יום שבת, 5 בספטמבר 2015

סיקור - VMA 2015



(להופעה לחצו כאן)

הטקס שלו אני מחכה כל שנה בכיליון עיניים סוף סוף הגיע! וכלל השנה אמנים שאני נורא אוהב כמו ניקי מינא'ז, מיילי סיירוס שהנחתה את הטקס וגם כאלו ש"גיליתי מחדש" כמו דמי לובטו וג'סטין ביבר ועוד!
כן כן! ג'סטין ביבר ודמי.
ואני ארחיב.
ההופעות של שניהם היו טובות ממש, והפתיעו אותי! דמי, שכבשה אותי הקיץ עם הלהיט החדש שלה "Cool for the summer" שגם הביא איתו הופעה מצויינת ב-VMA שהייתה מאוד ויזואלית וגם ברמת הביצוע הראתה כל טוב - וגם הופעתו של ביבר, לשיר החדש "What do you mean" שלגמרי יושב עליו בול! לגמרי מביא לי ציפיות לקראת הפרויקט החדש שהוא מכין ואם הוא ככה התרגש ובכה ב-LIVE כנראה שיש לו בשביל מה!

( להופעה לחצו כאן)


(להופעה לחצו כאן)

לשיאים של הערב? אוקי.. זה קל לי. אין לי שיא אחד, יש לי שניים. ותתפלאו.. זה לא ה-"ריב" המתוקשר בין מיילי לניקי שעליו ארחיב קצת אח"כ, זה דווקא שני הופעות. אבל כן.. הם שייכים לשתי הנשים המדהימות האלו. (מיילי וניקי) - וכן גם לטיילור המתוקה....
ניקי מינא'ז, שזה לא סוד שהיא האמנית האהובה עלי, פותחת באחת הרצועות היותר כיפיות שלה אי פעם "Trini dem girls" מתוך אלבום האולפן השלישי שלה "The pinkprint" ואני כל כך שמח שהיא עושה את זה! שיר קליט וטוב שנועד לכבוש את הקהל מאז ומתמיד ועדיין משמר על הקסם היחודי של ניקי כאמנית שסוחבת את השיר הזה כמו שצריך. מעבר, ההופעה הפתיעה אותי כל כך לטובה. הרקדנים, התפאורה, התלבושות, והקונספט שהיא דבקה בו כל כך! בנוסף, לאחר ההופעה של Trini dem girls שלטעמי בין הטובות של ניקי בתקופה האחרונה - חוזרת עם הסינגל הקודם שלה "the night is still young" רק שהפעם היא הביאה איתה אורחת! טיילור סוויפט, שהבינה לא נכון את דבריה של ניקי ואת טענותיה לגבי טקס ה-VMA בחודש שעבר (סיכום קטן: ניקי התעצבנה שלא נתנו לה מספיק מועמדויות בטקס עם אנקונדה ששבר שיאים והיה ללהיט ענק בקיץ שעבר, והאשימה אותם בגלל היותה אישה שחורה ובמידה והייתה עושה את אותם פרובוקציות שעשתה באנקונדה כאישה לבנה היא הייתה מקבלת תשואות מהטקס כמו שקרה בשנים קודמות לאמניות לבנות שעשו את אותו הדבר) - טיילור סוויפט שייכה את העניין לגביה, ואח"כ התנצלה בפני ניקי כשהבינה שזה לא היה קשור אליה וזה היה טענות כלפי ה-VMA בלבד (שאגב אם ניקי הופיעה שם וזכתה בפרס, תהיו בטוחים שהמדיה עשתה מהעניין סיפור גדול וכנראה בין ניקי לוי אם אי זה אף פעם לא היה והם ידעו לסדר את זה כמו שצריך)
אז.. טיילור סוויפט מצטרפת באופן מפתיע לשיר עם ניקי את "The night is still young" רק להופעה הזו, והאמת? שזה היה אולי קצת מאולץ, אבל היי! אני אהבתי. וזה גרם לי לחייך ממש.. אז מה אכפת לי. העיקר ההרגשה לא?
אח"כ ניקי החזירה לה טובה בריקודים "מינא'זים" במיוחד לצלילי Bad Blood, הלהיט האחרון הגדול של סוויפט. היה אחלה!


ולשיא השני שלי הערב, ההופעה של מיילי. קודם כל, השיר מצויין. בשמיעה ראשונית לא הכי הבנתי אותו, גם עכשיו אני לא הכי מבין אותו - אבל הוא בסה"כ כיפי וסבבה! מה שכבש אותי בהופעה, זה קודם כל כל המיקסים שהיו שם והדראג שהיו על הבמה! ישנה תכנית בשם "רופול דראג רייס" שזה בעצם תחרות דראג בארה"ב שתפסה תאוצה במיוחד בשנים האחרונות, וכבר מצלמת את העונה ה-8 של הסדרה! מיילי, כמישהי שנורא אוהבת את התכנית ולא חדלה מלומר את זה באינסטגרם הפרטי שלה ובהרבה מקומות אחרים, וגם נכחה בגמר של העונה האחרונה - הביאה את הזוכה של העונה האחרונה, ויולט צצ'קי, שגם חברה מאוד טובה של מיילי, עוד שלושה דראגז שמיילי מאוד אהבה את הריקוד המשותף שלהן באיזו הופעה במסגרת התכנית ואף עשתה מחווה קטנה באינסטגרם וגם הופעה עצמה ב-VMA! (הן היו מקדימה איתה בהופעה ורקדו איתה) ועוד המון דראג קווינס שהיו פרוסות ברחבי הרחבה. זה היה פשוט כיפי, צבעוני, מפתיע, ומשוגע. בדיוק כמו שזה נועד להיות. ללא ספק כבשה אותי.

(להופעה לחצו כאן)

לפני שנסיים עם ההופעות שאהבתי, אחמיא להופעה האחרונה שאולי לא התחברתי לשיר יותר מדי, או להופעה עצמה, כי זה פחות אני ופחות הסגנון שלי - אבל חייב להודות שטורי קיילי הזו מעולה ממש ווקאלית! שוב.... היא פחות מעניינת אותי כרגע ובכלל מוזיקלית ממה שיצא לי לשמוע, אבל יש לה קול מטורף ועושה רושם שהיא מגה מוכשרת. לא ברור לי איך היא הגיעה להופיע בבמה המרכזית בזמן שאמנים אחרים עם להיטים טופ 10 לא נכנסו ובמקום הופיעו בבמות הקטנות של לפני הטקס, אבל שאפו! (בינינו, זה בטח קשור לסקוטר, המנהל שלה ושל אריאנה ושל ג'סטין ביבר ועוד! קומבינטור זה רק השם האמצעי שלו, ואני בטוח שהוא עמד מאחורי זה שהיא תופיע בטקס המרכזי ושזה כנראה יתן לה חשיפה)

(להופעה לחצו כאן)

____

אמנים נוספים הופיעו. ריאן לואיס ומקלמור שלא מעניינים אותי בכלל בלשון המעטה ולכן לא אמצא לנכון לכתוב עליהם. פראל, שבאמת, וכבר נמאס עלי כל כך. הא, והשיר החדש שלו לא משהו בכלל. ניק ג'ונאס שעם כל הכבוד למראה החיצוני שלו אני לא הכי בקטע של לתת לו במה בפוסט הזה (כי בקושי במה מרכזית בטקס הוא קיבל.. נאו שייד) היו גם דברים שלא אהבתי. לא חיבבתי. לא התחברתי. ואני חושב שהם כבר נהיו מעייפים נדושים מיותרים ולא נחוצים. בואו נתחיל מהקרדישאנס.............
אני מבין שזה טקס בקנה מידה גדול. אני מבין שהוא מסוקר בכ"כ הרבה מקומות. אני מבין שהרייטינג צונח משנה לשנה וצריך להילחם כל כך חזק בלשמר אותו גם אם זה אומר להביא 5 בנות שהקשר היחיד שלהן למוזיקה זה שהבן זוג שלהן אולי ראפר או הבן זוג לשעבר היה כזה - אבל זה כבר הופך להיות מטומטם בעיני שכל טקס גדול שקשור לאו דווקא לדברים שנוגעים להן כולל אותן. ואני לא בא בטענות אליהן. באמת שלא. מזמינים? למה שלא יבואו. זה ברור לי. אני בא בטענות למארגני הטקסים, שנותנים לכל המשפחה לתפוס שורה ראשונה בטקס פרסי המוזיקה, מבלי לחשוב לרגע למי באמת מגיע לשבת בשורה הראשונה. אפילו לגנג של טיילור סוויפט סלחתי הפעם.. בכל זאת, הקשר של הגנג הזה למוזיקה קצת יותר גדול מקורטני קרדשיאנס וקריס ג'נר לדוגמה - זה פשוט מעייף בעיני. הרייטינג גם ככה צונח משנה לשנה כפי שאמרתי.. MTV? שאר הטקסים? הגיע הזמן לחשוב על PLANE B! כי יש לי בשורה בשבילכם: אפילו הקרדשיאנס לא יצילו את צניחת הרייטינג הזו. תתפלאו.
ההופעה של דמי לובטו אומנם הייתה טובה מאוד בעיני, אבל היא יכלה להיות אפילו יותר טובה אם הדבר הבא לא היה קורה: איגי אזליה. ובאמת, בלי קשר לבעיות שיש לי איתה - היא הייתה מיותרת לחלוטין. לעלות אותה לבמה "לרפרפ" איזה 2 שורות שאלוהים יודע מי כתב לה כ"רמיקס" לשיר של דמי, היה מיותר. היא גם נשמעה די רע. וגם נראתה די רע (אני חושב שהניתוחים שהיא עשתה בפנים שלה לא משהו בכלל. באמת אבל מה שעושה לה טוב כמובן! ) זה היה נראה מאולץ, ולא בקטע טוב. זה היה נראה מזלזל מיותר ולא נחוץ. זה היה איגי אזליה. לפחות דמי נראתה טוב וחיפתה על העניין.

(להופעה לחצו כאן) 

נותרו עוד שלושה דברים שרציתי לדבר עליהם. נתחיל מהנאום של קאנייה: האמת בהתחלה זה היה מגה כריזמטי, אבל בשלב מסויים איבדתי אותו. אני חושב שהוא לא העביר את הנקודה שהוא רצה (?) להעביר. אני מת על ייזי, באמת שכן! אבל הנאום היה הזוי. אני עד עכשיו לא הבנתי אם הוא באמת רוצה לרוץ לנשיאות ארה"ב, אבל זה לא כל כך מעסיק אותי, נראה לי. אז פשוט אחכה ל-2020 כפי שאמר לראות אם זה באמת קורה. גם אם לא..... אני בטוח שכולם יסתדרו!

(לנאום לחצו כאן)

חייב לציין לטובה את מיילי. באמת, מכל הלב. כמנחה? היא הייתה מדהימה. התלבשה מדהים, הובילה את הטקס כמו שצריך. אחלה הומור, בדיחות קורעות! ("ג'סטין, אני מורידה בשבילך את השמלה! כשתהיה חוקי תתקשר אלי!" או... "רוצים ללכת לשים למיק מיל סביב הבית נייר טואלט?לא צריך צודקים.. הוא עבר יותר מדי לאחרונה גם ככה" ועוד) - המערכונים היו מעולים! הכי אהוב עלי היה החלק עם טייגה ומיק מיל מייד איט! גם אהבתי ממש את המערכון עם הסבתא ועם סנופ דוג! גם המערכון ההתחלתי עם "המנהלים של מיילי" הרג אותי. נהנתי ממש! ואני חושב שכפי שמיילי אמרה, הם באמת צריכים לאמץ את המנהג הזה מעתה לכל ה-VMA מעתה והלך. הם השקיעו ממש במיילי, ומיילי ממש השקיעה בטקס - והתוצאות היו טובות בעיני! (אבל לא בעיני הקהל, כי הייתה ירידה ברייטינג.. אבל נו טוב.. העיקר שמי שהיה צריך להנות נהנה לא?! או שזה סתם נשמע עכשיו כמו תירוץ של נחמה.. אוקי..)
אבל מה שבאמת רציתי לדבר עליו, אם כבר מיילי כמנחה - זה ה-"ריב המתוקשר" שהיה לה ולניקי בטקס, לפני, ואולי גם אחרי. אבל במיוחד בזמן! אז קצת סדר, זוכרים את מה שקרה עם טיילור וניקי לפני הטקס? למי שלא יודע, שילך לחלק של טיילור וניקי בפוסט הזה ויקרא, סיכמתי על זה במיוחד בשבילכם! מיילי נזכרה לדבר על העניין שבוע לפני הטקס ואמרה שניקי מחפשת צומי. שניקי לא אדם נחמד, וזה ידוע לכולם - ושבעצם מה שהיא עשתה, וזה לבקר את ה-VMA לא היה בסדר בכלל. קצת היה לי מוזר מעבר לאחד שמעריץ את ניקי, כי תמיד ידעתי שמיילי אוהבת את ניקי מאוד. אבל כל הדיבורים האלו קראו, מסיבה כלשהי. לחמם קצת את האווירה לפני הטקס? (כי בכל זאת, קצת משעשע שזה קרה בדיוק לפני הטקס אחרי כמעט חודש שהעניין נרגע), אולי עיוותו את הדברים שהיא אמרה קצת, כפי שהיא אמרה אח"כ? אולי. אולי. מה שכן, בעיני זה לא היה לעניין בכלל. מה שקרה בטקס, זו הצגה. למי שלא ידע\שם לב. אני לא אתן לכם את הטיעון שכולם אוהבים לתת ש-"ניקי צחקה" ולכן זו הצגה, כי דווקא יש דברים יותר ריאלים וחזקים מהטיעון הזה. כמו זה שמיילי הייתה מוכנה אח"כ עם הנאום שהיא באה לומר וכי המצגת מאחוריה הראתה בדיוק את מה שהיא אמרה (שהיא הופיעה בטקס לפני שנתיים והפסידה בפרס לפני שנה ולא עשתה מזה ביג דיל כמו ניקי בעצם) - בנוסף, בזמן שיוצאים להפסקה בזמן לאלו שצפו בטקס באותו ערב, הקריינית אמרה שעתיד להיות "סגירת חשבונות" על הבמה. כלומר, ידעו על זה לפני וזה היה מתוכנן. אין ספק. ניקי הורידה ממיילי עוקב באינסטגרם, העניין אמיתי. באמת כנראה ועכשיו הן לא מחבבות כבר אחת את השנייה וניקי כנראה כועסת, אבל מה שקרה בטקס עצמו זו כנראה הקצנה מכוונת של העניין לשם רייטינג ורעש.
אז מה יצא לנו מזה? משפט די אייקוני "Miley whats good"

ו.. זהו?
אם אהיה אוביקטיבי אז כן, זהו.
אני לא אגיד שזה היה מיותר, אבל כן, זה היה משעשע ותו לא.
את מה שניקי אמרה, היא זכתה לומר אחרי שקיבלה את הפרס "וידאו ההיפ הופ הכי טוב". ואחרי שהודתה למעריצים שלה ולכומר שלה לידיה בנאום ישיר כלפי מיילי.

(לצפייה לחצו כאן)


הזכיות היו די מוצדקות בעיני בסה"כ, המועמדויות היו פחות. אני לא הסכמתי עם המון, אבל זה לא חדש. כל טקס בערך זה ככה. אף פעם לא נהיה מרוצים במאה אחוז נכון? אני חושב שזה די לגיטימי, בהתחשב בעובדה שהטקסים האלו אף פעם לא חותרים לאוביקטיביות, שאני לא יודע אם זה בסדר או לא, אבל זה די עובדתי. אני עדיין נהנה לצפות בטקס, ואני עדיין נהנה בד"כ מההופעות בו! השנה היה VMA מעולה, והמון בזכות מיילי, וכן, גם ניקי וטיילור. בלעדי שלושתן, הטקס לא היה מציע כלום. או שהוא היה ממהר לחפש בנות אחרות שהיו מנסות להציע משהו במקומן.
(לרשימת הזכיות לחצו כאן.)

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה