יום חמישי, 26 בדצמבר 2019

שירי השנה שלי 2019

אני אהיה כנה, כתבתי במשך 3 שעות כתבה ענקית והיא נמחקה. החלטתי לא לוותר ולכתוב שוב את העיקר! (אני קצת מסתכל כרגע על המחשב ולא יודע איך להמשיך מרוב הלם אבל בסדר ניצא מזה מהר)

טוב, זה הולך להיות מחולק ל-2 חלקים.
- רשימה של 50 שירים (לא לפי סדר מיקום לא חשוב) שלא נכנסו לטופ 20 של שירי השנה שלי אך הם עדיין מדהימים ואני ממליץ לכולכם לנסות! עשיתי את הפלייליסט באפל מיוזיק. גם למי שאין אפל מיוזיק עדיין יוכל לראות את השמות ולשמוע ביוטיוב או ספוטיפיי וכדומה. אל הרשימה לחצו כאן! 

- רשימה של 20 שירים (כן לפי הסדר המיקום חשוב.) שאותם ארשום כאן וארחיב בקצרה על כל אחד. כך או כך, יש גם את הפלייליסט לטופ ה-20 באפל מיוזיק גם בפרופיל שלי (הסדר הוא מלמעלה למטה. כלומר המקום הראשון הוא הלמעלה ביותר). אצרף גם לרשימה הזו קישור כאן על מנת שתוכלו לנסות לראות ולשמוע זה יהיה בסוף הפוסט כדי לא להרוס את אלמנט ההפתעה וזה....
אני ממליץ קודם לקרוא את הרשימה של ה-טופ 20 בבלוג ואז להכנס לרשימה באפל מיוזיק.


סה"כ 70 שירים. 50 בפלייליסט הראשון, הטופ 20 בפלייליסט השני.

שנתחיל?

טופ 20.


20. I Love u - Billie eilish
כששמעתי את השיר במסגרת האלבום לא ככ שמתי אליו לב. בנקודת זמן מרוכזת אחת במהלך השנה באופן מפתיע כמה אנשים במקביל השמיעו או שמעו את השיר הזה ליידי, הוא נכנס לי לראש חזק וחזרתי הביתה אליו. כשחזרתי אליו התאהבתי. השיר מרגש ברמות, המילים מדהימות והביצוע של בילי מדוייק לשיר. הפציצה

19. Hawaiian Mazes - Banks
כשמו כן הוא. מבוך בתוך הוואי. כששומעים את השיר מרגישים כלואים בתוך גן עדן טרופי. הכל שליו רגוע וכיפי.. ומי לא רוצה ללכת לאיבוד בתוך הוואי? בנקס מצליחה להפנט עם שיר מדהים מתוך אלבום השנה שלי שעליו כבר פרסמתי בפוסט קודם. כשתרצו ליצור אווירה רגועה וטובה, שימו את השיר הזה ברקע ותודו לי אחכ

18. Daylight - Taylor swift
טיילור גרמה לי להתאהב במוזיקה שלה השנה והמון בזכות השיר הזה. האלבום היה מהמם, והשיר הזה הוא מהאהובים עלי ביותר מתוכו. בשיר היא מודה לבן אדם החדש שנכנס לה לחיים כמו קרן אור כי בזכותו הכל כרגע נראה טוב יותר, אחרי תקופה לא קלה שעברה קודם לכן. השיר מדוייק ומצליח לרגש עם המילים ועם הביצוע הכללי של טיילור. זה יושב עליה כמו כפפה, ובזכות שירים כאלו אני תמיד אחכה למוזיקה חדשה ממנה.

17. Die a little bit - Tinashe ft. Mas Banks
טינאשה הגיעה כמו טורנדו לקראת סוף שנה עם השיר הזה, שגרם לאותם מעריצים מבולבלים (AKA אני) שנטשו אותה בשנתיים האחרונות לאור התנהלות לא עקבית ומבולגנת (לא אשמתה הלייבל עשה בעיות אבל הנה הכל הסתדר לטובה) להתאהב בה מחדש. השיר מלא בחוצפה ואדיטוד. מכניס לאווירה אחרת ששואבת אותך פנימה.. השיר הזה ללא ספק בין הבעיטות החזקות השנה במוזיקה וחבל שהיא לא קיבלה עליו את הכבוד הראוי לה. את מיס בנקס הכרתי קודם לכן והיא שחקה אותה פה עם הוורס שלה.

16. Stroke - Banks
עוד שיר מבית בנקס (שימו לב שבנקס ומיס בנקס אלו נשים שונות כן?)  - והפעם, בשונה מהשיר הקודם שציינתי למעלה, השיר הזה הוא ההפך הגמור והוא בא בגישה סאסית וחצופה לבעוט ולמחוץ את האגו של האדם שמתנגח איתה. היא מצליחה לעשות את זה.. ואם לא, היא תצליח אחכ אני בטוח בזה. ככה או ככה השיר ואו. החלק שבאמת באמת גרם לי להתאהב בו בשמיעה ראשונה הוא החלק אחרי הבית השני. כשהיא מתחילה לשיר שהכל בראש שלה והביט משתנה ואיתו הקול שלה.. תמיד אמרתי שבנקס יודעת להגיש אחרת והיא בין האינטיליגנטיות ביותר בתחום. פתאום השיר מקבל צד אחר וזה מדהים.

15. Save room for us - Tinashe
השיר האהוב עלי מהאלבום של טינאשה. מומלץ לצפות עם הקליפ, כי כשאני צפיתי עם הקליפ לפתע הבנתי שהאהבה שלי לשיר פשוט שילשה את עצמה וזה כיף לא נורמלי. השיר הוא מד טמפו ארנדבי מהטובים של טינאשה ומהטובים של השנה. בשיר היא שרה לאדם אותו היא אוהבת שנמצא רחוק ממנה ואומרת לו לא לוותר עליהם, לשמור מקום עבורה בעתיד שלו ואולי הכל יסתדר. עם שיר כזה לא משנה מי מה מו הייתי הולך ואומר לה 'אמן' על כל מה שהיא מבקשת.

תוצאת תמונה עבור ‪TINASHE SAVE ROOM FOR US‬‏
טינאשה בקליפ לשיר Save room for us 

14. Blow it all - Kim petras
אהבתי נורא את השיר הזה כשהוא יצא, מהרגע הראשון. המילים בבתים שלו קצת משעשעות,אבל הוא במיקום כזה גבוה בעיקר בגלל הפזמון שלו. אני לא מגזים, זה בין פזמוני הפופ הכי טובים ששמעתי בשנים האחרונות. בפעם הראשונה הייתי בהלם מכמה שהיא קלעה.. אין מה להגיד, כשמדובר בקים פטרס מדובר בפופ טהור שלא ניתן לערער אותו.

13. Silver Cross - Charli xcx
לשיר הזה יש סאונד ככ מיוחד, אני לא חושב ששמעתי משהו כזה. היא לקחה ביט שמושפע מהפיסי מיוזיק, שהוא מאוד עליז מוגזם ושמח - ושרה עליו בקול עצוב ומילים קצת יותר כבדות. הניגודיות הזו גרמה לשיר הזה לעניין אותי מההתחלה ואז להתאהבות הסופית שלי איתו. השיר מדבר על תמיכה ועזרה לחבר בשעת צרה. לתת לו כתף תומכת בזמן שהוא הכי צריך אותה. איזה שיר ואו.. גם משמח וגם מעציב, רק אצל צ'ארלי אקס סי אקס!

12. Aute Cuture - Rosalia
רוסליה מביאה משהו אחר.. גל חדש של מוזיקה. היא יכלה בשנייה הראשונה אחרי קון אלטורה (הלהיט הגדול שלה) ללכת לכיוון יותר מיינסטרימי ולרכוב על הגל, אבל לא - היא העדיפה להמשיך עם הדי אן איי המוזיקלי שלה והוציאה את הוד קוטור מייד אחכ. השיר הזה יצא באמצע השנה וליווה אותי עד סופה. הוא אחד השירים הכיפים ששמעתי השנה ואני מעריך אותה המון עליו. פלוס פלוס פלוס יש לו קליפ מטורף

11. Find u again - Mark Ronson ft. Camila Cabello
אני מאוד אוהב את האלבום הראשון של קמילה, את השני בקושי שמעתי אבל ממה ששעמתי פחות לטעמי כרגע - מה שכן, היא יודעת להביא שירים טובים והייתי בעדה מהרגע הראשון. אין ספק שזה השיר הכי טוב שהוציאה אי פעם והוא פשוט יפיפה מהשורש שלו. יש בו משהו שמציג את קמילה באור בוגר יותר, ואני חושב שאם היא תמשיך עם הסגנון הזה דברים גדולים יותר צפויים לה. שיר מדוייק ומרגש.

