יום שבת, 16 בדצמבר 2017

האלבומים הטובים ביותר לשנת 2017

כמו בכל שנה, ערכתי רשימת אלבומים שהיו הכי טובים השנה מבחינתי. כמובן שצימצמתי את הרשימה לעשרה אלבומים שחשבתי שהיו הטובים ביותר. אם לא ראיתם את האלבום שאתם אוהבים, אולי הוא מקום 11 מי יודע.. בכל אופן, זה מתבסס על טעם אישי אבל מעבר לטעם האישי שלי אחד הפרמטרים הטובים בעיני זה עד כמה האלבום הפתיע מעבר להיותו אלבום שאהבתי, כלומר, אין פה הרבה אלבומים שמאוד אהבתי כי הם פחות קלעו למקום שאליו הם כיוונו או היו דומיננטים במשבצת שלהם. היו גם הרבה אלבומים דומיננטים השנה שלא נכנסו כי בסופו של דבר זה עדיין מתבסס על הטעם האישי שלי.. אז סורי נוט סורי (כבר אגלה לכם שדמי לא פה)


10.
Queen Elizabitch
תוצאת תמונה עבור ‪cupcake - ELIZABITCH‬‏
קאפקייק היא אחת מהראפריות שאני באופן אישי הכי מאמין בהם. למה? ובכן, היא סופר צבעונית, עובדת עם האנשים הנכונים אבל עדיין לא יוצאת מהמסגרת של המקום הנוח בו היא עומדת שזה האינטרנט שמאפשר לה ללכת עד הסוף עם הכיוון שלה מבלי באמת לירות לכל הכיוונים ולנסות לקלוע לכל סל כדי שיתן לה להיט אלא פשוט עושה את מה שהיא צריכה לעשות. הרבה אנשים תופסים ממנה בדיחה ובאופן אישי גם אני נוהג להשתעשע ממנה המון, אבל הבחורה מוכשרת! ואת זה אי אפשר לקחת ממנה. בנוסף לכל, היא יודעת לעבוד על הביטים הנכונים והביאה אלבום שללא ספק צריך לקבל יותר הערכה והוקרה. הוא באמת ממש טוב! לדוגמה, CPR ו- 33rd הם שירים שאם לייבל רציני היה משקיע בהם הם היו הופכים ללהיטים בארצות הברית. הם קליטים ועשויים כמו שצריך. אני זוכר שכשניסיתי את האלבום ובאתי בלי ציפיות השירם האלו באמת קנו אותי משמיעות ראשוניות. היה לי כל כך כיף ולרגע תהיתי אם אני מאזין לקאפקייק. היא לגמרי עלתה ברמה מהאלבום הקודם והשאירה טעם של עוד לקראת האלבום הבא.
שירים מומלצים: CPR, 33rd, Biggie smalls, Scarps.



9.
CTRL
תוצאת תמונה עבור ‪CTRL SZA‬‏
סיזה היא בין האמנים הכי טובים שהכרתי השנה. האלבום שלה הוא אלבום R&B שלא רק ספג המון הערכה וביקורות חיוביות הוא גם סיפק לנו להיטים אורבנים שהפכו את סיזה לאחת מהנשים הכי מצליחות השנה בארה"ב. סיזה עבדה בעבר עם ריהאנה, ביונסה, ניקי מינאז' ועוד אבל עכשיו זה הזמן שלה לזרוח! ואין דרך יותר יפה לזרוח עם חומרים שכאלו. Prom לדוגמה, זה שיר שמרגיש לי שהולך להיות סופר מפוספס. לא ראיתי יותר מדי מילים עליו באינטרנט ואני באופן אישי חושב שזה השיר הכי טוב וכיפי באלבום. כששמעתי אותו לראשונה הוא השיר שהחזיק אותי וגרם לי להתאהב בה אחכ ולשמוע יותר ויותר את האלבום. הוא מרגיש לי מאוד נוסטלגי למרות שהוא בסה"כ יצא השנה. הוא מביא איתו אנרגיות חיוביות כאלו ומשרה אווירה ממש טובה. יש את Love galore שזו הפריצה שלה השנה וללא ספק שיר מצויין. אני אוהב את זה שהאלבום הרמונלי ויש איזון מדהים בין הקול שלה לבין ההפקות והביטים. היא משחקת עם הקול שלה המון וזה מראה כמה גמישה היא. היא יודעת להגיש בצורה מאוד מתוחכמת ואינטיליגנטית וזה משהו שאני הכי מעריך באמנים.
שירים מומלצים: Love Galore, Prom, Supermodel, Go gina



8.
Luv is rage 2
תוצאת תמונה עבור ‪luv is rage 2‬‏
זה לא סוד, אני לא שומע יותר מדי אמנים גברים. לא יודע למה ואת האמת שאין לי כוח להתעסק בשאלה הזו כי אין לה תשובה - אבל אני לא אשלול בחיים אמן כי הוא גבר. כאילו הערצתי את אנריקה איגלסיאס מחצית מהחיים שלי והייתי בשלושה הופעות שלו ותליתי פוסטרים שלו והכל - ליל עוזי האמן הגברי היחידי בשנים האחרונות שמצליח לעניין אותי ככה מוזיקלית. הוא הצליח לעשות איזה שהוא גשר בין העולם המוזיקלי שלו לבין הראפ ובעיני פתח מין שער כזה שנותן אופי יחודי לחומרים שלו מול שאר הראפרים היום. הוא מרגיש לי כל כך דומה וכל כך שונה וזה מה שאני כל כך אוהב בו. היא לא נוטש את הסאונד הקיים כי הוא עדיין רוצה ליצור שירים כיפים קליטים וכאלו שיהפכו ללהיטים אחכ אבל שם בכל אחד את הרוטב האישי שהוא הכין שהופך את השירים ללא סתם שבלונים אלא למשהו עם צורה של ממש. אני אוהב שהוא שילב באלבום שלו שירה, רוק, מטאל, אלקטרו, טראפ ומה לא - וזה עדיין נשמע כמו פרויקט סופר מגובש טוב וכיפי. אמשיך לשמוע אותו ולחכות לעוד חומרים בעתיד, ללא ספק יצר אלבום אדיר. מעבר לזה שיש לו את בין הלהיטים הכי גדולים השנה (Xo tour lif3) הוא גם עשה רמיקס לשיר האהוב עלי מהאלבום (The Way life goes) עם האמנית האהובה עלי שזו ניקי! מה יותר טוב מזה תגידו לי? היה לי משתלם להיות אוהד שלו מתחילת השנה.
שירים מומלצים: The way life goes, Xo Tour Lif3, Feeling mutual, Pretty mami



7.
Collxtion x
תוצאת תמונה עבור ‪allie x collxtion‬‏
אלי איקס היא זמרת שהכרתי ב-2014, בקיץ דרך חבר טוב ואני זוכר ששנינו שמענו אותה במצטבר שבועות שלמים ללא הפסקה אם לרגע נחבר את כל השעות ביחד. אבל עם הזמן היא קצת נמאסה עלי, ואני מודה שאיבדתי בה עניין כי הרגיש לי שהיא איבדה את עצמה מבחינת כיוון ולא הבנתי כבר איזה פרויקט היא מגבשת\לא מגבשת לנו. את האלבום הזה ניסיתי באיחור, אהיה כנה זה קרה ממש ממש לאחרונה ואני ברצינות הודהמתי מכמה שהאלבום הזה קולע לטעם שלי או בכלל. ראשית, אני אומר את זה בראש גלי: אם האלבום הזה היה יוצא תחת 90% מזמרות הפופ הגדולות שיש היום בתעשייה, הוא היה מוכר כיום מיליונים. השירים פה סופר קליטים אבל במקביל מצליחים לשמור על רף איכות יוצא מהכלל ומשהו שללא ספק כיף לראות ולחוות כי זה לא משהו טריוויאלי בכלל. שירים שקטים לצד שירים אלקטרונים שמתחברים לפרויקט אחד ושלם שמרגיש הכי אותנטי וקיים שהיא יכלה ליצור. אני מאוד גאה בה על ההתמדה ועל האלבום הזה. שירים כמו Casanova שהם סופר מקפיצים ואנרגטים לצד שירים כמו Need you או Downtown שמכניסים אותנו למוד הרבה יותר רגוע ועצוב. בשני השירים האלו לדוגמה, המשחקים והאפקטים בווקאל הם חלק בלתי נפרד מהיצירה. כל הסיינת' והקול שנותן אווירה רובוטית זה תוסף שהשאיר אצלי הרבה.
שירים מומלצים: Casanova, Need you, Downtown, True love is Violent.



6.
Take me apart
תוצאת תמונה עבור ‪take me apart by kelela‬‏
את קללה האמת הכרתי אבל תמיד נתתי לקיום שלה לעבור ליידי מבלי באמת לייחס לו חשיבות. בגדול אני חושב שאני אידיוט גמור שהתעלמתי ממנה עד כה כי מעבר לזה שהיא קולעת בול לטעם שלי הייתי יכול להנות מכל המוזיקה המדהימה הזו שלה עוד הרבה לפני. כשיצא לה האלבום פשוט החלטתי לנסות אותו מבלי באמת להכיר חומרים קודמים שלה והופנטתי. R&B אלטרנטיבי אלקטרוני בסגנון של Fka Twigs ו- Banks וסול. השירים באמת הותירו אותי חסר מילים. אני זוכר איך במשך שבועיים שלמים פשוט נתתי לאלבום הזה להתנגן לי באוזניות בלי הפסקה, כל שיר באקראיות מבלי באמת לבחור מה יהיה השיר הבא שיתנגן וזו הייתה הנאה צרופה. לא מצאתי באלבום הזה שיר אחד שלא אהבתי  ואת האמת שאני לא יודע איזה שירים להמליץ מהאלבום כי אני אוהב סוג של את כולם באותה מידה ואוהב מאוד. כמובן שיש כאלו שקצת יותר אבל באמת שכל האלבום ברמה גבוהה וכל השירים על אותו רצף. שיר אחד האמת היה הבולט מכולם, וזו דווקא בלאדה שהרגישה לי כמו עוף מוזר באלבום בשם Better. אני זוכר את עצמי שומע את השיר עשרות פעמים ביום ומקשיב למילים. קללה לקחה אותי עם האלבום הזו בדרך שהיה לי כיף לצעוד בה ואני אשמח לשמוע עוד חומרים ממנה בעתיד.
שירים מומלצים: Better, Onanon, Blue Light, Enough



5.
Sweet Sexy Savage
תוצאת תמונה עבור ‪SWEET SEXY AND SAVAGE‬‏
האלבום של קהלני הוא בין האלבומים הראשונים ששמעתי השנה, הוא יצא בסוף ינואר ודי חיכיתי לו אחרי ששמעתי את Advice ו- Undercover שיצאו לפניו. שני השירים האלו היו ונשארו השירים הכי טובים באלבום, אבל זה לא מנע ממני לאהוב אחכ את כל האלבום ולמצוא שירים שלא נופלים משני אלו בכלל. אני לא אשקר, בניגוד לאלבומים שלמעלה לאלבום הזה באמת יש לי בעיה די גדולה וזה האורך שלו. אם לאלבומים שלמעלה לא ציינתי\מצאתי איזו שהיא סוג של בעיה, לשל קהלני עניין האורך זה משהו שלגמרי יכול להיות קריטי כי בסופו של יום כשבן אדם בא ומנסה את האלבום כמוני ונתקל באלבום כזה ארוך הסיכויים שהוא יצליח לאהוב אותו או לנסות את כולו עד הסוף הם לא בהכרח כאלו גבוהים. עם זאת, מרוב שהחומרים טובים, לא ויתרתי וחזרתי לאלבום למרות שבשמיעה ראשונה אהבתי שלושה שירים בלחץ וכיום אני אוהב כל שיר ושיר באלבום וזה ללא ספק אלבום שאני נהנה לחזור אליו וחושב שמכיל שירים סופר חזקים. קהלני הפכה לבין האמניות הכי מעניינות בעיני כרגע בתעשייה בעקבות האלבום הזה ודווקא בגלל שהוא לא מושלם זה מה שהופך אותו ליותר אותנטי בעיני. אז נכון שאם נדבר רגע על אוביקטיביות זו בעיה שהיא די בעיתית אבל האלבום הזה עדיין בטופ 5 שלי עם הפגם-לא פגם הזה בגלל החומרים הגדולים בו. בסופו של דבר, ה'בעיה' הפכה למתנה אחכ עבורי כי כשזכיתי להתאהב באלבום זכיתי להתאהב בכל השירים בו ויש בו די הרבה אז החוויה די הכפילה את עצמה בסופו של דבר. הייתי רוצה לראות ממנה בחירת סינגלים אחרת ולצערי לא זכינו ליותר מדי קליפים בארה הזה.
שירים מומלצים: Undercover, Advice, I Wanna be, Hold me by your heart



4.
RINA
תוצאת תמונה עבור ‪RINA EP‬‏
אני חושב שאם האלבום הזה היה קצת יותר ארוך הוא היה במקום הראשון. האלבום יצא לפני חודשיים ולי בכל אופן יצא להכיר אותו לפני שלושה שבועות והייתי בשוק. זה לא משהו שרואים או שומעים כל יום. חובב ניינטיז ואייטיז כמוני שמקבל אלבום שהוא כביכול יוצא ב-2017 אבל נשמע כמו משהו שיצא לפני עשור וחצי ו-מרגיש סופר עדכני בגלל שהיא שילבה בתוך כל המוזיקה עצמה אלמנטים אלקטרונים ועכשווים. רינה היא ללא ספק זמרת שהפרויקטים העתידים שלה במוזיקה הכי מעניינים אותי כרגע, היא פריצת השנה שלי גם אם היא לא באמת פרצה מחוץ לגבולות האינטרנט. כששמעתי את האלבום אני זוכר שאחרי שמיעה אחת בסמוך לשוק וההלם לא היה לי שיר מועדף כי הכל היה נשמע לי כמו שיר אחד ארוך ומיוחד. מרוב שהכל התחבר כמו לגו, כל רצועה הכניסה את הרצועה השנייה עם שטיח אדום וזה הרגיש לי כמו לולאה שלא רציתי שתפסק מעולם. זה הרגיש לי כמו בריטני על סטרואידים, היא הזכירה לי זמרת שאני גם מאוד אוהב בשם LIZ רק אולי אפילו קצת יותר מגובשת, היא נתנה 'גירליש פופ' הכי טוב שרק יכולתי לבקש. כשסיימתי את האלבום ואמרתי לעצמי שאני צריך לחזור אליו מיד כדי להבין מי נגד מי, כן היה שיר אחד שתפס אותי יותר מהאחרים אבל עדיין חשבתי שהאחרים באותה רמה שלו. כל כך שמח שיש זמרות כאלו, לסיכום. הא, והיא גם סופר יצירתית ומדהימה חיצונית בעיני. הסגנון לבוש שלה כבש אותי למרות שראיתי עוד לפני זה הרגיש לי כמו ויז'ן אחד גדול.
שירים מומלצים: 10-20-40, Take me as i am, Cyber Stockholm syndrome, Alterlife


3.
Number 1 Angel
תוצאת תמונה עבור ‪NUMBER 1 ANGEL‬‏
אתם תהרגו אותי, אבל התלבטתי מאוד אם לשים את Number 1 Angel או Pop 2 במקום השלישי. למרות ש-Number 1 Angel מלווה אותי מחודש מרץ ו-POP2 יצא אתמול, עדיין הרגשתי הכי נכון לשים את Number 1 Angel במקום השלישי. לא כי אני אוהב אותו פחות (את האמת שאני יותר אוהב את Number 1 Angel) אלא כי הרגשתי ש-POP2 הוא פרויקט יותר מגובש וטוב ממנו ולכן הגיע לו את המקום השני. שני המיקסטייפים האלו הפכו אותי השנה וגרמו לי להיות מאושר כל כך בהוצאות שלהם ורק על זה מגיע לצ'ארלי את כל האהבה בעולם ממני. היא אחת מהזמרות האהובות עלי עוד מ-2013, והיו לי איתה עליות ומורדות אבל כבר מ-Vroom Vroom EP חזרתי להאמין שהיא הדבר הכי טוב שקרה לפופ העשור ואני עדיין חושב ככה. כן, הדבר הכי טוב שקרה לפופ העשור. Numebr 1 Angel מכיל בתוכו עשרה שירים שכולם יכולים להיות השירים הכי טובים של זמרות אחרות. הפרויקט מרגיש לי הדבר הכי ורסטילי שיש שעדיין מצליח לשמר את עצמו תחת כותרת אחת. לדוגמה, Drugs בקלות יכל להיות בין השירים הכי טובים של ריהאנה. כנל לגבי Dreamer.
 Baby girl היה יושב על לילי אלן כמו כפפה והופך לקלאסיקה החדשה שלה ו- White Roses יכל להיות השיר הכי טוב שקמילה קביו או סלינה גומז היו חולמות להוציא. למרות שהאלבום סופר מגובש והשירים בו זה ברצינות השירים הכי אהובים עלי השנה אפילו יותר מ-POP2 (ואתם תראו את זה ברשימת שירי השנה שלי), מבחינת אלבום כויז'ן הוא לא ברור. האם היא ניסתה ליצור אלבום שיראה כמה היא 'זיקית של פופ' ויכולה להתאים את עצמה בכל צבע בקשת הפופ? האם היא פשוט אספה אמנים רנדומלים שהיא אוהבת וניסתה לעשות עם כל אחד שיר שיתאים לשניהם?
וזה ה"חסרון" היחידי שאני יכול להעיד עליו. אני לא יכול לומר בדיוק חסרון כי זה לא מפריע לי וזה לא משהו שאני אפילו מייחס לו חשיבות, וכמו שאמרתי למעלה, אלבום עם משהו 'בעייתי' או בסגנון לא הופך אותו לפחות אהוב עלי. אלבום שלא מושלם בעיני הוא מושלם בעיני. כי אלבום שמושלם בעיני כנראה לא באמת מושלם - אבל כשאני מדרג את אלבומי השנה המדד הכי חשוב עבורי זה כמה האלבום מגובש וכמה ויז'ן יש - ובאלבום הזה, צ'ארלי הרגישה לי ממש בתחילת הדרך האדירה שלה להיות משיח הפופ, בדרך המדהימה שהיא סוללת לעצמה כרגע ובעזרת POP2 ממשיכה לסלול. בקרוב אני חושב שיהיה לה את רפרטואר הפופ הכי מרשים מוזיקלית וזו הסיבה שאני מאמין בה ורוכב איתה מההוצאה של ורום ורום. ונאמבר ואן אנג'ל יהיה האבן דרך הכי גדולה שלה. תודה על מיקסטייפ חוויתי שהיה אחד מהדברים הכי מהנים שחוויתי השנה. תודה על שירים מדהימים שימשיכו ללוות אותי עוד הרבה זמן. האלבום הזה לגמרי Number 1 בלב שלי.
שירים מומלצים: Drugs, Lipgloss, White Roses, Dreamer


2.
Pop 2
תוצאת תמונה עבור ‪POP2‬‏
אז בהמשך לחפירה שכתבתי על נאמבר ואן אנג'ל, פופ 2 יצא אתמול ועדיין צריך לעבור דרך כדי להיות קרוב ללב שלי כמו נאמבר ואן אנגג'ל, אבל כשאני צריך להיות אוביקטיבי ושלם עם עצמי הפרויקט הזה יותר טוב כפרויקט ומבחינת ויז'ן הוא אחד מאלבומי הקונספט הכי טובים ששמתעי בשנים האחרונות. היא ראתה משהו ופשוט הלכה איתו. בעיני רובכם זה יראה כמשהו סופר טריוויאלי אבל בעיני זה משהו שהוא סופר לא מובן מאיליו. במיוחד שאת לא ביונסה ולא יכולה לעשות מה שבא לך עם העתיד המוזיקלי שלך. במיוחד שאת בשלבים ככ משמעותיים בקריירה שלך שאפשר לגזור משמעות לכאן או לכאן מכל צעד שלך.
האלבום הזה גם מכיל אסופה של אמנים שצ'ארלי אספה מכל העולם רק שהפעם זה מרגיש אפילו יותר חזק. כל האלבום נשמע כמו רצועה אחת ארוכה שמתחברת אחת לשנייה והופכת את האלבום הזה לקונספט ענק בעיני. זה גם מה שאני כל כך אוהב בו. הסאונד PC-NOISE שהיא ככ מקבלת השראה ממנו בשנתיים האחרונות סוף סוף בא לידי ביטוי בצורה הכי מקסימלית שיש. אם בנאמבר ואן אנג'ל זה בא בטפטופים עם שירים כמו Lipgloss או Roll with me, פה זה בא עם כל האלבום. כחבילה אחת גדולה. הכל פה היה מדוייק ומושלם בעיני. האפקטים בקול שמשתמנה מבית לבית למרות שאנחנו עדיין נהיה באותו שיר, האירוח הענק של אמנים מכל העולם ומקבץ של תרבויות מוזיקליות שמצאו את דרכם הישירה אל תוך המנהרה שבה צ'ארלי מארחת את הקסם שהאלבום מביא, זה שהיא הצליחה לאסוף ולגבש את כל הרב-גוניות שהיא הביאה לאלבום כאתגר ויצרה משהו מגובש ברמה אחרת ועדיין מעניין מסקרן מרענן ומחדש. צ'ארלי בין האמניות הכי פורצות דרך שאני מכיר, היא שוברת שערים שלמים עם האותנטיות שבה וזה משהו שאני סופר מעריץ ומעריך בה. היא בין האמניות האהובות עלי ואני שמח כל כך על הפרויקט הבוגר והמשמעותי הזה. אם נאמבר ואן אנג'ל זה הלב שלי, זה ללא ספק העין השלישית.
שירים מומלצים: I Got it, Unlock it, Backseat, Feemebot



1.
Hopeless Fountain Kingdom
תוצאת תמונה עבור ‪HOPELESS‬‏
טוב, אז הגענו.. האלבום ששינה עבורי את הכל. תראו.. אני לא כתבתי עד היום ביקורת לאלבום הזה כי באמת שזה קושי ענק עבורי. איך בכלל מתחילים לדבר בכזו פתיחות על משהו ככ גדול עבורך? הסיפור שלי עם הולסי הוא סיפור של כשנתיים אבל הרמת הערצה ואהבה שיש לי לאישה הזו התחיל מהרגע ש-Now or never יצא ואני אפילו לא יודע להסביר למה זה קרה ככה בבום ביום שנחשפתי לשיר ולקליפ ביחד. הקסם שהיא שחררה פשוט כישף אותי והפך אותי ממישהו שמאוהב אוהב ומתעניין בה למישהו שפשוט מעריץ בגדול אותה. נורא חששתי לקראת החומרים שיצאו אחכ ולא האמנתי שאשכרה הם הצליחו להתעלות כל פעם ולהציב רף חדש עד שהאלבום יצא ושם הייתי פשוט בשוק. אני זוכר את עצמי מחכה לו במשך חודשיים כאל הדבר הכי מיוחל שהרגשתי מזה זמן רב וברגע שקיבלתי אותו ושמעתי את כולו הייתי בהלם והרגשתי תחושת כזו מוזרה שלא יכולתי להסביר במילים. חזרתי לאלבום ונתתי לו להכנס לי לראש לבד, וכמובן שהוא חדר לשם מייד וגם הגיע ללב על הדרך. אני לא מפחד לצעוק את זה שכל שיר באלבום לא פחות ממושלם בעיני, ושגם אם אנסה מאתיים פעמים לחפש פגם בו אני לא אמצא. האלבום הזה המציא מילה שהיא מעבר ל-'מושלם' בעיני ועם כמה שלא אשמע אוביקטיבי והכל אני באמת חושב ככה. מה שאישר לי כמה האלבום הזה טוב לא רק בעיני אלא גם באופן כללי זה לשים אותו באוטו עם חברים, עם משפחה, בצבא ולראות כל כך הרבה אנשים נהנים לצליליו. עוצרים ושואלים אותי מי זו, מתחילים לשמוע אותה על דעת עצמם ושולחים לי צילומי מסך שהם מתאהבים - וזה קורה. והאהבה שלי למשהו פתאום הופכת להיות משותפת עם עוד כמה אנשים וזה מרגיש הכי כיף בעולם. מעבר לזה שיש בו את השירים הכי קליטים בעולם (כי בינינו, מי יכול לשמוע את Alone או Heaven in hiding בתור אוהד פופ ולא לחזור על הפזמונים מייד אחכ?) הוא גם מרגיש איכותי ומוזיקלי - אם זה הפרולוג שהוא כביכול האינטרו באלבום ומכניס אותנו לאוורה כזו מיוחדת שהולסי רצתה ליצור, או Good Mourning שזה אח שלה מדבר על מלודיה מכושפת שמתחברת ל-Lie שבא אחכ ושניהם הופכים לשיר אחד של השני. הייתה חשיבה כל כך גדולה על סדר השירים, על האופן שבו הם נוצרו, על ההפקה וההנדוס של כל שיר ושיר באלבום, על הכתיבה ועל הקונספט באלבום - היו כל כך הרבה נושאי שיחה חשובים שהיא דיברה עליהם באלבום כמו ביסקסואליות (Strangers, Bad at love), מערכות יחסים שלשם שינוי היא זו שפגעה ומתנצלת, מוקירה בקשיים שלה בתוך מערכות יחסים בעבר והיותה ה-TOXIC בקשר (Sorry, Alone, Eyes Closed) או שירים שנותנים לגיטימציה על לדבר על קשיים מנטלים שיש לכולנו (Angel on fire, Devil in me) וכ'ו. אפילו הקליפ של Now or never בעיני בא להעביר מסר חשוב על גזע. (יש בקליפ מחזר כהה עור שהוא כביכול 'מלאך' בקליפ וזה שובר את הסטיגמה שמלאך צריך להיות לבן עם עיניים כחולות ושיער בלודיני, בנוסף בקליפ הם לא יכולים להיות ביחד בהשראת רומיאו ויוליה, רק שבקליפ הם משתייכים למחנות שונים וזה יכול להעיד על גזעים שונים אם ניקח את האינטרפטציה האישית שיכולה לקבל פרשנות משל עצמה.) כל שיר ושיר באלבום נוגע בי בצורה ובצליל אחר, וזה ללא ספק הפך להיות בין האלבומים הכי אהובים עלי אי פעם.
שירים מומלצים: Alone, Heaven in hiding, Strangers, Eeys Closed.

4 תגובות :

  1. הכי לא אובייקטיבי בעולם. צ'ארלי במקום שלישי ושני עם אלבומים ממוצעים שהיא בעצמה לא שמה כאלבום רישמי? בכל מקרה כתבת יפה מאוד והיה נחמד לקרוא עד טופ 3. אולי אנסה כמה אלבומים בזכותך..

    השבמחק
    תשובות
    1. הרשימה הזו מין הסתם מתבססת על הטעם האישי שלי ולא מתיימרת להיות אוביקטיבית. עד היום לא ראיתי כתבה שמסכמת את אלבומי או שירי השנה מבלי לגלות סוביקטיביות. בסופו של יום כשהכתב בוחר לתעדף אלבום על השני זו סוביקטיביות לכל דבר ועניין. רשימה אוביקטיבית הייתה אם הייתי מסדר את אלבומי השנה לפי הצלחה ואז זה לא היה מעניין כי בשביל זה יש את מצעד הבילבורד השנתי שמסכם נתוני מכירות. תודה בכל אופן על הקריאה :)

      מחק
  2. אתה המלך !

    השבמחק