יום שבת, 29 באוקטובר 2016

פרשנות לשיר Hurricane של הולסי

Haley 


החלטתי לכתוב פרשנות על אחד מהשירים האהובים עלי של הולסי, שאני לא מפסיק לשמוע בחודשיים האחרונים. פיתחתי עבורו רגש מאוד חזק דווקא בגלל כל מה שהוא מספר וגם בגלל שאני מאוד אוהב אותו מוזיקלית וחושב שהוא שיר נהדר.

הולסי אמרה עוד כשהשיר היה ב-EP שלה טרם אלבום הבכורה יצא, שהשיר הזה מדבר על זה שאתה שייך נטו לעצמך ולא לאף אחד אחר. השיר מושפע מהנובל "The Wanderess" שאותו קראה כשהייתה נערה צעירה יותר, והספר עזר לה לעצב את עצמה להיות בעתיד אחת כזו שלא מתנצלת. להיות משוחררת מכבליהן של מקום אחד ולהיות חופשיה. מעבר לכל זה, Wanderess זו אישה שלא מחויבת לאף אחד (לא למקום, ולא לאדם, כמו שרשמתי) ולכן תוכל לעשות מה שהיא רוצה מבלי שיהיה לה מצפון או נקיפות כלשהן (לא מתנצלת). היא יכולה להיות "סטוץ ללילה אחד" (כמו שאומרת בפזמון) בשביל עצמה בלבד וזה הופך את הכל לבסדר ומקובל. היא מדמה את עצמה לאחר שני השורות הראשונות בפזמון לאלימות שבגשם, כדי להראות את העוצמה שלה כשהיא חווה רגש מסויים. היא יכולה להיות מאוד אפלה ואלימה מנטלית (שזה גם קשור למחלת נפש שלה, הדו קוטביות) ממש כמו גשם בזמן סערה. 
היא משווה את עצמה להוריקן. סופה קטלנית שיכולה להרוס הכל ברגע אחד. משהו אחד יכול להפוך אותה לאמוציונלית והדרך חזרה לא קלה משם. זה אחד מהתסמינים של המחלה בגדול. הוריקן מגיע לנקודה מסויימת, עושה שם כאוס וממשיך לנקודה הבאה. בפרה פזמון, היא אומרת "יש סופה שאתה התחלת עכשיו" והכוונה שלה היא שהוא זה שיכול באמת לגרום לה להתפרצות הזו ויש לו עניין במה שיבוא אחכ. היא חוזרת על זה כמה פעמים לפני שהפזמון מתחיל כדי להדגיש את זה שזה הולך לקרות ואולי אפילו להזהיר אותו שהסופה עומדת להגיע ושכדי לו להתרחק ממנה לטובתו האישית, ובכלל, לתת לסופה לחלוף בכמה שפחות נזקים.
סצנה מהקליפ

היא מוסיפה ב-C PART שאותם אנשים שהיא הייתה נפגשת איתם ללילה אחד (סטוץ) בסופו של דבר פתחו עבורה משהו מעבר וביקשו שהיא תשאר איתם. היא סיפרה על הקושי של הדבר, מכוון שהיא הייתה צריכה את הבן זוג שלה "משוגע" כמוהה, אחד שיבין את השגעונות שלה ואת המקום שהיא נמצאת בו בגלל הדו קוטביות. הם אמרו לה שהיא הפתרון שלהם, מבלי לדעת שיש לה הקרבות משלה להתמודד איתן. היא כנראה נענתה בשלילה לאותן הצעות כי היא ידעה מה עתיד לבוא אחכ, זה קושי שליווה ושילווה אותה. 
________

באמת שבתור אוהד שלה כשאני יודע על העבר שלה ושומע את השיר הזה אני תמיד מקבל את התחושה שהשיר הזה באמת אמור להעביר. מעבר לכמה שהשיר הזה מדהים מוזיקלית, הערך הסנטימנטלי שלו עבורי הוא ענק והולסי הייתה מאוד אמיצה לדבר על כל העבר שלה בראיונות ולכתוב את השיר הזה ועוד שירים כמו Control ועוד שגם מדברים על המחלת נפש שלה והתמודדות שלה. דו קוטביות זה קושי שמלווה אותך ומונע ממך להיות במערכת יחסים בריאה עם אנשים סביבך. 

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה