יום ראשון, 29 בנובמבר 2015

המלצת הפרופסור - חודש נובמבר.

החלטתי להמליץ על כמה שירים שעשו לי את החודש! שירים שלא בהכרח יצאו החודש או השנה, אבל לגמרי נחשפתי אליהם לאחרונה והם היו חלק בלתי נפרד משגרת היום יום שלי בחודש האחרון. אם זה לחרוש עליהם, גם אם הם יצאו שלשום, ואם זה לשמוע אותם רק פעם אחת ביום אבל עדיין הרגיש לי שהם חייבים להיות כאן - תכירו:

הראפרית עם הדעות הפוליטיות החריפות בשיר שמקדם את האג'נדה הכללית שלה. עם כל זה שהיא נורא שנויה במחלוקת, האישה גאון מוזיקלי. השיר עשוי בצורה מדוייקת. הוא מעניין גם מבלי להתעניין בו. הוא מסקרן גם מבלי לנסות להבין אותו. הוא קליט, זורם, וכיפי. אני אוהב את האווירה שהוא משרה וחושב שהיא קלעה בול לאיפה שהיא כיוונה פה.
כשמיה עושה את האפקטים האלו בקול שלה זה יושב בול כמו שצריך! היא יודעת להנדס את הקול שלה כמו שצריך וזה אדיר בעיני שהיא בכל פעם מצליחה להגיש את עצמה בצורה יותר טובה מפעם קודמת. ללא ספק שחקה אותה עם השיר החדש!


לפני שבוע וחצי הייתי במופע שלהם בארץ ועדיין קשה לי להתגבר על השיר הזה מהאלבום הראשון שלהם. אחד השירים שהכי נהנתי בהם במופע, ובואו אגלה לכם סוד - הפעם הראשונה ששמעתי אותו הייתה במופע! פאקינג התאהבתי בו מהופעת לייב בין יתר השירים שאהבתי והכרתי קודם לכן. רק מראה כמה טוב הוא כשהוא הצליח בכל זאת להתברג כאחד השירים שהכי נהנתי בהם ושהצליח לבלוט כך.
הביט החוזר הנימה הדרמטית וההגשה היחודית שרק מגאן (הסולנית) יכולה לעשות את זה כזה יחודי.


זמרת ההיפ הופ סאנטיגולד והאמן אי לוב מקונן משתפים פעולה בשיר חדש ומפתיע שנשמע כמו שיר ערש מעצבן בהתחלה אבל משהו בו מצליח להפנט ולא מרפה עד לסיום השיר! וכשמסיימים את השיר, בסה"כ נהנים מהשיר, אז נותנים לו עוד הזדמנות, ובהזדמנות שנייה השיר כבר קונה אותך. הוא לא מהשירים שיקנו אותנו מהשמיעה הראשונית כי הוא צריך קצת זמן להתעכל אצלנו, לא בגלל שהוא כזה קשה לעיכול, אולי כי הוא קצת שונה מכל מה שאנחנו שומעים כרגע. אני מת על הקול שלה וחושב שהיא הביאה את עצמה בחלק השני של השיר בצורה מדהימה.


טראק PC פופ שנותן וייבים לפיטצ' הנורא גבוה שהתחילו להשתמש במוזיקה לפני כשני עשורים בערך. לצד הפקה מאוד עדכנית וממוחשבת שרק מוסיפה לחוויה. השיר הזה ללא ספק בין הדברים החזקים ששמעתי בחודשים האחרונים ואני לא מפסיק להתאהב בו מחדש.
יזכיר לכם קצת אולי את ברבי גירל, או השירים שכפי שאמרתי נהגנו לשמוע לפני יותר מעשור אבל פחות מ-2 ואיך שהוא זה עדיין מרגיש רלוונטי מתמיד גם ב-2015.


כן, טייגה. אני לא מת עליו בלשון המעטה, אבל כשאני שומע משהו טוב אני מפריד את האמן מהשיר ולומד לאהוב את השיר גם אם אני ממש אבל ממש לא אוהב את האמן. בביקורי באתר טיידל נחשפתי לא במכוון לשיר הזה ואהבתי אותו משמיעה ראשונה! אני לא שומע שירים בסגנון, אבל הוא פשוט היה לי קליל וכיפי בסה"כ. אהבתי ממש את הקצב ואת הפלאו שלו. יצא לו שיר ממש מגניב בעיני, אקווה שימשיך כך!


אחרון חביב! השיר של סולאנג', אחותה של ביונסה אותה כולנו מכירים. סולאנג' לא דומה לביונסה במוזיקה וזה מה שהופך את זה להרבה יותר מעניין.
היא אפילו לא חיה בצל של ביונסה כי היא אפילו לא מנסה לכוון לאותו מקום שאליו אחותה מכוונת - ובכלל, ניתן לראות ישר שסולאנג' גם כשרונית ומצליחה ליצור חומרים שלא יביישו שום אמן.
שיר מרגש ומדהים שמכניס אותי למוד מאוד נוח ומרגיע שמשום מה התקיף אותי בשבועיים האחרונים למרות שאני מכיר ואוהב את השיר הזה כבר מעל לשנה..
אני שמח שהוא הכה בי ככה! להתאהב בו מחדש זו מתנה. 

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה