יום שבת, 10 בדצמבר 2016

רשימת שירי השנה!

רשימת השירים שעשו לי את השנה הזו לטובה יותר, כיפית יותר, מרגשת יותר וזכורה יותר. היא עברה שלושה-ארבעה טיוטות, ולבסוף החלטתי לסיים אותה היום ביום הולדת שלי (כן דחפתי שיש לי יום הולדת בכוח) ולפרסם. חשוב לי לציין שלא הכנסתי שירים שיצאו בחודש האחרון כי רציתי ליצור פה רשימה אוביקטיבית שמסתמכת על שירים שהיו איתי לאורך כל השנה, או לפחות תקופה שהיא מעל לחודש שלם, ולא כאלו שיצאו לדוגמה בשבועיים האחרונים ונחרשים אצלי בריפיט מרוב שהם טובים (קרדיט ל- Black Barbies של ניקי מינא'ז, כמובן) ובנוסף, שיר שממוקם מעל השני לא בהכרח אומר שהוא יותר טוב, אלא פשוט עשה לי יותר את השנה או היה היווה\הזכיר לי חלק יותר גדול השנה. היו הרבה שירים שהכרתי השנה כביכול ולא יצאו השנה שלא הכנסתי לרשימה (כי זו רשימת שירי השנה) אבל אציין את Colors של הולסי שהכרתי השנה והפך להיות אחד השירים הכי אהובים עלי אי פעם. בנוסף אציין את האלבום של טאלה ואת האלבום של נדיה הו שלא יצאו השנה, אך הכרתי אותם השנה והם הפכו לחלק בלתי נפרד ממנה למרות שלא יצאו בה. 

40. Coupure electric - Britney spears 
39 Fuck with myself - Banks 
38. The big big beat - Azealia banks 
37. Rendezvous girl - Santigold
36. Too good - Drake Ft. Rihanna
35. Medieval warfare - Grimes
34. Never ever - Royksopp ft. Sussanne Sundfor
33. One dance - Drake
32. Me too - Meghan Trainor
31. Love is free - Robyn
30. No - Meghan Trainor
29.  Pink Pillz - Adi Ulmansky
28 Superlove - Tinashe
27. Nobody's better - Fetty wap ft. Z
26, Florida blues - Cruel Youth
25. Team - Iggy Azealia
24. Work - Rihann
23. Same ol mistakes - Rihanna
22. Dangerous women - Ariana Grnade
21. Rise up Reprise - Foxes 
20. Rihanna - Never Ending
19. In my blood - The Veronicas
18. Rise Remix - Tala
17. Poltergeist - Banks
16. Closer - Chinsmokers Ft. Halsey
15, Who be lovin' me- Santigold
14. Be alright - Ariana Grande
13. Thinkin bout you - Ariana Grande
12. Sometimes - Ariana Grande
11. Into you - Ariana Grande

   10. Secret - Charli Xcx
תוצאת תמונה עבור ‪Secret Charli xcx‬‏
צ'ארלי הוציאה אי פי ממש בתחילת השנה, שמתעסק במוזיקת PC שהיא לא מוזיקה שאנחנו יותר מדי שומעים מאמני מיינסטרים, ואפשר לומר שצארלי היא האמן הכי גדול (נכון לעכשיו) שהתעסק בתחום בצורה יותר מעמיקה (מדונה בשנה שעברה לקחה שפעות מהסגנון ב- Bitch i'm Madonna אבל צ'ארלי הוציאה אי פי וכנראה שהסגנון גם ימשיך ללוות אותה באלבום החדש שיצא במאי) - השיר הזה הוא השיר הכי חצוף שלה, והיא יודעת להיות סאסית כשהיא רוצה. השיר הזה הוא אחד ה-BOPS של השנה הזו ומציג כל מה ששיר פופ טוב אמור להציג. פזמון ממכר, וייב אפלולי ומיוחד ובתים חזקים ודומיננטים. השיר הזה ללא ספק אחד מהטובים שלה, ואחד מהטובים השנה.

9. Paper or plastic - Brooke Candy
תוצאת תמונה עבור ‪paper or plastic brooke candy‬‏
ברוק קנדי שעדיין לא הוציאה אלבום, וכבר מותחת אותי קרוב לשלוש שנים שבמקום להוציא אלבום היא מוציאה לי שיר אחרי שיר, הוציאה בחצי השני השל השנה את השיר הזה וגרמה לי להתאהב בו משמיעה ראשונה. אם אנשים יגידו לי לבחור כמה שירים שיתארו את הטעם המוזיקלי שלי רק בשמיעה אחת מהשירים שיצאו השנה, ללא ספק הייתי בוחר בשיר הזה. אדיר ומיוחד ואפילו די מפתיע. ידעתי שברוק יודעת לעשות שירים טובים אדירים ומיוחדים אבל השיר הזה רק המשיך לשמור על הרף שגם ככה היה גבוה (ואפילו מאוד) וזה לא מובן מאיליו בכלל. מה שאני מאוד אוהב בו זה שכל חלק בשיר הוא לא בינארי ומביא צד אחר (מוזיקלית) ולבסוף כל חלק וחלק הוא פאזל מהתמונה המלאה.

8. Walking in circles - Santigold 
תוצאת תמונה עבור ‪Walking in circles - Santigold‬‏
סנטיגולד היא זמרת שתמיד חיבבתי כי היה לה אחלה סגנון אבל האלבום הקודם שלה לא התחבב עלי יותר מדי פרט לשירים בודדים - ואז, היא הוציאה את האלבום החדש שלה השנה שהוא לא רחוק מהמילה שלמות ומכיל בתוכו שירים אדירים אחד אחרי השני. בחרתי לתת לשיר הזה את הכבוד להיות בעשיריה גם כי הוא בין הטובים, גם כי הוא בין הראשונים שהכי אהבתי לפני כולם וגם בגלל שרציתי לתת לו את הקרדיט כי בלעדיו בעיני האלבום יהיה פחות טוב משמעותית. הוא לא השיר הראשון ששמעתי מהארה, והוא לא השיר שליווה אותי הכי הרבה זמן מהארה (Who be lovin me היה יותר) אבל הוא כן יותר הפתיע אותי, הרשים אותי וגרם לי להסתכל על סאנטיגולד כאמן יותר מיוחד ואומנותי. שיר מאסטרפיס ומעניין ברמות.

7. Trainwreck - Banks 
תוצאת תמונה עבור ‪Trainwreck Banks‬‏
בנקס, אחת מהזמרות האהובות עלי, שחררה השנה את האלבום הכי אהוב עלי השנה (מפתיע שהיא עושה את זה שוב) והשיר הזה הוא בדיוק הסגנון שאני הכי אוהב לשמוע ממנה. סגנון חצוף ותוקפני, עם ליריקה חדה ורצחנית שלא משאירה את האדם שעליו נכתב השיר רגוע או נינוח. אחד השירים המסקרנים של השנה, המעניינים והטובים.

6.Forever boy - Ariana Grande 
תוצאת תמונה עבור ‪Foreverboy Ariana‬‏
אריאנה הייתה עד לא מזמן זמרת שהיה לי נורא כיף לשמוע פה ושם את השירים שלה, המוכרים יותר, אבל איך שהוא בארה הזה היא הפתיעה אותי ושחררה את אחד השירים הכי אהובים עלי השנה (ואת אחד האלבומים הכי אהובים עלי השנה) - והשיר הזה כנראה האהוב עלי. זה זה שהוא מצליח גם להיות כיפי, וגם מרגש. זה שגם מצליח לגעת וגם מצליח להכניס לי וייב מטורף ואנרגיות גדולות. הוא גם מזכיר לי תקופה מושלמת ואני מת עליו

5. Kiss it better - Rihanna 

אני בדיוק בא לנסות לכתוב על השיר הזה ומחייך חיוך קל, מהסיבה שהשיר הזה אומר לי יותר מדי דברים ומסמל בשבילי יותר מדי דברים. חיכיתי לו המון כי ידעתי שהכותבת האהובה עלי נטליה קילס הייתה שותפה לכתיבה שלו. הצצות קטנות באינטרנט גרמו לי לחשוב שהשיר הזה יהיה סופר טוב אבל באמת שהתוצאה הסופית לא הטעתה ואפילו התעלתה מעל הציפיות שלי! השיר הזה נחרש ונאנס בריפיט לאורך כל החצי שנה הראשונה שלי ועד היום כשאני שומע אותו אני מרגיש שהוא פראשי מתמיד. ריהאנה התעלתה על עצמה וסיפקה שיר פופ מד טמפו קלאסי ומסקרן שהופך את השנה הזו לשלה.

4. 27 Hours - Banks 

כשהאלבום יצא ישבתי בחדר ושמעתי את כולו, בהתחלה, הורדתי את כולו ללא גרסאת הדלוקס, שם השיר הנל נוכח לבדו. לא ככ עניין אותי להוריד את הדלוקס, כי הגרסה הרגילה יצאה לפני והייתי ככ נרגש שהייתי חייב לשמוע הכל בכל מחיר כמה שיותר מהר. מרוב שכל האלבום היה אדיר, לא עניין אותי מה יש בדלוקס. ידעתי שיום אחד אני אגיע אליו אבל לא חשבתי שהשיר שנמצא שם באמת יהפוך למה שהוא עבורי. הוא מתחיל כ"כ בנקס (לא שיש רע בזה, בכלל לא) ומתפתח בצורה ככ מעניינת עד כדי התפרצות אנרגטית בפזמון שלא הייתה צפויה כלל-וכלל. שיר מרגש שאומנם יצא רק לפני חודשיים וחצי אבל ללא שום צל של ספק יסמל את השנה הזו עבורי.

3. Vroom Vroom - Charli Xcx

צ'ארלי היא ללא ספק אחת מהאמניות הצבעוניות והכיפיות בשנים האחרונות. היא בחרה להתעסק עם סגנון מוזיקלי מיוחד ולא שכיח במיוחד, בטח שלא אצל כוכבות פופ, ולהביא אותו לצד שלה וכך נוצר אחד האי פיז הכי יפים ששמעתי. Vroom Vroom הוא חלק מהאי פי הזה, שקולע לטעם המוזיקלי שלי מעל ומעבר. שיר כיפי שמראה כמה פופ יכול להיות מתוחכם, טוב, כיפי וחצוף. השיר יצא בתחילת השנה והוכיח את ההמשכיות שלו עבורי עד היום כי כמעט בכל יום אני שומע אותו לפחות פעם אחת ומקבל אנרגיות מטורפות. ללא ספק אחד השירים הטובים שיצאו השנה.

2. Gemini feed - Banks 

כששמעתי את השיר הזה פעם ראשונה, התרגשתי, כי אחת הזמרות האהובות עלי זו בנקס ולקבל שיר חדש ממנה מאלבום חדש זה לגמרי אירוע לכל דבר ועניין. אני לא אשכח שישבתי במשרד והאזנתי לשיר ברגע שקיבל בכורה באיזה רדיו נידח באמריקה וחייכתי מרוב שהוא היה טוב אבל כשהפזמון הגיע נהייתי בהלם כמה שהשיר הזה קולע לטעם שלי ולא רק מוזיקלית אלא גם ליריקלית. אחרי שישבתי עם חברה טובה ובמשך חצי יום התחלנו לפרש ע"פ משמעויות נסתרות וגלויות כל מילה ומילה בשיר הזה, הוא הפך להיות אחד הדברים הכי חשובים שידעתי השנה הזו. תותחית

1. Happy days - Brooke Candy


השיר הזה לא השיר הכי אהוב עלי השנה, הוא גם אחד השירים הכי אהובים עלי כל החיים. ברוק התחילה בתור דמות מצועצעת שעשתה טראש מוזיקלי לכיף וחשבה שזה מגניב אך עברה רפורמה והחלה לעשות בתחילת 2014 מוזיקה יותר ממדהימה. האי פי הראשון שלה בעיני הוא פופ פרפקשן, ומאז היא הייתה נראת לי מבטיחה.. אבל לא חשבתי שהיא תוכל להביא את השיר הזה, שכ"כ השפיע עלי ועל השנה הזו בשבילי. השיר הזה מסמל המון עבורי, ומזכיר לי את התקופה הכי מחזקת ומחשלת שחוויתי השנה. אפילו הקעקוע הראשון שלי בהשראתו. מודה לה בכל יום שיצרה את השיר הזה עבורי, ובכל יום אני גם לומד לאהוב אותו יותר ויודע שהוא ישאר איתי לנצח. 





























אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה