יום ראשון, 30 בספטמבר 2018

אלבום קצר חדש לכבוד ההלוואין מאת קים פטרס!

עטיפת האלבום Turn off the lights vol. 1 
קים פטרס היא אחת מהזמרות הכי מעניינות שיצא לי להכיר בשנים האחרונות. הסיבות לכך רבות, על אף שטרם הוציאה אלבום בכורה. קים היא טרנסית שמגיל 13 יצאה בראיון מול כל העולם על היותה טרנסית שהוריה מביעים בה תמיכה וזה תהליך שאותו מתחילה ותסיים בחיוך אחד גדול, גדלה בגרמניה והייתה לסמל בקהילה הלהטב״ית כאחת מהטרנסיות הצעירות בעולם. מעבר לסיפור חיים המדהים שלה כטרנסית צעירה ששוברת מוסכמות ומתחילה לחיות את החיים האמיתיים שלה מגיל כל כך צעיר, קים היא גם אוזן מוזיקלית אחת גדולה. היא מסר בתחום המוזיקה. 
ההיצמדות שלה לזמרות באבלגאם-פופ כמו צ׳ארלי xcx או LIZ באה לידי ביטוי בשנתיים האחרונות בראיונות ואף גם בתחום המוזיקלי שלדעתי השפיע מאוד על קים לאלבום הקצר הנוכחי ששחררה ממש לפני כמה שעות לכבוד ה-הלואווין. עוד מהסינגל הראשון שלה (קים הוציאה שמונה סינגלים לפני אלבום הבכורה שלה שטרם יצא, שגם לא נכללים באלבום הקצר שיצא היום) קים הראתה ניצני פופ משובחים. לאט לאט התאהבתי בה לקראת השחרור של הסינגל הרביעי ומאז אני עוקב אחריה עד השמיני שיצא ממש לא מזמן. וכל זה במסגרת של שנה אחת כן? היא Hard worker שלא מפספסת שנייה אחת. היא עבדה קשה לאורך כל השנה והייתה סופר עקבית עם המוזיקה שלה בין אם זה בשחרורי השירים בקצב עקבי או הפסטיבלים שהופיעה בהם לאורך השנה. 
תמונת פרומו לאלבום
לכבוד ההלוואין קים מוציאה אי פי (אלבום קצר) ראשון וחדש. לאלבום היא קוראת ״Turn off the lights. vol. 1" והוא מכיל בתוכו שמונה שירים. השירים באי פי הזה לא דומים לשמונת הסינגלים שהוציאה בשנה וחצי האחרונות. על אף שאני אוהב את הכיוון ׳הישן׳ אני לא יכול להתעלם מההפתעה שקים התעסקה בה באלבום הקצר החדש. הסגנון מעט מזכיר, רק הרבה יותר מפותח. אם עד כה היא עשתה פופ-מתוק שאפשר לחלוטין לשמוע את זה בחומרים החדשים, כעת היא עושה את אותו פופ מתוק רק עם אלמנטים הרבה יותר אפלים לכבוד הקונספט של ההלוואוין. פופ מתוק שנרצח, פופ מתוק שנשרף יותר מדי בתנור ושרף את הבית, פופ מתוק של המכשפה מאמי ותמי - הבנתם כבר..
השירים נשמעים על-זמניים, כאילו אין להם מסגרת זמן, וכאילו הם יצליחו להיות רלוונטים לכל מי שיחשף אליהם גם בעוד כמה שנים בלי דופי. Close your Eyes לדעתי הוא השיר הבולט ביותר באלבום. על אף שלא נושא את שם האי פי, הוא מצליח להיות הדומיננטי ביותר עבורי באלבום. מעבר לתבנית הפופית שעל פיה הוא בנוי, שהיא מעבר למדוייקת, קים יוצרת כאן מעגל קליט שיכל להפוך עם הזמרת היותר פופולארית לאחד הלהיטים הכי גדולים של תחילת העשור. אני אוהב שלמרות שאנחנו מתקדמים עם הסאונד, אמנים לא זונחים את הפופ שכבר לצערי הפך לז׳אנר פחות פופולארי כרגע, ומצליחים לקרוץ לעברו מבלי להתבייש. כשעושים פופ טוב, זה בדיוק השיר הזה, או בכלל האלבום הזה. Tell me its a Nightmere ו- In the next life הם גם מהשירים האהובים עלי באלבום הזה. הם סופר דרמטים וקליטים, נותנים אווירה מושלמת ומצליחים לחלחל לאוזן עם שמיעה אחת בודדת. החוכמה בשירים האלו היא הרבה מעבר. קים מצליחה לשלב כאן בהפקה דאבסטאפ, מקצב אלקטרוני שברקע הקול שלה שמתלבש כאן בצורה מדוייקת אל תוך פזמון פופ שמתפוצץ כמו שצריך. ב- In the next life בנוסף אני מאוד מאוד אוהב את האפקטים בקול שלה בבתים, לדעתי בין השיאים הגדולים באלבום. האלבום גם מכיל רצועות אקספרימנטליות (ללא מילים) שהופכות את כל החוויה להרבה יותר בוהקת. TRANSylvania שזה מדהים למות, ביטים מדהימים ו- Boo! Bitch! שסוגר את האלבום בצורה הכי טובה. אני פשוט מת על הדרמטיות בשירים שמתפרצים לתוך פזמון כנוע ויותר דרמטי. אני מדמיין בראש לכל אחד מהשירים פה קליפ ענק שזה אחד מהפרמטרים העיקרים ב-אם אהבתי פרויקט מכל הלב או לא. 
Kim Petras
קים פטרס היא זמרת בחסד עליון. לא הצלחתי להוריד ממנה את האוזניים בשנה וחצי האחרונות. היא לא אכזבה אותי לרגע, ובקצב הזה, היא תכבוש פסגות בעולם המוזיקה גם מבלי להיות פופולארית. הסאונד שלה מבטיח, שעל אף שהיא לא יצרה אותו - אלא היא שייכת לקליק שרוכב על גל שכולם מחוייבים אליו בשביל לשמר את הפופ בתעשייה ולגרום לאנשים להבין כמה מתוחכם הוא יכול להיות על אף שהרבה יחשבו אחרת. לא יכול לחכות לפרויקט הבא!
האלבום זמין להאזנה באייטונס, שרתי הסטרימינג (אפל מיוזיק, ספוטיפיי וכ׳ו) וכן גם ביוטיוב בחינם! 
לפלטפורמות שניתן להאזין לאלבום לחצו כאן. 
ליוטיוב לחצו כאן. 

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה