יום חמישי, 3 במרץ 2016

הכירו את Vroom Vroom Ep האלבום הקצר החדש של צ'ארלי XCX!

Charli Xcx 
ל-EP הבא חיכיתי המון זמן. ידעתי על 75% מהאלבום (שזה שלושה שירים) עוד מלפני שנה כששמעתי את אותם שירים בהופעת לייב של המפיק Sophie שתכף ארחיב עליו, רק שלא ידעתי מתי הם יצאו, באיזו מסגרת ואיך תשמע הגרסה הסופית. אז לתשומות: לאחר שנה, במסגרת EP (אלבום קצר) עתידכני ומהמם, ומושלמת.
צ'ארלי XCX, אחת מהזמרות היותר מעניינות שיש כאן בשנים האחרונות בעיני, שתחילה הביאה אלבום בכורה שכתבה בגיל 14 אך אף פעם לא יצא בצורה רשמית וגדולה לכן אף אחד לא בדיוק מחשיב אותו כראשון שלה, יש שם חומרים די מרשימים יחסים למישהי בגיל 14! כמו Freancheska למי שמעוניין, גם בין השירים האהובים עלי שלה - משם היא המשיכה לאלבום שרוב הקהל מחשיב כראשון שלה, העונה לשם True Romance, בין האלבומים האהובים עלי אי פעם בעל אווירה מכושפת וסאונד מגה מרענן. משם, אל Sucker, האלבום די שונה מהקודם ב-180 מעלות יש לומר, והוא כביכול יצא כחצי שנה לאחר ההצלחה המאסיבית של צארלי עם השיר Fancy שאותו בטח כולכם מכירים, שהוא שיר של איגי אזיליה בשיתוף פעולה של צ'ארלי. יש שיגידו ש-Sucker פחות אותנטי וטוב מ- True romance כי הוא נוצר בתקופת ההצלחה שלה ולכן אומרים שהוא היה צריך להישמע אחרת אבל ההצלחה גרמה לו להישמע הרבה יותר קליט ושונה ממה שעשתה קודם לכן. אין לדעת.. בגדול? אני חושב שהאלבום הזה מעולה. כן אני אוהב יותר את הקודם וכן אני חושב שבאלבום הזה יש כמה שירים שהם פחות טובים ומעניינים מהקודם, אבל כאלבום בראייה אוביקטיבית הוא אדיר. מגובש, כיפי בסה"כ, לא מתחכם, על אותו קו ואחיד. שאלו גם דברים לא פחות חשובים בעיני ביצירת אלבום. היו לה בו השפעות די ברורות, אלמנטים שחזרו על עצמם לאורך כל רצועה ורצועה באלבום והמון נוכחות.
צ'ארלי, שכעת אפשר לומר עליה שהיא סופר מעניינת ותמיד דואגת להביא כל כך הרבה צדדים מוזיקלים בה אל תוך האלבומים, משחררת EP חדש, אלבום קצר, שבו יש ארבעה שירים ששוב פעם שונים ב-180 מעלות מכל מה שעשתה קודם לכן. ה-EP הניסיוני הזה הופק ע"י אחד מהפיקים היותר מעניינים בשנים האחרונות, Sophie, שהפיק את Bitch im madonna של מדונה בשיתוף פעולה עם ניקי מינא'ז, את Hey qt ו- When i role the world של ליז, ועוד. מה שמיוחד בסופי זה שהוא לוקח צלילים אנושיים ומשתמש בהם כ-כלים מוזיקלים וכך יוצר שיר שיכול להישמע מאוד מאוד שונה מוזר ו-"בדיחתי" אבל עם זאת מאוד מדוייק ומתוחכם. החבל הנורא צר בין שני אלו בעצם יוצר סאונד נורא מעניין מסקרן וחדש, שאם תשמעו את כל השירים שהוא הפיק תבינו את המכנה המשותף בין כולם ותבינו איזה סאונד הוא יוצר. סופי, מנסה להנחיל בעיוותים המוזיקלים ובקול הפיטץ' הגבוה סאונד חדש, וצ'ארלי, היא הדיילת שתהיה עתידה להציג את הבשורה בפני הציבור הרחב. הבחירה בצא'לי נהדרת, מהסיבה שהיא גם מאוד אלסטית וגמישה. מהסיבה שצארלי היא "זיקית מוזיקלית" שיכולה לקחת סאונד או כיוון מוזיקלי ולהביא ממנו משהו מגה שונה ומעניין. מהסיבה שצארלי כותבת בצורה מאוד דביקה וקליטה, מאוד פופית ומרעננת, בלי מילים גבוהות או תחכום רב צ'ארלי יכולה ליצור שירים שכולנו נדבק בהם בקלות. ועם הקול והכתיבה הפופית של צ'ארלי לצד הסאונד והכיוון המיוחד והמסקרן של סופי נוצר ה-EP הנל העונה לשם Vroom Vroom שלגמרי מצטייר כאחד ה-EP הטובים ששמעתי.

סופי, המפיק הראשי של האלבום והאחראי לסאונד
האלבום מכיל ארבעה שירים. Vroom Vroom שהוא שיר הנושא של האלבום שאותו פותחחת ב- Lets Ride שמעיף אותי גבוה גבוה באוויר, אל תוך פזמון פופי וקליט כפי שצ'ארלי יודעת לעשות. Paradise שבו צ'ארלי משתפת פעולה עם עוד אמנית שמתעסקת המון עם סופי, העונה לשם האנה דיימונד, שהיא הרבה יותר "הארדקור" בז'אנר מאשר צ'ארלי, אך פחות נקבל זאת לידי ביטוי בשיר הנל. האנה דיימונד נותנת בית מאוד רגוע אך שמתאים כמו כפפה לשיר, וביחד הן יוצרות שיר אדיר ומדוייק. החלק האהוב עלי זה הביט שמתפוצץ לאט לאט בבית אחרי הבית של האנה דיימונד, אדיר!
השיר השלישי באלבום הוא Trophy שהוא השיר הקליט ביותר באלבום בעיני, בתים מהירים שנזרקים ונזרקים אל פזמון דרמטי שהופך את השיר הזה להרבה יותר טוב ויוצר איזון מדהים. את שלושת השירים האלו שמעתי בגרסאת הלייב הלא גמורה וללא כל השינויים שבאו עם האלבום (לדוגמה, בגרסאת הלייב של פרדייז האנה דיימונד לא נמצאת) אבל זה לא מנע ממני להיות מופתע בצורה ענקית מהם בגרסאת הסופית, התוצאה עדיין גרמה לי לעוף. השיר הרביעי האחרון שסוגר את האלבום הוא שיר חדש לגמרי שלא שמעתי מעולם בשם Secret , השונה ביותר באלבום. עיוותי הקול של סופי פחות באים פה לידי ביטוי, השיר פחות קצבי ופופי מהשאר, והרבה יותר אפל דרמטי וכבד. (באופן יחסי כן? אל תצפו למטאל אם זה הכיוון שאליו הלכתם). השיר הוכתר ע"י כמה מגזינים קטנים ואינטרנטים שיצא לי לראות כשיר הסקסי ביותר שיצא השנה (Work Who?) וללא שום צל של ספק הוא כן. הבתים האדישים והחושניים שמתחברים לפזמון פופי שבו היא נשמעת כמו גוון סטפאני בעיני (בקטע טוב, אגב, הן כנראה עבדו ביחד לאלבום החדש של גוון שיצא כנראה השנה) ודרופ שבו מרגישים את סופי כמו שצריך בצלילים הביזארים והמשונים. הכל מתחבר פה כל כך טוב. באמת. זה כל כך מרשים לראות איך כל החלקים הקטנים בשיר הזה (ויש בו המון, באמת שהוא מתוחכם ומורכב מבחינת מבנה בעיני) מתחברים ליצירה אחת מפתיעה ומספקת. שאפו לתקליטנית ג'ודי הרש שגם לקחה חלק בהפקת השיר, ולג'סי שאינט ג'ון, אחד מאושייות האינטרנט האהובות עלי (חבר טוב של ברוק קנדי, לקח חלק בקליפ Genesis של גריימס, Club kinG, זה שעומד מאחורי הזמרת הצעירה Gia, ועוד) שגם לוקח חלק בהכנת השיר - צוות מנצח ללא ספק.

לשמיעה האלבום הקצר Vroom Vroom :


אז האלבום הקצר הזה מגה עתידני בעיני. מגה מרענן ומגה נחוץ. הפופ צריך להיות מושפע מהז'אנר הנל הרבה יותר בעיני! זה יהפוך אותו להרבה יותר מתוחכם והרבה יותר כיפי ומסקרן! הסאונד הפראשי הזה חייב לחלחל לתוך כל סטודיו וסטודיו שבהם הזמרות הגדולות של עולם הפופ עתידות להכנס. רק כשזה יתפוס, אם זה יתפוס, ונקווה שכן, אל תשכחו מי היו החלוצים של התחום. 

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה