יום חמישי, 4 באוקטובר 2018

סופש של פופ! ה-24 שעות האחרונות

השנה הזו היא בעיני שנה חלשה לאלבומים. כמובן שהיו כמה שמאוד אהבתי אבל הם מעטים וביחס לשנים קודמות שהייתי צריך לרכז את כל האלבומים שאהבתי לתוך טופ 10, מה שהיה לי מאוד קשה - השנה זה יהיה לי הרבה יותר קל כי אין יותר מדי אופציות גם ככה. אבל מה שכן, 2018 היא שנה אדירה לסינגלים. רק הסופש הזה קיבלתי כמה שירים מאמניות שונות שאני מאוד אוהב! וזה מבלי להחשיב את ה-ep (אלבום קצר) של קים פטרס שיצא ביום ראשון האחרון והעיף אותי לשמיים, כן?

1. Halsey - Without me

כשהולסי אמרה שהיא משחררת שיר חדש ב-4.10 אני הייתי כמעט בטוח שזה פשוט שיר לפס-קול כלשהו. היא משתתפת בסרט החדש של ליידי גאגא, אז חשבתי שזה אולי משהו לשם. כשגיליתי שהסאונדטראק של הפס-קול יצא והולסי לא שם הבנתי שמדובר ככל הנראה בליד סינגל החדש מהאלבום החדש, או פרומו כלשהו. הולסי כבר אמרה שהאלבום השלישי קרוב, מה שרק גרם להייפ שלי להתעצם. יצאה הצצה השבוע שהעיפה אותי אבל עדייו ניסיתי לבוא עם כמה שפחות התלהבות ממה שניתן כדי שאם לא אתלהב מהרצועה אז פחות אתאכזב. ו.. ו ואו!
כל כך שמח שהיא עשתה שיר כזה. אני הכי אוהב אותה כשהיא פשוט רוכבת על סאונד מד-טמפו ושרה עמוק על מקצב די קליט. זה יוצר באלנס שגורם לה להיראות ולהישמע גדולה. שירים כאלה הם בדיוק מה שאני צריך כרגע, והלוואי וכל האלבום החדש ישמע ככה. יאמר לזכותה שהיא הוציאה את האלבום השני שלה ביוני 17, כלומר לפני שנה וכמה חודשים.. וכבר אנחנו מתקדמים לאלבום השלישי, שזה מדהים בעיני ומראה על עקביות ועל מוזה. ממליץ בחום על השיר הזה, וספויילר מעכשיו: הוא יהיה בטופ 10 שירי השנה שלי. המצעד בדצמבר כמובן כמו בכל שנה


2. Charli xcx & Troye sivan - 1999

טוב אז בדומה להולסי, צ׳ארלי בין הזמרות האהובות עלי גם - רק שהיה לי מאוד קל לבוא בלי התלהבות לסינגל החדש בניגוד להולסי. למה? צ׳ארלי תמיד עשתה בדיוק את המוזיקה שאני רוצה, חוץ מהפעמים בהם הייתה צריכה להוציא סינגלים גלובאלים. היא נמצאת כרגע במצב די בעייתי עם הלייבל שלה, שמנע ממנה להוציא את האלבום השלישי שלה כבר המון זמן (מה שגרם לדליפתו בסופו של דבר) וגרם לה להוציא שני מיקסטייפים במקום כי זה יוצא להם יותר משתלם כלכלית אני מניח. המיקסטייפים היו מטורפים כי שם היא לא כפופה ללייבל ויכולה לבטא את עצמה אומנותית כפי שהיא רק רוצה. אבל בסינגלים שיצאו תחת הלייבל והיו אמורים לכבוש את העולם, היא די קבעה את עצמה בעיני והוציאה שירים בינוניים וצ׳יזים מדי. 1999 זה הסינגל הגלובאלי השלישי שלה בשנתיים האחרונות, לכן באתי ללא ציפיות כי חשבתי שגם הסינגל הזה יהיה meh ולא מעניין. טעיתי בענק. עפתי באוויר, וזה בדיוק קרוץ מהחומר שאני אוהב שהיא עושה. פופ אלקטרוני דביק, באבלגם עם רעשים של טטריס ברקע ואפקטים ממוחשבים על הקול. ככ גאה בה על האחד הזה, היא קלעה בול. טרוי בעיני גם עשה עבודה טובה בשיר, ראיתי חלק שטוענים שהוא די מיותר בשיר אבל דווקא אני אוהב את התרומה שלו. הוא משתלב מעולה ב-וויב של השיר ומתאים את עצמו כמצופה ממנו במקצב ובתוצר הסופי. שיר סופר קצבי מרענן וכיפי, גאה בהם.

3.  Niykee Heaton - Starting over \ Bad guy \ Mascara

ניקי היטון היא זמרת שהייתה צריכה לפרוץ ובענק. האלבום בכורה שלה שהוא בעצם מיקסטייפ (מצחיק איך תמיד המיקסטייפים אצל זמרות הפופ הם הטובים ביותר הא?) שלה היה אחד הדברים הטובים ששמעתי בשנים האחרונות, והוא מכיל שיר עם הרכב ההיפ הופ מיגוס שגם הצליח די יפה. מעבר לזה שזו הייתה צריכה להיות הפריצה שלה, היא גם כותבת את השירים שלה ויש לה סיפור חיים מדהים על אחות שמתה מסרטן וגרמה לה לדחוף את עצמה כזמרת ולבטא את הכאב שלה במוזיקה. ניקי הוציאה שלושה שירים היום, שחרור משולש, תחת פרויקט אחד הנושא את שם אחד השירים הכלולים שם והוא Starting over.
השירים שלושתם ממש טובים, הם עדיין גודלים עלי ואני בטוח שעוד לא הגעתי למקסימום אהדה שלי כלפיהם. Starting over נשמע כמו שיר בריטי שהיה יכול לעוף במצעדים בתחילת העשור, מדגיש את הקול האדיר שלה וכתוב מעולה. Mascara נראה לי לבינתיים האהוב עלי מהשלושה, מזכיר לי קצת את סלינה גומז ב-רבייבל משום מה, היא נשמעת שם מיוחד ברמות. ו-Bad guy שהוא גם מעולה לא פחות מהשניים האחרים. מזכיר ממש את המיקסטייפ שלה, יותר מהשניים האחרים. רצועת R&B שעם קידום נכון יכולה להעיף את כולם.
כולם זמינים לשמיעה בעמוד היוטיוב שלה (אליו תוכלו להכנס דרך האודיו שפרסמתי), במידה ויעניין אתכם אתם יכולים לקפוץ לשם ועל הדרך לצפות ולשמוע חומרים קודמים שלה. היא באמת מעבר למדהימה, ואני שמח שהיא הוציאה מוזיקה חדשה אחרי כ-3 שנים של שקט.

4. Alice Chater - Hour Glass

השיר לא יצא ב-24 שעות האחרונות הוא יצא ב-36 כזה. עדיין החלטתי שמגיע לו להיות כאן! אתם תסלחו לי אני מקווה
אליס היא הפתעת השנה שלי. הגעתי אליה כי דוגמנית שאני אוהב פרסמה את הסינגל הקודם שלה Heartbreak hotel שכביכול הוא המוכר ביותר שלה, כשיצא, והיה לי ממש משעמם באותו רגע שפשוט החלטתי לנסות אותו. זה היה ביולי האחרון, והתאהבתי משמיעה ראשונה. עם שמיעות חוזרות התאהבתי גם בה, ולא יכולתי לחכות לחומר חדש ממנה. חשבתי שיקח זמן.. אבל הנה אנחנו שלושה חודשים אחכ וכבר יש לנו את Hour Glass שלא נופל ממנו בכלל. שיר פופ אדיר, עם קליפ אדיר לא פחות. לא יכולתי לבקש ממנה כרגע שיר יותר מרענן וטוב מזה. עלתה על כל הציפיות שלי ויצרה המנון דיסקו אלקטרוני עדכני ואירופאי שבקלות היה לוקח גם מקום ראשון באורווזיון.



אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה