יום חמישי, 27 במרץ 2014

יום הולדת ל-דיווה מאריה קארי!

בפוסט היום הולדת של מאריה החלטתי קודם לאחל לה המון בהצלחה בהמשך, וגם עם האלבום החדש (שיגיע כבר! אלוהים! כמה אפשר לדחות אותו! מ-2012 אנחנו מחכים לו!) בהצלחה בחיי הזוגיות עם ניק קנון, בהצלחה בגידול הילדים המתוקים שלך, ובהצלחה בכל דבר אשר תגיעי אליו.
מי יתן ומאריה תזכה תמיד לאושר! מאריה היא בין הזמרות הטובות שידענו מבחינה ווקלית, בין הדיוות הטובות שידענו מבחינת "דרכי נועם והליכות דיוותיות" וכמובן, מלכת הבילבורד עם הכי הרבה להיטי מקום ראשון, והכי הרבה זמן שיר שנשאר במקום הראשון ברשימה. זמרת שמכרה כמה מאות מיליוני אלבום ברחבי העולם.
לשם כך, מגיע לה פוסט מיוחד לא? וכמובן, גם בגלל שאני מאוד אוהב אותה, אז אדרג את עשרת השירים האהובים עלי שלה:

מקום עשירי:

הקאמבק של מאריה קארי (אחד מבינהם, בכל זאת, זמרת עם כזה רזומה...) שהותיר את הקהל עם פה פתוח מתחילת השיר עד סוף השיר. והקליפ? בכלל! מאריה בקליפ נשי וסקסי שמציג נתונים מרשימים שמאריה ניחנת בהם. השיר הפך ללהיט והמקצב האדיר שלו שלא משאיר את הצופה\מאזין אדיש ומייד מרים אותו על הרגליים באותו הרגע שאותו צופה\מאזין בחר ללחוץ על כפתור ה- "PLAY". מדובר בשיר חזק, ובין החזקים של מאריה בעשור הקודם.

מקום תשיעי:

הקאבר האהוב עלי של מאריה מתוך האלבום האהוב עלי שלה "Rainbow" שיצא אי שם באמצע שנות ה-90. בספק אם רובכם לא תכירו את השיר המקסים הזה, שמציג את הרוך והנעימות שמאריה יכולה להציג, ומנגד את הווקליות המתפוצצת שלא יכולה להשאיר מישהו  אדיש אל השיר. מאריה מלאת רוודים בכל הקשור לווקאל, ובשיר הזה ניתן להבחין זאת בצורה די ברורה לטעמי.

מקום שמיני:

אחד הלהיטים הגדולים של מאריה, ובין השירים הגדולים בכל הזמנים לדעתי. הסיכויים שלא תכירו אותו די קלושים לדעתי, בכל זאת, לא רק שזו מאריה, זה פאקינג להיט מדהים שידע יפה מאוד לכבוש את הלבבות של כולם לפני כמה שנים טובות. התקופה המוצלחת של מאריה מוזיקלית וגם מבחינת הצלחה כמובן (שבאה ביחד עם ההצלחה המוזיקלית) - מדובר באחת הבלאדות המדהימות והאהובות עלי שלה, עם ליריקה מדהימה (שאני ממליץ לעבור עליה בזמן השמיעה, החוויה אחרת) - פשוט אדיר. באמת. היא נשמעת כה טהורה, כה טובה, כה מדוייקת, טכנית במקומות הנכונים ומאוד אנושית בכאלו אחרים, איזון מוצלח ושיר כובש.

מקום שביעי:

השיר שגרם לי סופית להחשיב אותה כאחת מהזמרות האהובות עלי. הייתי בטיול סמינר לקראת פולין והשיר הזה יצא ב-6 בבוקר עם הקליפ שבו צפיתי לראשונה כשהאזנתי לראשונה לשיר. זה היה מדהים. אני זוכר שבשמיעה הראשונה לא ידעתי איך לעכל את זה, אבל השנייה התאהבתי. הכל פה פשוט מדוייק. אני מודה שאולי הטעות היחידה זה להכריז עליו כסינגל ראשון ולתת לאחרים לקחת חלק יותר משמעותי בשיר ממך עצמך, ועוד אח"כ לומר שהוא בעצם לא סינגל ולארוז את החפצים ולדחות את האלבום ואת שאר הסינגלים קדימה כי הוא לא הצליח. הקליפ מדהים, ולשיר הזה תמיד יהיה חלק אהוב אצלי בלב. אני מאוד אוהב אותו והמילים שלה בשיר מדהימות. ההתאמה של המילים לקליפ עוד יותר עושה את העבודה.

מקום שישי:

אחד השירים הכי כיפים של מאריה, גם הקליפ וגם בשיר. היא נשמעת כלכך טהורה, בדיוק כאילו עכשיו הוציאה את הגרון שלה מ- "מי הנעורים" ונתנו לו לשיר. (רציני.. דמיינתי עכשיו גרון יוצא מתוך אגם.. לא נעים לא נעים) זה שיר כזה גדול! הקליפ שלו גם.. מזכיר קצת את "XO" של ביונסה הא? טוב נו, לא נתעסק כאן בהעתקות וכאלה (ברור שנתעסק.. תנשמו.. פשוט לא בפוסט הזה.. הוא קצת קדוש מדי!) למי שאוהב את התקופה הזו של המוזיקה יזכה לאהוב את השיר הזה גם. ההפקה שלו כלכך מתוקה וכיפית, הפקה קלילה וזורמת, כזו שאתה שומע ופשוט מחייך..

מקום חמישי:

כמו הקודם, גם הפעם מדובר באחד השירים הכי כיפים וטובים של מאריה. המתיקות שלו כבר גובלת בקיטשיות, אבל קיטשיות כזו לא מעיקה כמו של היום, קיטשיות פשוט מתוקה. נו לא יודע איך להסביר.. פשוט תשמעו אוקי? מה שכן, זה אחד הקליפים הכי יקרים בהיסטוריה, והקליפ הכי יקר שהיא עשתה. הושקע שם הון על אין ספור ניצבים, רקדנים, שחקנים, תפאורה, וכ'ו.. הסינגל היווה סינכל בכורה לאלבום האהוב עלי של מאריה "Rainbow" ומאפיין את האלבום המקסים הזה בצורה הכי יפה שאפשר לבקש.

מקום רביעי:

השיר שאם להיות כנה גרם לי להתעניין ולהתאהב במאריה. ידידה טובה שלי (שגם מעריצה שלה) השמיעה אותו לי בבית הספר וכינתה את השיר הזה "כמתנה למעריצים" וששאלתי "למה דווקא זה" הידידה הוסיפה "כי השריקות שלה פה פשוט חוזרות על עצמן וזה כיף!" אז לא הבנתי מה כלכך כיף בזה.. והיום.. היום אני מבין את זה.. תאמינו לי שאני מבין! מדובר באחד השירים הכי לא מוערכים של מאריה, ואם יש לציין, בין הטובים שלה ווקלית ובין הטובים שלה מבחינה הפקתית. האלבום הזה פשוט פנומנלי. באמת.

מקום שלישי:

בהתחלה רציתי לשים אותו במקום השלישי, ואז הראשון, ואז השני, ועכשיו בשלישי, כי זה דינמי מדי, זה קשה מדי, השלושה שירים כלכך שונים באופי שלהם. האחד מרגש, השני הכי מדוייק שרק אפשר לבקש, והשלישי פשוט הכי מתחבב עלי. זה? ניחשתם נכון.. הכי מתחבב עלי! אומנם הוא במקום השלישי, כי הקשר שלי למקום הראשון הוא חזק מדי, ויהיה בדיחה לשים את השיר הזה במקום יותר גבוה מהשיר שיהיה במקום השני, אבל באמת שאני לעולם לא אפסיק לאהוב את השיר המדהים הזה, וכמה שצוחקים עליו, זה אחד השירים הכי טובים ששמעתי. כמות האוטוטיון גדולה מדי ואני אוהב את זה, הציניות והשנינות מתחברות יופי עם הליריקה והמלודיה, שביחד כל זה יוצר כימיה מטורפת של אובר אהבה עצמית (נרקסיסטיות), דיוותיות, וסקסיות - בדיוק התגיות שמאריה יכולה להשתייך אליהם, או הם אליה, כי היא דיווה, ANYWAY, אחד הדברים. לגמרי.

מקום שני:

פעם הוא היה השיר האהוב עלי, וגם כיום הוא השיר האהוב עלי מבלי קשר למקום הראשון - פשוט החיבור שלי אליו מנע ממני לשים אותו במקום השני, כי אם להיות כנה, אין לי חיבור רגשי ל- "Honey" הוא פשוט השיר הכי טוב שלה ובין הטובים ששמעתי בז'אנר בפרט. הוא הכי מדוייק שלה, הוא הכי טוב שלה, הוא הכי חזק שלה, היא נשמעת כמו מלאך. כשהיא אומרת "Honey" בפזמון וחוזרת על זה אני יכול לדמיין מלאכים נעים סביב האוזן שלי ושרים
זה פשוט מדהים. זה באמת פנומנלי ועולה על כל דבר שהיא אי פעם עשתה.

מקום ראשון:

השיר בעל החיבור הכי גדול שיכול להיות לי עם שיר של מאריה, הקליפ האהוב עלי שלה, אני לא חושב שיקומו כאלו שירים מרגשים, עוצמתיים, מדהימים וכנים כמו השיר הזה אצל מאריה בהמשך. קשה לי להאמין. אני רוצה להאמין כן? אבל אני סקפטי. לא בגלל שמאריה גרועה ובסגנון, כי באמת שאני חושב שיצירות אומנות כמו זו לא קל לייצר. מדובר באחד השירים האהובים עלי בכל הזמנים עם החיבור האין סופי הזה שאתם כל פעם רק מתאהבים בשיר יותר ויותר. אין גבול לאהבה? לגמרי.


תודה רבה על הקריאה!


 

תגובה 1 :

  1. פוסט מדהים, כרגיל!
    לדעתי יש לך עוד חומרים שלה לשמוע משנות ה-90,
    כי הרוב כאן הוא מה-Late 90's או משנת 2005, כשהחומרים
    הכי איכותיים ואמיתיים שלה היו הרבה לפני, עד 1995 (לטעמי כמובן),
    ואני בטוח שתאהב אותם. הרשימה היא מאד יפה עם זאת ואני אוהב את כל השירים!
    איזה כיף לראות שעשית פוסט על יום ההולדת ה-44 של מאריה,
    פשוט כיף לקרוא! מקווה שהאלבום החדש יניב שירים מדהימים.

    השבמחק