יום שבת, 29 בדצמבר 2018

רשימת שירי השנה! 2018

הבטחה זו הבטחה, וכמיטב המסורת: רשימת שירי השנה שלי כבר כאן בדיוק לקראת סיומה של 2018. איזו שנה מדהימה זו הייתה.. פייר? באתי אליה עם ציפיות כי כן ידעתי שאמנים שאני מאוד אוהב משחררים מוזיקה. אבל וואלה אפילו אותי זה הפתיע כמה המוזיקה הייתה טובה לא רק מהם, אלא גם מאמנים אחרים שיצא לי להכיר ולחוות השנה מאפס. כל כך שמח על השנה הזו וכל כך מחכה להבאה, בא עם רף מאוד גבוה עבור המוזיקה שעתידה לצאת ומקווה לקבל את הזכות לעשות את אותה רשימה כמו בכל שנה גם בשנה הבאה! תודה לכולם על הקריאה, ועל זה שכל שנה מחדש אתם כאן קוראים את המגילות שלי.

- Top 50 - 

50. Elohim - Half love
49. Lonely weekend - Kacey Musgraves
48. Safe - Daya
47. Electricity - Dua lipa
46. flames - David guetta ft. Sia
45. Love4eva - Loona Ft. Grimes
44. honey - robyn
43. Rico nasty - in the air
42. stir fry - migos
41. Whole new world - Sophie

- Top 40 - 

40. Tomorrow - Kali uchis
39. Kacey Musgraves - Oh what a world
38. Hard white - Nicki minaj
37. Charli xcx ft. Troy Sivan - 1999
36. close your eyes - kim petras
35. sex money feeling die - Lykke li
34.  Barbie tingz - Nicki minaj
33. spotlight - Marshmello & Lil peep
32. molecules - Hayley Kiyoko
31. Pony boy - Sophie

- Top 30 - 


30. Charli xcx - No angel
29. The light is coming - Ariana grande ft. Nicki minaj
28. Deep end - Lykke li
27. Tommy genesis - Bad boy
26. Kim petras - Heart to break
25. Only you - Little mix
24. Focus - Charli xcx
23. 5 In the morning - Charli xcx
22. We Appreciate power - Grimes ft. Hana
21. Slow burn - Kacey Musgraves

- Top 20 - 

20. ×ª×•×¦××ª תמונה עבור ‪lost in your arms - Alessandro‬‏
Lost in your arms - Alessandro Ciminata
את השיר הזה הכרתי בעבודה, כשהתנגן בפלייליסט באופן קבוע ובכל פעם כשהייתי עם לקוח לא יכולתי באמת לעזוב הכל ולעשות שזאם אבל התאהבתי משמיעה ראשונה. תמיד ברח לי מהראש לבדוק מה שם השיר, ואחרי כמה פעמים שהשיר הזה הזכיר לי את קיומו בדקתי ומאז אני מכור. מסתבר שאין יותר מדי מידע על השיר הזה באינטרנט, הוא של זמר חדש שלמרבה היופי מצא את עצמו לפלייליסט המרכזי בפופ של אפל מיוזיק. או שיש לו סוכן טוב או שהשיר סופר טוב, או שניהם כמובן. בכל אופן, שיר מדהים שנותן וויב קצת רוקיסטי-אלטרנטיבי, נשמע כמו סאמפל של שיר רטרו מיושן שעשוי בצורה ככ מחודשת וטובה. עף על זה, מצפה למוזיקה חדשה ממנו.

19.תוצאת תמונה עבור ‪alice hourglass‬‏
 Hourglass - Alice Chater
המנון פופ-דאנס אירופאי שכבש אותי משמיעה ראשונה. זה הפולאו-אפ של הליד המרכזי של הזמרת השנה, שאותו סופר אהבתי ולכן באתי עם ציפיות גבוהות והשיר הזה לגמרי הותיר את הרף גבוה כפי שהיה קודם לכן.
18. ×ª×•×¦××ª תמונה עבור ‪yernin‬‏
 Yernin - Sevyn Streeter
באנגר מטורף. אחד השירים הכי כיפים שיצאו לי לשמוע השנה.. אני מת עליו ועל ה-וויב שלו. לשיר הזה ניקי מינאז׳ הייתה אמורה להצטרף ברמיקס שהבנתי שכן מוכן, רק צריך לחכות לו שהוא יצא אם בכלל. אבל ככה או ככה לבינתיים יש לי את השיר הזה שתמיד כיף לחזור אליו ולהתרענן כל פעם מחדש מרוב כמה שהוא טוב וקולע.

17.תוצאת תמונה עבור ‪Heartbreak hotel - Alice‬‏
Heartbreak hotel - Alice Chater
אז כמו שאמרתי, ל-Hourglass (שמוקם במקום ה-19) היה סינגל שיצא לפני וזה זה. הארטברייק הוטל הוא אחד מהשירים המצטיינים של השנה הזו מבחינתי. מעבר לזה שהוא כיפי והורס, השיר הזה באמת קולע ומצטיין בדיוק במקום שאליו הוא מכוון. פופ טהור שאם היה יוצא לזמרת קצת יותר גדולה בתחילת העשור, בקלות יכל להיות מהלהיטים הגדולים שלנו. תוסיפו לזה את הקליפ האדיר.. עסקה מנצחת. אליס היא ללא ספק אחת מתגליות השנה שלי, ואני כל כך שמח שיצא לי להכיר את המוזיקה שלה ולהתעניין בה. לא יכול לחכות כבר לחומרים חדשים.

16. ×ª×•×¦××ª תמונה עבור ‪rita ora - anywhere‬‏
Anywhere - Rita ora
מהלהיטים הגדולים של השנה! ריטה אורה מגישה לנו פופ-דאנס סופר איכותי עם דרופ סיינת היסטרי ומלא בקצב. ריטה תמיד עשתה מוזיקה טובה אבל הפרויקטים שלה סופר לא עקביים והיא לא באמת נותנת איזה שהוא בום אחד גדול אף פעם, אבל על השיר הזה אני חייב להוריד לה את כל הכובעים שיש. השיר הזה לגמרי אחד מהשירים שעשו לי את השנה, ואני חושב שלהרבה אחרים.

15. ×ª×•×¦××ª תמונה עבור ‪post malone stay‬‏
post malone - stay
פוסט הוציא אלבום טוב השנה, אין ספק.. כמה באנגרים פה כמה באנגרים שם, אבל שיר אחד בלט והפך את החוויה לאחרת מבחינתי וזה השיר הזה. בלעדי השיר הזה האלבום היה מרגיש לי סתם אלבום בלי נשמה שמנסה לכוון למיינסטרים. השיר הזה עשוי בצורה מדהימה, בלאדת R&B שמלווה בקול המהמם שלו. הכל יושב פרפקט. אני נשבע שהופתעתי בפעם הראשונה ששמעתי את השיר ולא האמנתי לעצמי שאהבתי ככה שיר שלו. הוא באמת מוכשר, והלוואי ונשמע ממנו יותר שירים כאלו בהמשך.

14. ×ª×•×¦××ª תמונה עבור ‪devil in paradise cruel youth‬‏
Devil in paradise - Cruel Youth
נטליה היא אחת מהזמרות האהובות עלי, מהרגע שהיה את כל התקרית שהייתה איתה ב-2015 ולאחר מכן שינוי שם הבמה שהגיע והצטרפותה ללהקה Cruel Youth, המוזיקה מאוד השתנתה. עדיין נשאר בה הצ׳ארם של נטליה, אבל זה היה משהו ממימד קצת אחר עבורי. הגאונות של האישה הזו גרמה לי להתאהב גם בסגנונות החדשים, וה-ep האחרון שלהם מ-2016 עד היום עושה בי גלים. השיר הזה הוא שיר חדש מפרויקט חדש, והוא מתפצל לשני חלקים. החלק הראשון של השיר מדהים והחלק השני מדהים לא פחות ואף מפתיע. הקול שלה.. הקול שלה מטורף כאן. הזרימה שלה עם המקצב ועם מה שהיא מנסה להעביר היא לא פחות ממושלמת.

13.תוצאת תמונה עבור ‪poppy - rapture ball‬‏
 Rapture ball - Poppy
גם פופי מצטרפת לרשימת תגליות השנה שלי, זמרת שהכרתי רק בשם בשנה שעברה ולא טרחתי אפילו לנסות לשמוע אותה הפכה השנה לאחת הזמרות המפתיעות ביותר עבורי ב-2018. ראפצ׳ר בול זה שיר בשבילי. הצורה שהוא בנוי.. הדרופ האירופאי-אירוווזיוני שמגיע לאחר הפזמון, הניתוקי סיינת׳ בבתים... שיר שמגיע לו מדליה.

12. ×ª×•×¦××ª תמונה עבור ‪good form nicki minaj‬‏
 Good form - Nicki minaj
תחילת 2018, פרוסומת של ניקי למרצדס ו-3 שניות מהשיר מתנגנות ברקע.. מאז ידעתי שזה השיר שלי. מעל לחצי שנה אחכ, ניקי מוציאה את האלבום שלה Queen והשיר הזה כבר הופך לאחד האהובים עלי. המעריצים גרמו לניקי לבטל סינגל אחר ולהוציא את זה במקום, ולא רק זה, ניקי הוסיפה לשיר המקורי את הרמיקס עם ליל ווין והוציאה לסינגל קליפ שלא נופל מהגדולים ביותר שלה. השיר הזה באמת כיפי, באמת באמת כיפי.. הסגנון האהוב עלי שהיא עושה. מאין ראפ-באבלגאם כזה (המצאתי ז׳אנר). מה שאני הכי אוהב בשיר מעבר לחרוזים ולמשחקי מילים, זה ה׳כלי ניצחון׳ שיש ברקע לאורך כל השיר.

11. ×ª×•×¦××ª תמונה עבור ‪Coco chanel - Nicki minaj‬‏
 Coco Chanel - Nicki minaj 
איי קוקו שנאל.. אחד הבאנגר של השנה מבחינתי. איזה שיר מטורף. יום לפני שהאלבום יצא ניקי התגרתה במעריצים שלה ופרסמה איזה 10 שניות מהשיר ורשמה ״בדיוק מנסה את המערכת החדשה שלי בבית..״ - אני זוכר שהשתגעתי מכמה שזה היה נשמע טוב. אבל ואו.. לא חשבתי שעד כדי כך טוב! זה מתחיל מהפזמון הסופר ממכר, זה ממשיך מהביט החולני שזה אחד מהביטים הכי אדירים שהיא התעסקה איתם עד היום וזה ממשיך למחווה שלה לג׳מייקה כשהיא מארחת את פוקסי בראון ונותנת שוט אווט ענק באווטרו בשיר לכל ההשראות שלה. אני מת על זה שהיא מהללת את עצמה לאורך השיר ומבססת את המעמד שלה עי אנאלוגיות מעולם הפשע, מעולם האופנה וכ׳ו ומדגישה עד כמה היא הטובה, המקור, וזו שיכולה ליצור מקוקאין קראק! ספויילר: אם לא היו לי כבר 2 שירים של ניקי בטופ 10 גם השיר הזה היה בטופ 10, פשוט יש גם גבול לחוסר אוביקטיביות שלי..

- Top 10 - 

10. Kacy Musgraves - High horse

קייסי מועמדת לאלבום השנה בגראמי לצד ג׳אנל מונה, הביקורות עפו עליה ועל האלבום החדש שלה Golden Hour ולא הבנתי בהתחלה באמת למה. אני זוכר שגם קצת ניסיתי לשמוע אותה ואמרתי ״אוקי היא חמודה.. ו?״
עם הזמן היא הייתה לי בתת מודע, כל הקשור אליה קרה סביבי במקביל פתאום ברצף - ההגעה שלה כשופטת אורחת לרופול דראג רייס, ההכרזה של הגראמי על המועמדויות בהם היא מועמדת לאלבום השנה, אנשים באינטרנט שמתעוררים לגביה ופתאום זה הכה בי גם. ניסיתי לשאול את אחד החברים שלי ״אני לא מבין.. היא באמת באמת טובה, אבל למה ככה עפים עליה?״ והוא פשוט אמר לי שקאנטרי זה ז׳אנר שתמיד היה מקובע עד כה וקייסי הגיעה ב-2018 ופשוט הוסיפה לו תבלינים. עם כל האהבה לטיילור סוויפט, כשהיא רצתה לעשות פופ היא עשתה פופ, כשהיא רצתה לעשות קאנטרי היא עשתה קאנטרי, כשהיא רצתה לעשות edm היא עשתה edm, אבל זה אף פעם לא בא ביחד. קייסי מצליחה באלבום הזה לעשות את זה בצורה הכי מעודנת שיש. קייסי מצליחה להביא שירי קאנטרי, עם מקצב של פאקינג קובאוי אך צלילי סיינת׳ ופיטצ׳ אלקטרוני בחלקים מהקול שלה. או תבניות מובהקות של שירי פופ על שירי קאנטרי, מה שיוצר שילוב מנצח כמו High Horse. השיר מדבר (בעיני כמובן) על בחור שחצן ויהיר שמגיע לאזור ובאותה מהירות שהוא מגיע אנחנו רוצים שהוא יקח את הסוס שלו וילך הרחק הרחק מכאן. רפרנסים של קאנטרי (סוס, המקצב, ג׳ון ווין וכ׳ו) ושילובם אל תוך עולם הפופ שמעודד העצמה נשית, פמיניסטיות וחוצפה. הקליפ סופר מתוק, והיא הדבר הכי יפה שראיתי בערך - והשיר הופך את הכל למושלם. אני מת על הבתים, מת על איך שהיא נשמעת ועף על הפזמון ברמות. רק על השיר הזה מגיע לה גראמי לבד.


9. Pynk - Janelle Monae

אחד מהשירים הכי מיוחדים של השנה.. ג׳אנל הוציאה אלבום מדהים, אבל לפני שהוא יצא, יצאו לו כמה שירים לפני והשיר הזה היה אחד מהארבעה. למעשה הוא היה השלישי בסדר, ואחרי השניים שיצאו לפניו והותירו רושם מדהים הגעתי עם ציפיות מרובות. בנוסף, גריימס משתתפת בשיר הזה כמפיקה-כותבת לכן הציפיות שלי שילשו את עצמן, ולמרבה ההפתעה לא התאכזבתי לרגע. ג׳אנל היא זמרת שאף פעם לא באמת אהבתי מהסיבה שלא התחברתי למוזיקה שלה, השנה הזו היא העיפה לי את הפנים, וללא ספק היא אחת מההפתעות הכי גדולות במוזיקה עבורי השנה. השיר הזה מתחיל בצורה שקטה ומתפוצץ לפזמון רוקיסטי-אלטרנטיבי מה שהופך את השיר למשהו אחד אחר, מיוחד יותר ממה שהולך מסביב. אני מת עליו ועל המילים, ובמיוחד על הקליפ. היא שיחקה אותה.

8. Without me - Halsey
כולכם יודעים שהולסי אחת מהזמרות האהובות עלי, וכמה אני צמא לפריצה האמיתית שלה כדי שכולם יראו בדיוק את מה שאני רואה בה. ולמרבה ההפתעה, השיר הזה הפך לסולו הכי מצליח שלה אי פעם בתוך חודש אחד בלבד. הציבור עף עליו, הלייבל שלה תומך בה והיא עצמה מאמינה בשיר ומקדמת אותו כמו שצריך. ברגע שהוא יצא אמרתי ׳אוקי.. זה אדיר׳ ועם הזמן אפילו התאהבתי בו יותר ויותר. הולסי פונה לאותו אדם שהיא נתנה בשבילו הכל כשהוא היה צריך, וברגע שהוא קיבל את התהילה שלו הוא קם והלך. היא מפצירה בו לחשוב על הכל פעם נוספת ולשאול את עצמו באמת האם הוא יכול בלעדיה, כשאלה רטורית כי זה הרי ברור שהוא לא יכול. השיר לא דומה לדברים שעשתה קודם לכן באלבומים שלה, אבל לי הוא קצת מזכיר את Not Afraid anymore משום מה, שהיה שיר שעשתה עבור הסרט ׳50 גוונים של אופל׳. יש בו את אותו משהו קודר בליווי מקצב. מד טמפו יושב עליה בול.
לא ברור אם השיר הזה הוא הליד סינגל מהאלבום השלישי כי מצד אחד היא אמרה שלא ברגע שהוא יצא, אבל הרבה מים זרמו בנהר לדעתי ואחכ הוא קיבל הצלחה די מאסיבית, שלוותה בקליפ עם קידום והכל לכן לא באמת נראה לי שכל הלייבל שלה היו משקיעים בו לחינם. אם כן והוא מהאלבום השלישי, יש לה יריית פתיחה סופר חזקה.

7. Aristocrat - Poppy

כמו שציינתי למעלה, פופי הייתה לאחת ההפתעות הכי גדולות שלי השנה ולשיר הזה יש תפקיד מאוד גדול במערכה. אם ישאלו אותי ׳אמיר.. איך שיר פופ אמור להיות?׳ אני מאמין שיעלו לי לראש בצורה אוטומטית כמה שירים, והשיר הזה יהיה אחד מהם. באמת שהוא קולע בכל קנה מידה אפשרי, ואני אוהב לעשות את זה ואני מצטער, אבל אם הוא היה לרגע שייך לזמרת קצת יותר גדולה עם פוש מהלייבל וקליפ היסטרי השיר הזה היה להיט ענק. כן, גם בתקופה שבה כל מה שהולך במיינסטרים הוא טראפ טהור והפופ-סטארז שלנו צריכות לעבוד כפול 3 יותר קשה בשביל להצליח.
השיר הזה מדבר על התגנבות פיזית למסיבה של אנשים עשירים גדולים ומפורסמים, וחיקוי דפוסי ההתנהגות שלהם עד כדי רמה של להיות הם למרות שאנחנו רחוקים מלהיות הם. לרקוד כמוהם, להתלבש כמוהם ולדבר כמוהם. פופי סיפרה שהשיר הזה באמת מספר על סיפור אמיתי בו התגנבה לאחת מהמסיבות הגדולות האלו שכולנו חולמים להיות בהם, והיום היא כבר מוזמנת אליהם ויכולה לומר בנימת נצחון שהיא לא צריכה להתגנב אליהן יותר. אני מת על הפזמון, על הבתים הרכים שמכניסים אותך למאין אווירה קסומה והחיבור של הכל להכל.

6. Lucky - Tommy Genesis

בא לי להרוג את תומי.. מי שקרא את אלבומי השנה שלי ראה שתומי מוקמה במקום 3 (ומכובד) ברשימת אלבומי השנה של 2018. כל שיר שם העיף לי תמוח, ו-Lucky לא זכה להיות כחלק מהפסטיבל המושלם שנקרא אלבום הבכורה שלה. למה? הסיבה עד היום לא ידועה. תומי מלכתחילה אמרה שהשיר יהיה חלק מהפרויקט שלה וברגע האחרון הוחלט לא להכניסו. מבחינה אומנותית השיר באמת קצת שונה מהאחרים, אבל אני בטוח שאם הוא היה שם הוא לא היה הורס שום וויב או משנה את הויז׳ן האומנותי שלה. השיר הזה באמת אחד השירים שהכי עשו לי את השנה. יצא די בתחילתה, אחרי הליד שלה Tommy שלמרות שיצא בסוף 2017 הוא אחד השירים שהכי עשו לי את 2018 ובעצם השיר שגרם לי להתאהב בתומי ולהכיר אותה, הציפיות היו מאוד גבוהות ולמרות זאת לאקי הצליח להישאר למעלה יציב וחזק ולהפוך לשיר-חרישות אולטימטיבי של כמה וכמה חודשים לאורך כל השנה. גם היום כשאני חוזר אליו אני מת עליו באותה מידה, וזה חבל לי שהוא לא חלק מהפרויקט עצמו. היא נכנסת לשיר בצורה מדהימה והפזמון שלו כל כך כיפי ומשרה שלווה כיפית. שוב, בא לי להרוג את תומי.

5. Again - Kehlani
 אחת מהזמרות הכי לא מוערכות שיש כיום בהתאם לכשרון הסופר חייתי שיש להן. עזבו את זה שקהלני יוצרת לנו שיר אדיר אחד אחרי השני, היא באמת כל כך מוכשרת, ברגע שהיא פותחת את הפה שלה מלאכים עפים סביבה, ברצינות! אני ממליץ לכולכם ללכת ולשמוע הופעה חיה שלה, של אחד משירי הסול שלה, אפילו של Again, לא תתחרטו. השיר יצא בתחילת השנה, למעשה זה נראה לי השיר הכי וותיק ברשימה ומשעשע לראות איך הוא בין השירים שנשמרו לתקופה הכי אורכה והכי פחות נשכחו עבורי למרות שיצאו ממש בהתחלה של 2018. אני זוכר כמה שהשיר הזה הדהים אותי כי הוא מינימליסטי ברמות אבל מצליח לקלוע יותר מכל דבר אחר. היא שיא המרגשת אותי כאן, הקול שלה מדהים כאן והיא רק מתפתחת יותר ויותר כאמן. ציפיתי לאלבום השנה, אבל כנראה שהיא לא הייתה מספיק מוכנה וזה כבר יקרה בשנה הבאה. אנחנו כאן!

4.  Cherry - Rina Sawyama 
 רינה עושה את זה שוב פעם, ומתבגרת באליט-הרשימה שלי. האישה הזו לא אמיתית בחיי.. כמה אפשר להישאר על אותו רף ולא לרדת ממנו אפילו לשנייה? שיר אחרי שיר מעיף לי ת׳צורה והפעם אנחנו מתמודדים עם פופ-פרפקשן שלא נשמע יותר מדי וזה Cherry. למעשה אני לא יודע על מה השיר מדבר, אבל הוא נותן לי עשרים כיווונים בראש וזה אחד הדברים שאני הכי אוהב בו. הקול שלה ממיס אותי בפזמון, לצד המילים עצמן שמקבלות משמעות אחרת כל פעם. השיר בנוי כל כך טוב ובצורה מצטיינת, כאילו היא יודעת מה היא עושה עוד הרבה לפני ופשוט עושה את זה. הויז׳ן שלה תמיד יוצא מן הכלל, וזה מרגיש כאילו היא יוצאת מתוך מכונת זמן מהעתיד, מתוך מכונת זמן מהעבר, ומשלבת הכל אל ההווה. באמת שרינה אחת מהאמניות שאני הכי מאמין בהם כרגע בהווה המוזיקלי שלנו, ואני כל כך רוצה שהיא לא תעצור אפילו לרגע.

3. Everytime - Ariana grande
כשהאלבום יצא באוגוסט ושמעתי אותו והגעתי לשיר הזה הייתי בשוק. לא רציתי להמשיך. הרצתי אותו קדימה ואחורה קדימה ואחורה ולא רציתי לשמוע את שאר הרצועות החדשות.. משהו שלא אופייני כל כך למישהו שחיכה לאלבום די הרבה זמן. אריאנה היא אמן שאני באמת אוהב, ומרוב שהשיר הזה הדהים אותי לא רציתי לשחרר ממנו לשנייה. אני זוכר כמה חרשתי עליו, בדיוק טסתי לחול שבוע אחכ והוא התנגן לי במשך כל הטיול באוזניים בלי הפסקה. עד היום הוא מעביר בי את אותן צמרמורות. אני לא יודע לכוון מה יותר קנה אותי, המילים, הקול שלה, איך שהשיר בנוי (שזה באמת הצורה הכי מדוייקת שאפשר לבנות שיר מהסוג) או הריפלי-וואליו שלו. היא מדברת בשיר בשיא הכנות והכאב על זה שהיא תמיד חוזרת לאותו מקום מביש ועצוב שלא מתגאה בו בכלל, ומודעת לזה שלא אמורה להיות בו בכלל. המילים ככ רילאייטבל, וכאלו שכל אדם יוכל לבוא להבין ולהזדהות. מאין פלסטלינה אמוציונלית כזו שכל אחד יכול לעבור ולפסל לפי התחושות האישיות שלו. לא ראיתי מילה אחת רעה על השיר באינטרנט, ובכללי כל כך הרבה אנשים הרגישו כנראה את מה שאני הרגשתי כששמעתי אותו, ופשוט חבל לי שאריאנה לא עשתה איתו יותר מדי.


2. Chun li  - Nicki minaj
הבאנגר האולטימטיבי שגרם אפילו לשונאים לא להישאר אדישים. ולחשוב שהיצירה הזו נעשתה בפאקינג 5 דקות. כן כן, 5 דקות. ניקי סיפרה שלילה אחד היא פשוט קראה למפיק בן 21 שיבוא לאולפן שלה, שיש לה השראה לכתיבה וליצירה של שירים לאלבום. המפיק מספר שהוא רץ לסטודיו, ותוך 5 דקות היא פשוט שמעה את הביט של Chun li וכתבה את הבתים שלו. כמובן שהשפצורים באו קצת אחכ, אבל את השיר היא פשוט כתבה באותו רגע כפרילסטייל אל תוך הדף. השיר הוא ה-Anaconda של האלבום בעיני. השיר הכי חצוף, הכי אייקוני וזה שעשה רעש אינטרנטי הכי גדול. למרות שהשיר לא היה להיט עצום בעולם ובכלל באמריקה, הוא הצליח לעשות יותר רעש מכל שיר שהצליח כפול ממנו מבחינה מסחרית. בשיר ניקי מדמה את עצמה לצ׳אן לי, דמות יפנית במשחק לחימה שעפ מה שמספרים היא הרגה את הרוצח של אבא שלה וקיבלה ביקורות קשות על זה על אף שרק עשתה צדק שלא היה נעשה בלעדיה. ניקי מדמה את עצמה אל מישהי שמקבלת כל כך הרבה ביקורות שליליות ועליהום על דברים לא מוצדקים, אבל שטוב לה עם זה, ושאם זה מה שצריך לקרות זה יקרה. ״הם מציירים אותי כבחור הרע, אז זו תהיה הפעם האחרונה שהם הולכים לראות בחור רע שיכול לעשות את הראפ גיים כמוני״ או ״הם צריכים ראפרים כמוני, כדי שהם יוכלו ללכת למקלדות שלהם ולהפוך אותי לבחור הרע צ׳אן לי״
שורות סופר אייקוניות שהרימו את כל הרשת ויצרו נרטיב שבא לידי ביטוי לאורך כל השנה כלפי ניקי. השיר הזה מסמל בשבילי את 2018 למרות שהוא במקום השני, השיר הזה מסמפל בשבילי את ניקי מינאז כפרסונה וכאמן. היא תמיד תצטרך לעבוד כפול כדי לקבל הוכרה שאמן שעובד פי 2 פחות ממנה יקבל, אבל היא יודעת את זה, וזה המוטביישן והדרייב שנותן לה כל פעם להמשיך להפציץ ולהצטיין בשירים סופר קליטים, טובים ואדירים כמו זה.

1. Ganja burn - Nicki minaj
 אני לא אשקר, כשהשיר דלף עם הקליפ בקיץ האחרון כחודש וחצי לפני שהאלבום יצא לא יכולתי שלא לשמוע אותו. הייתי פשוט בשוק. כולם יסכימו איתי שזה השיר הכי שונה של ניקי. ניקי בחיים לא עשתה שיר כזה. השיר מרגיש לי כמו תערובת של כל הצדדים הרב-גונים שלה אל תוך מיקס אחד. יש לו מקצב ו-וויב שמתאים ל-Queen, האלבום החדש שלה שמלווה את השיר הזה. יש לו את המילים ובתי הראפ של Pink friday, אלבום הבכורה הראשון שלה ששם היא הכי לא פחדה לדבר על הכל מבלי בכלל חשיבה על יכולת להפסיד משהו, וההרמוניות והשירה של ה- Pink Print, אלבום האולפן השלישי שלה שיצא ב-2014. בבית הראשון היא מדברת על כמה שהיא חזרה חזקה מתמיד, יכולה לעשות הכל ולא עוצרת לרגע. אחרי הבית הראשון היא שרה אל תוך פזמון עמוק ומרגש שמסתיים אל תוך הבית השני בו היא מבססת את המעמד שלה כמקור. ע׳י אנאלוגיות למפורסמים שאותה ליווה ומלווים מתחילת הקריירה. ׳ את לא יכולה לשים פאה ולחשוב שאת ניקי, זה כמו שכל בחור שמן יחשוב שהוא ביגי, זה כמו שכל בחורה שיש לה חבר בשם ג׳יי תקרא לעצמה ביונסה, זה כמו שכל בחור שיעשה ביט טוב יקרא לעצמו קאנייה ׳
האינטרפטציה שלי לשיר, היא שהיא שרה מתוך כאב ומדברת על מישהו שהיא נזכרת בו רק כשהיא מעשנת ומתמסטלת. כלומר, Ganja (מריחואנה) Burn (כוויות) זה כמובן המילה, סממנים של אש וכוויה שאפשר לקבל כשמדליקים מריחואנה, אך ניקי מדבר בפאן המטאפורי שבו ברגע שמדליקים מריחואנה, אנחנו עושים לנפש שלנו כוויות כי אנחנו נזכרים בעבר, בדברים כואבים.
השיר הזה לא פחות ממאסטרפיס בעיני, שיר שילווה אותי לעד ותמיד יהיה מבין השירים הכי טובים שהיא עשתה לא משנה מה.



אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה