יום שלישי, 30 באוגוסט 2016

אריאנה גרנדה לא מנצלת הזדמנויות.

אריאנה גרנדה הוציאה במאי האחרון את אלבום האולפן השלישי שלה "אישה מסוכנת" והצליחה ליצור לעצמה תדמית קצת יותר בוגרת ומעניינת בשוק. זה לא עזר דראסטית במכירות, וזה כי יש למשוואה עוד פקטורים מרכזיים - ועליהם אריאנה דילגה.

אני עדיין אוהב אותך שתדעי 


בשביל שיקנו את המוזיקה שלך ויתייחסו אלייך כאמן ולא כזמרת להיטי רדיו מזזדמנים, את צריכה לעבוד קשה. לביונסה זה לקח זמן אבל בסוף גם לה זה עבד. ריהאנה עדיין מדשדשת בין לבין וטיילור סוויפט הצליחה לעשות את זה די מהר (על אף שאני לא מת עליה וזה לא סוד אבל כשצריך להיות אוביקטיבים אז צריך) - אבל אריאנה? אריאנה רצתה להראות לעולם שהיא התבגרה. שם היא שמה את כל הפוקוס. יותר מינית, יותר בוגרת, יותר שירים בעלי אופי מוזיקלי בוגר יותר, יותר רעיונות ואידיאולוגיות שהיא מתחילה לתמוך בהם ויותר קריצות לסוג קהל שונה - האם זה מה שיספיק לה כדי לחולל רפורמה? ובכן, השאלה הזו עמדה בספק בתחילת הארה. אחרי המהלך האחרון שלה, התשובה היא - לא.
אריאנה גרנדה משחררת אלבום יפיפה בעיני, לא מושלם, אבל מעולה לגמרי בשם אישה מסוכנת. אישה מסוכנת כולל בתוכו שירים נהדרים ומצויינים, באמת, כמעט אחד אחד. אפילו "I Dont care" שאני לא אוהב לא כזה רע. אבל האם כולם נחוצים לאלבום? לאלבום ההוא שצריך לעשות את הקפיצה אל המים העמוקים?
שישה-עשר שירים שמתוכם הייתי מוריד לפחות ארבעה. וזה בשביל ליצור אלבום קצת יותר הומוגני וחד, אבל עדיין קצת מגוון וכיפי בסגנונות המוזיקלים שבו, כלומר, לא להינעל רק על פופ, אבל גם לא לחרוג יותר מדי מהקו שהיא מנסה ליישר כאן. את האלבום החזיקו להם שני סינגלים וכמה פרומואים - נשמע זוהר לא?
אז הסינגל הראשון Dangerous woman הצליח הצלחה פושרת, והסינגל השני Into you יצא די בסמוך להוצאת האלבום ככה שלא הייתה לו באמת את האפשרות לזרוח ולהאיר מכוון שרק יצא למכירה - אבל לא נשלח לרדיו. מה הפואנטה? לא ידוע. וכאן התחילה הבעיה. הקליפ שלו שוחרר חודש וחצי לפני ששוחרר לרדיו - מה שגורם לאנשים לאהוב אולי את הקליפ, אבל זה גם ימאס עליהם מהר כי הרדיו עדיין לא תומך בשיר ואחרי כמה צפיות בקליפ כבר יתחיל להימאס להם.
לקח לשיר המון זמן עד שהוא באמת התחיל להגיע למקומות טובים במצעדים. שבוע שעבר הוא הגיע לשיא שלו ווזה היה מקום 13, הוא כבר ירד השבוע למקום 15. משם הוא ימשיך לרדת כנראה. ככה שרק בחודש אוגוסט ואולי סוף יולי השיר הזה התחיל לעניין באמת את הציבור - שזה חודשיים אחרי ששוחרר לרדיו כביכול למרות שהקליפ שלו היה כבר מעל לחודש לפני באוויר.
תסבוכת הא? הצלחתם לעקוב בכלל? אפילו אני בקושי.
אם חשבנו ש-Into you זה סינגל פוטנציאלי שהתבזבז, חכו לדבר האקטואלי יותר: Side to side.
השיר יצא רק היום כסינגל, מדשדש לו ב-TOP 20 באייטונס ארה"ב, ועד שישלח לרדיו (אם בכלל) אני מאמין שהוא כבר יצא משם מהר מאוד (כי הוכח: שיר שלא מקבל תמיכה מהרדיו, לא נמצא במצעד באייטונס. שיר שלא נמצא במצעד באייטונס, לא נקנה. שיר שלא נקנה, לא מצליח ואם הוא בטופ באותו מצעד כי הייתה איזו הופעה או משהו אז הוא יקרוס מהר מאוד משם)
זה הולך להיות הגורל של Side to side כנראה. וחבל. יודעים למה? מדובר בדואט עם ניקי מינא'ז. ניקי ואריאנה הם שילוב מנצח. Bang bang הוא אחד מהלהיטים הנשיים הגדולים בשנים האחרונות שמיותר להרחיב על המכירות הצפיות והשיאים שצבר במהלך התקופה. ההופעה צברה מעל 6 מיליון צפיות ב-24 שעות. לצורך השוואה, של בריטני צבר בסביבות ה-3 מיליון. אריאנה וניקי הן אומנם שתיים, אבל זה שיר בלי תמיכה מהרדיו, סינגל שלישי ובלי חצי מהבאז שיש סביב השיר החדש של בריטני שהוא סינגל בכורה מהאלבום החדש של בריטני שיצא ממש עכשיו.
כמות ההתעניינות בהופעה הייתה גדולה.  הקליפ יצא מייד לאחר ההופעה - אבל באתר כלשהו שהוא לא VEVO. אתר לא מוכר בכלל, שפשוט שילם כסף כדי שהקליפ יקבל בו בכורה. חסויות בקיצור.
ופה זה כבר מעצבן אותי.


(ההופעה)

הייתה לך פה הזדמנות להחזיר את כל הבאז אלייך אחרי שאיבדת אותו. האלבום שלך דועך, לא מצליח למכור ונכון לעכשיו אין באמת שיר באלבום שיכול להצליח יותר ממה ש-Side to side יכל להצליח - זו ההזדמנות הכי גדולה של אריאנה. למה לפספס את ההזדמנות הזו בשביל עוד קצת כסף לחשבון הבנק? למה לשחרר לאתר ההוא את הקליפ בשביל לנפח את חשבון הבנק כשאת יכולה להעניק לו את השיווק והפוקוס הנכון. לעלות אותו ל-VEVO מייד לאחר ההופעה, פלטפורמת הוידאו-קליפים הגדולה ביותר ברשת, ולקבל מיליוני צפיות ב-24 שעות שרק יעזרו לשיר לקבל יותר הכרה ורעש. לשחרר את השיר בסמוך לרדיו ולתת לו איזה רדיו דיל לשבוע כדי לגרום לעוד קהל להכיר אותו - זה מה שהיה יכול בקלות לגרום לשיר להצליח. כמובן שאם היא הייתה רוצה ממש שהוא יצליח היא הייתה צריכה קצת להשקיע יותר באיזה סרטון ויראלי אולי או הופעה כלשהי נוספת, אבל גם לעלות ל-VEVO ולתת לרדיו לנגן אותו היה יכול להפוך את השיר הזה ללהיט. אולי לא להיט של הרבה זמן, אבל להיט. משהו שלגמרי היה יכול לגרם לאלבום למכור קצת יותר עותקים ואולי במידה והשיר היה מחזיק יפה אז מכירות הרבה יותר משמעותיות.
אריאנה גרנדה נופלת בין הכסאות, מפספסת הזדמנויות נכונות ונותנת לאלבום שלה לפול לטמיון מבחינת הצלחה והכרה. היא עבדה ככ קשה על התדמית, עבדה קשה על האלבום - פשוט מבאס.
אריאנה החליפה מנהל. היא מרגישה איתו הרבה יותר בנוח ואני שמח בשבילה, אבל אותו מנהל בעיני צריך לדעת לפעול אחרת איתה. להתאים את עצמו אליה ולא ההפך. לא ביקשתי שיהיה סקוטר, אבל לפחות שלא יתן לשירים שיכלו להיות הלהיטים הכי גדולים שלה לפול בשביל כסף או עסקאות מטומטמות שלא יועילו לאף אחד בהמשך.


(הקליפ)

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה