי אהוב עלי בפלנטה. למה בפלנטה ולא השנה? ובכן.. מרגיש לי כאילו השיר הזה נולד לפני המון המון זמן וחזר אלי בדמותו כמו גלגול קודם השנה. הוא נולד הרבה לפני וקשור לי ללב עוד מלפני. אני צוחק אבל חשוב לי שתדעו שאני אוהב את השיר הזה כל כך ושאם יש שיר שמתאר הכי מושלם את הולסי זה הוא. הולסי הזמרת האהובה עלי אז תבינו לבד את האנאלוגיה. היא מדברת בשיר על זה שהיא תמיד הייתה מוקפת באנשים אבל איך שהוא הרגישה עדיין לבד. היא מדברת על זה שהיא ניסתה לעשות הכל כדי להרגיש לא בודדה. להכניס זרים אליה הביתה, לעשות שטויות עם חברים רק כדי להעסיק את עצמה אבל לשווא. היא צועקת בפזמון שהיא יודעת שהאקס שלה ירצה לפגוש אותה אבל היא יודעת שעדיף שזה לא יקרה, כי ברגע שזה יקרה הוא יצטער על זה מאוד והיא יודעת את זה. תעשו לי טובה ותלכו לשמוע את השיר הזה אם עדיין לא שמעתם, ואם היא לא תוציא אותו כסינגל או תוציא לו קליפ אני שורף תמונה שלה מתחת לבית שלי.


Top 10:

10. Major lazer - Sua Cara ft. Anitta & Pabllo vittar
השיר הזה הוא אחד הנקודות אור הכי גדולות שלי השנה. אהבתי את השיר אבל לא ברמה שאהבתי את השיר אחרי שראיתי את הקליפ. יש שירים כאלו שהם טובים אבל עם קליפ הם אקסטרה ומעבר למושלמים וככה השיר הזה היה. אולי השיר הכי כיפי שיצא השנה, מקפיץ, אנרגטי ומרענן והוא בפאקינג פורטוגזית. אמנם זו שפה שתמיד אהבתי (ואני פריק של שפות) אבל תודה ענקית זה משהו שאני חייב לשיר הזה. בזכות דיפלו שהוא צ'ארלי XCX הגברי שמרכז אמנים מכל העולם ומחבר בינהם עם המוזיקה שלו, יצא לי להכיר את פאבלו ויטאר מברזיל שנחשבת לכוכבת ענק שם ובנוסף מהדראגיסטיות הגדולות ביותר בעולם ואניטה האדירה שגם היא כוכבת ענק בברזיל וכבר הספיקה לעבוד עם מאלומה, איגי אזיליה ועוד.
שתיהן בין ההתאהבויות הגדולות שלי השנה והשיר הזה מחבר בין שלושת האנשים האלו שאני כל כך אוהב. אסיר תודה

9. Lil uzi vert - Xo Tour lif3
גאווה גדולה היא הוא. השיר הזה תפס כל כך חזק אבל מעבר לזה שהוא תפס חזק הוא גם המשיך לתפוס חזק ועד היום נמצא במקומות נורא גבוהים במצעדי מוזיקה שבארה"ב. אנשים עדיין מאזינים לו, אנשים עדיין אוהבים ותומכים בשיר ועם שיר כזה איך אפשר שלא? ההתאהבות שלי בליל עוזי הייתה עם השיר הזה. למרות שהכרתי אותו לפני וכן הייתי נהנה מכמה חומרים באוויר ששמעתי קודם לכן, השיר הזה באמת משך אותי וסיקרן אותי להתעניין בו. שמעתי אחכ את האלבום שגם נכנס לעשרת אלבומי השנה שלי ולא יכול להגיד שהתאכזבתי כי קרה בדיוק ההפך. הוא פתח אותי לסאונד חדש והשיר הזה מהשירים שהכי עשו לי את השנה. כל כך שמח שיצא לי להכיר אותו, ללא ספק הפכתי לאוהד גדול!

8. Kelala - Better
מלאך בדמות זמרת. קול מדהים, אלבום אדיר שגם הוא נכנס לטופ 10 מאלבומי השנה שלי ושיר אחד שגרם לי להתאהב וזה השיר הזה. בלאדות צריך לדעת לעשות, נורא קל להישאב לשבלונה הפשוטה לכאורה של הבלאדה וליצור משהו שיכול להיות מאוד נוגע אבל מונוטוני ולא מתפתח או יחודי מספיק. קללה הביאה פה את הבלאדה הטובה ביותר השנה. זה מתחיל בפשטות ובמילים המדהימות ששואבות אותך אל תוך סיפור, וממשיך אל פזמון אמוציונלי ו-C PART ענק שמדגיש ווקלית כמה היא אדירה ומיוחדת. אין אודיו של השיר ביוטיוב לכן שמתי הופעה של השיר, שבעיני? לא פחות טובה מהאודיו וזה אומר עליה הרבה כאמן.

7.  Katy perry - Bon apetit

מאחל לכל שיר של זמרת A ליסט להתחיל ככה, מאחל לכל שיר של זמרת A ליסט פזמון כזה, מאחל לכל שיר של זמרת A ליסט לערבב דיסקו ופופ אלקטרוני בצורה ככ מדוייקת כמו פה, מאחל לכל זמרת A ליסט שיר כזה. השיר לא קיבל את ההצלחה שהגיעה לו ויש כמה דברים שאני יכול להצביע עליהם ולהגיד למה אבל זה לא האישיו כרגע ומה שבאמת חשוב זה להלל את השיר הזה על כמה שהוא טוב, והוא כזה. בעיני? השיר הכי טוב שלה וגם הקליפ הכי טוב שלה. היא קלעה בול פה עם הכל וזה שיר שללא ספק אפשר לקרוא לו מושלם כי באמת שאין בו פגם אחד. הסקסיות, המנגינה האדירה, הצלילים המיסתוריים, ההפקה שמחברת ומהנדסת את הכל והתוצאה הכללית. קייטי ללא ספק הביאה פה מאסטרפיס לא מוערך.

6. Rina Sawayama - 10-20-40

גם האלבום של רינה נכנס לאלבומי השנה שלי, והשיר הזה זו הסיבה לכך. בלעדיו יכול להיות שהייתי אוהב עדיין את האלבום אבל כנראה לא כמו שאני אוהב אותו כרגע. השיר הזה שילש את האהבה שלי לאלבום כי כששמעתי אותו פעם ראשונה אהבתי אבל כששמעתי שוב את השיר הזה ספציפית והתמקדתי בו האהבה שלי לאלבום הזה רק גדלה וגדלה. אני כל כך אוהב שב-2:00 בשיר יש מנגינה אדירה כזו ואז אחכ היא שרה מין ברידג' כזה מהפנט ואפל לצלילי האינסטרומנטל המדהים של השיר. ההשפעה מהניינטיז והבאתה לידי ביטוי בתוצר הסופי כל כך מדוייקת ורק על זה מגיעות לה כל התשואות שיש. שיר מדויק, פופ פרפקשן ויצירת מופת. ללא ספק סקרן לקראת פרויקטים עתידיים של רינה.

5. Brooke Candy - Volcano

ברוק היא האמנית שהכי מענה אותי. יש אמנים כמו ניקי מינאז' שלא קיבלתי מהן אלבום 3 שנים, אבל בתכלס אני מחכה לאחד 'רק' שנה כי רק לפני שנה היא התחילה לדבר עליו כאילו יציאתו קרובה, אצל ברוק קנדי זה ככה מאוגוסט 15. כבר שנתיים וכמעט וחצי שהיא מדברת על האלבום שלה ועל השירים שאמורים לצאת ממנו. עם הזמן הבנתי שהאלבום הזה לא יקרה ושהשירים שיצאו אחכ כנראה יצאו תחת EP (אלבום קצר) אבל גם זה כנראה כבר לא באופק. איבדתי תקווה, אבל לא יכולתי להתעלם מהשיר הזה שהוציאה בקיץ השנה. אני זוכר שכששמעתי אותו הייתי כל כך בהלם שלא יכולתי לדבר עד שלא סיימתי את הקליפ ואת השיר. שיא הטעם שלי, שיא השלמות. פזמון פופ היסטרי שמשלב סאונד מיינסטרימי ואת הקול המיוחד והמדהים שלה שאני כל כך אוהב. ברוק גרמה לבול פגיעה עם השיר הזה. והקליפ? אוי הקליפ.. בשביל הקליפ האדיר הזה צריך פסקה משלו אז נחסוך את זה לעת עתה. מת על הדרופ ב-3:10 ועל השיר בכללי. לגמרי מגיע לו להיות בטופ 5 השירים הכי טובים של השנה בעיני.

4. Sza - Supermodel

לסיזה יש כמה נציגויות ברשימה וכולן במקומות די גבוהים, לשיר הזה ללא ספק הגיע להיות בטופ 5 ולהיות במיקום הכי גבוה מבינהם. לא כי אני אוהב אותו יותר בפער (כי Prom אהוב עלי באותה מידה), אלא פשוט כי אני באמת חושב שזה הכי טוב שלה ואחד הטובים של השנה. מאיפה להתחיל במה מדוייק בשיר הזה? אני פשוט אקצר ואגיד שבהכל. אבל מה שהכי שבה אותי זה הקול המדהים שלה שבא לידי ביטוי פה בצורה מטורפת והיה כל כך כיף ונעים, והמילים המהממות.  הקליפ גם רמה אחרת בעיני גם כי היא נראת שם כמו אלה וגם כי הוא מצולם וערוך כל כך טוב.
סיזה שיחקה אותה עם השיר הזה ועם הפרויקט שלה, ללא ספק ארצה לראות ולשמוע עוד הרבה דברים ממנה בעתיד.

3. Lorde - Liability 

אפתח קודם כל ואגיד שהיה נורא קשה לי לשים את לורד ברשימה. לא בגלל המיקום שהיה גבוה או כי התלבטתי, זה היה לי די ברור שהשיר הזה יהיה במקום נורא גבוה ברשימת שירי השנה שלי, אלא בגלל מה שקרה עם עניין ההופעה בישראל. לורד אמורה לבוא להופעה בישראל, ואחרי שסיימתי לכתוב חצי מהרשימה (המיקומים היו רשומים רק נותר היה לי לכתוב את המלל על כל שיר) נודע לי שיכול מאוד להיות שהיא תבטל את ההופעה שלה בישראל. מעבר לכך, ראיתי לנגד עיני ציוץ בטוויטר כתגובה למכתב פתוח שארגון מסויים כתב לה כדי להפעיל עליה לחץ לבטל את הופעתה כאן (ארגונים פרו פלסטינים). בציוץ אומרת "דברתי על זה עם הרבה אנשים, ואני שוקלת את כל האפשרויות. תודה על שאתם מחנכים אותי אני תמיד שמחה ללמוד מכם"
הציוץ הזה לא מאכזב אותי כי היא תבטל או לא תבטל את ההופעה, זו אכזבה בשם עצמה. האכזבה שלי באה מהמקום של את באמת בכלל רושמת דבר כזה כשיש לך קהל גדול של מעריצים כאן בישראל? את חושבת שזה לגיטימי לרשום דבר כזה ולערב את המעריצים שלך שבסה"כ אוהבים אותך ואת המוזיקה שלך עם עניינים פוליטים? בין אם המצב בינינו לבינהם צודק או לא צודק בעינייך, ובין אם בא לך להכניס פוליטיקה למוזיקה שלך (מה שלא קרה אף פעם אבל בסדר) עצם זה שלורד רואה לנכון לרשום דבר כזה ועוד 'לשקול' את הופעתה כאן מעלה בי חלחלה. לא צריך אותך, אל תבואי ולא נקשיב לך או נעודד אותך יותר. את השיר הזה בסופו של דבר בחרתי כן לשים במקום הגבוה הזה כי הוא באמת מעבר לעשה לי את השנה. למדתי ממנו המון, התרגשתי ממנו המון והוא ליווה אותי המון. זה השיר הכי מרגש ששמעתי השנה ובין השירים הראשונים שהשנה עשו לי משהו כל כך חזק ועל כך מגיע לו את הכבוד להיות כאן. לגבי לורד להופעה אני לא אלך עם כמה שרציתי בין אם היא תתקיים ובין אם לא, וכמובן שאתמוך בה הרבה פחות בהמשך. היא לא רק אכזבה היא גם זלזלה. נסיים את המרירות ונציין שהזמרות הגדולות ביותר כמו מדונה, מאריה קארי, ליידי גאגא ועוד אוהבות אותנו אז זה מספיק.

2. Charli Xcx - White Roses

השיר הכי נוגע וקרוב לי ללב השנה זה השיר הזה. מקום ראשון או מקום שני השיר הזה ללא ספק יזכר לי כגולת הכותרת של 2017 וכאחד מאבני הדרך הכי יפות של השנה. מהרגע שהוא יצא ידעתי שהוא יהיה כל כך ענק עבורי. זה שונה מכל מה שצ'ארלי עשתה, וצ'ארלי בין הזמרות האהובות עלי. תמיד הייתי יודע במדוייק איזה שיר הכי נוגע בי בכל אמן, ואיזה שיר הוא האהוב עלי שלו. צ'ארלי הייתה עד לא מזמן הזמרת היחידה מבין כל הזמרות שאני כל כך אוהב שאין לה שיר אהוב עלי ואין לה שיר שהכי מרגש אותי. זה די הציק לי.. כי צ'ארלי היא יותר אמן של פרויקטים. צ'ארלי לא עושה יותר מדי שירים עצובים או כאלו שנוטים לרגש וכשהשיר הזה יצא זו הייתה הפתעה ענקית עבורי. זה לא רק שיר מרגש ורגיל, היא הכניסה בתוך כל העצב שבשיר את האפקטים המזוהים שלה שבאים לידי ביטוי בהפקה ובקול שלה שם, והפכה אותו לבלאדת מד-טמפו אלקטרונית וחשוכה שכישפה אותי מהשמיעה הראשונה.

1. Halsey - Now or never

איי איי הולסי הולסי.. אולי אמרתי את זה כל כך הרבה פעמים השנה בפטלפורמות שונות אם זה בפייסבוק, בבלוג וכ'ו, אבל לא אכפת לי, השנה הזו היא שלך בשבילי. מאמנית שהתארחה בשיר של The Chinsmokers (קלוזר) שמכירים אותך רק משם, פרצת אל תוך המיינסטרים עם השיר הזה תחילה ואז עם Bad at love שהפך ללהיט הכי גדול שלך בשבילי. אני שומע את נאו אור נבר כרגע ברקע וזה מחזיר אותי בדיוק לשנייה ששמעתי אותו בתחילת השנה כשהוא יצא. הלב שלי התפוצץ מהרגע שראיתי את הקליפ ושמעתי את השיר במקביל. כל השנה הזו חרשתי על השיר ועל הקליפ כל כך המון פעמים וזה מדהים איך לא נמאס לי ממנו לשנייה. אני אוהב את זה שזה BOP מד-טמפו שהוא גם שקט אך גם קצבי, אני אוהב את זה שיש פה את הניגודיות של הסאונד-המיינסטרימי והעדכני לצד אלמנטים אלטרנטיבים שהם בדיוק ההפך ממיינסטרים ואיך שהוא הצלחת לעשות מיקס ולהכניס את השיר הזה לתודעה. אני אוהב את המילים ואת המסר הכי פשוט בעולם של השיר שזה פשוט לאהוב עכשיו או אף פעם. תמיד אפשר לנסות אבל לא שווה להילחם לבד. תמיד אפשר לנסות אבל לא שווה להתאמץ בכוח ולסרב לשחרר. הקליפ הזה הוא גם הקליפ הכי יפה של השנה לדעתי, ובין הקליפים האהובים עלי אי פעם. כל ה-ERA של השיר הזה הפך אותי מאוהד גדול שלך למעריץ מושבע ובגלל זה השיר הזה תמיד יהיה ה-פנינה שלך עבורי. תודה על זה שהפכת לי את השנה לכל כך טובה מוזיקלית וליווית אותי מתחילתה עד סופה עוד מהחודש הראשון של 2017 ואל הפתח של 2018 והלאה. תודה על שיצרת את השיר המדהים הזה. 

תגובה 1 :