טופ 10 



10. Tusa - Karol g & Nicki minaj

קארול ג'י וניקי מינאז' התאחדו אל שיר ספרדית-אנגלית שמצליח לפרוץ כרגע חומות ומסביב לכל העולם מראה נוכחות חזקה במצעדים ובטבלאות. תנו לי להתגאות קצת שלפייב שלי כרגע יש להיט גלובאלי בהתהוות ומעבר תנו לי לספר לכם שאולי השיר הזה יצא לפני חודש וחצי בסה"כ אבל הוא ממוקם ככה גבוה בגלל שבאמת הוא ככ אהוב עלי כרגע ומסמל את התקופה הכי יפה שלי השנה הזו. הוא יצא בדיוק בתקופה שטסתי למקום בו מדברים ספרדית בעיקר, וזה מצחיק שהוא יצא בדיוק כשהגעתי לשם. אני מת על זה שאומנם המילים קצת עצובות (מה שקארול שרה) ואז באה ניקי ושוברת את זה עם שורות פמיניסטיות מחזקות. פשוט שיר מצטיין שהלוואי וימשיך להצליח כפי שהוא מצליח כרגע!

9. Juicy - Doja cat ft. Tyga

דוג'ה קט היא בין תגליות השנה שלי, זה לא חדש. אני חושב שהרבה זמן לא שמעתי מישהי מרעננת כמוהה. היא מזכירה לי קצת את ניקי בהתחלה שלה, והרבה אנשים שמים לב להשפעות ואני מת על זה. השיר הזה יצא בתחילת שנה ומאז הוא נחרש אצלי בכל אפשרות קיימת. מודה שבהתחלה חשבתי עליו שהוא נחמד וזהו, אבל לאט לאט הוא נבנה והפך להיות המנון אנרגטי עבורי של שנת 2019. הקליפ שלו גם אדיר ממש, אגב

8. Boy with luv - BTS & HALSEY

וידוי נאות - כשרשמתי בתחילת הפוסט שנמחק לי הכל והתחלתי מחדש? אז בדיוק בנקודה הזו נמחק לי הכל. בואו נקווה שזה לא יקרה שוב.....
ובכן, לא חשבתי שאשים שיר בקוריאנית בשירי השנה שלי, קל וחומר בטופ 10 - אין ספק שלהולסי יש חלק ענק בזה, אבל גם אין ספק שהבנים הצליחו לשחק אותה וקלעו בול עם השיר הזה. אם לי הם גרמו לאהוב את השיר הזה, אין ספק שיש להם את זה. ובאמת שהם אחלה! כשדברתי למעלה על שירים ששימחו אותי השנה, לשיר הזה היה תפקיד מאוד גדול באותה משבצת. הוא באמת כל כך פוסטיבי ומשמח, ואני נהנה ממנו באותה מידה עד היום כאילו הוא יצא אתמול. הולסי יושבת מדויק על הפזמון, ותמיד אמרתי ששירי פופ קופצניים יושבים עליה הכי יפה.

7. Mark ronson ft. Lykke li - Late night feelings

בין השירים הראשונים ששמעתי השנה ותראו לאיזה מקום גבוה הוא הגיע אצלי.. חיי המדף שלו היו ארוכים והפתיעו גם אותי. בהתחלה הוא היה סתם שיר יפה ומרגש, עם הזמן הוא נהפך למדוייק ואחד השירים שהכי מסמלים עבורי את 2019. מארק רונסון פעם נוספת עשה עבודה נהדרת עם זמרת מוכשרת בשם ליקה לי שהפציצה בשנה שעברה עם האלבום שלה. אם אתם מחפשים שיר ב-1 בלילה כי רגשות צפים לכם פתאום, זה בדיוק השיר

6. All i do is cry - Kim petras

למעלה היה רצף של שירים משמחים ואז הגיע השיר הזה ונתן קונטרה מאוד חזקה - חברים, זה השיר הכי עצוב של השנה! מילים מלונכלויות על גבול האימו ילד סנטר - אבל מה? באמת באמת שזה מדהים. אולי הילד האימו שבי נהיה רגשני עקב השיר אבל השיר הזה באמת כבש אותי משמיעה ראשונית. מעט רוק מעט פופ אל תוך בלאדה בוכייה שקים הגישה כמו שהיא יודעת.

5. Tia Tamera - Doja cat ft. Rico nasty

בין השירים הראשונים ששמעתי השנה, והשיר הראשון ששמעתי של דו'גה. כמו שרשמתי, דוגה הפכה לאחת מהתגליות הכי גדולות השנה אצלי. ההתאהבות שלי עם השיר הזה הייתה לאורך כל השנה. הוא בועט הוא חצוף והוא מלא בגישה פמיניסטית מתנשאת ואני חולה על זה. ריקו מחקה את הפלאו של דוגה בצורה מדוייקת בוורס שלה ונותנת בית אדיר שרק הופך את כל העסק ממושלם למושלם פלוס. הבנות שיחקו אותה.

4. Sawzall - Banks

השיר האהוב עלי מאלבום השנה שלי. איזה שיר.. ואו. באמת שהוא עבר איתי המון השנה. יש לו קסם משלו, משהו שרק בנקס מצליחה להגיש כך. השיר הוא כמו כלי (כשמו כן הוא). בנקס הסבירה שאהבה יכולה להיות בדיוק כמו הכלי, כשאחרי שקורה משהו אנחנו מנתחים את זה מכל זווית אפשרית. הולכים אחורה ומתחרטים, הולכים קדימה ורצים מהר מדי. מסתכלים לצדדים כי אנחנו לא בטוחים. אני לא בטוח איך הסיפור נגמר.. אבל אני כן בטוח שהשיר הזה הוא אחד מהדברים הכי יפים ששמעתי בשנים האחרונות. הנקודה האהובה עלי בשיר היא הסוף, כשהיא אומרת 'שהיא תתרום את האהבה' והקול שלה מתרכך ומשתנה במקביל להפקה עצמה שגם היא הולכת ומשתנה. תעשו לי טובה ותשמעו את השיר, בקיצור

3. Nightmare - Halsey

בהתחלה רציתי להרוג אותה על זה שלא שמה אותו באלבום החדש שלה(MANIC יוצא בחודש הבא) - אבל אז סלחתי מחלתי והמשכתי הלאה. יש בי עדיין איזו שהיא טינה קטנה.. כי בכל זאת, לא שומעים כל יום שיר כזה וחבל לי שהוא לא יהיה שייך לשום פרויקט. נייטמר הוא בדיוק מה שאני אוהב במוזיקה. מתוחכם אבל לא מתחכם. היא מערבבת שם את הפופ האלטרנטיבי שלה עם השפעות מלהקות הרוק שעליהם גדלה. השיר המנון כוחני פמיניסטי ומשהו שבעיני לפחות נתן להולסי גוון נוסף לקריירה. אני גאה בה על השיר הזה, ויש לו חלק עצום בחיים שלי ובכלל בשנה הזו.

2. Con Altura - Rosalia & J Balvin ft. El Guincho

כשמו כן הוא, 'מלמעלה'. קון אלטורה הוא בין ההיליטס של השנה הזו לא רק עבורי אלא בכלל. זה הקליפ הנשי הנצפה ביותר ביוטיוב השנה והפריצה של רוסליה אל תוך השוק. כולכם כבר שמתם לב כמה אני אוהב ומעריך אותה, והכל התחיל מהשיר הזה. רוסליה היא תגלית השנה שלי, מישהי שהכרתי וכבשה אותי והצליחה להפוך אותי לאוהד מושבע של המוזיקה שלה. השיר הזה היה הצלחה גדולה בשבילה ואני גאה בה על זה שהיא הצליחה להביא מהאופי המוזיקלי שלה אל תוך השיר. כשאני מסתכל על שנים קודמות, לא היו שירים לטינים ברשימות שלי. כרגע יש לי 2 שירים לטינים ואחד קוריאני בטופ 10. זה מרגש אותי לדעת איך המוזיקה מתפתחת כל פעם ואיך מחסומי שפה נשברים כי השפה החשובה היא שפת המוזיקה עם כל הקלישאתיות שבדבר, לרוסליה יש חלק ענק בזה לפחות אצלי והשיר הזה הוא המנון פופ לטיני מקפיץ מלא בנוכחות וכריזמה.

1. Graveyard - Halsey

שיר השנה שלי הוא גריביארד. הכי מדוייק, הכי קולע, הכי נכון! גרייביארד יצא ברביע האחרון של השנה והצליח לכבוש אותי משמיעה ראשונה. אני מתרגש כל כך לכבוד האלבום החדש שלה, וגרייביארד זה בדיוק הסגנון שרציתי שהיא תעשה מאז ומתמיד ובדיוק הסגנון שאני צופה לאלבום. השיר מדבר על זה שלפעמים כשאנחנו מאוהבים אנחנו הולכים בעיניים עצומות אחרי הבן אדם שאנחנו אוהבים לכל מקום. זה לאו דווקא רע או טוב, זה פשוט קורה. וכשזה קורה לאנשים מסויימים זה קורה עד הסוף. הולסי היא מאותם סוג של אנשים. אני אוהב שהשיר הזה הוא קצת עצוב וקצת שמח, שהוא איפה שהוא באמצע או בספקטרום משלו. אני אוהב את זה שהשיר מאוד נעים ומאוד אווירתי אבל לרגע אחד לא מאבד עניין ובכל רגע בו הוא מצליח להישאר יציב ודומיננטי בנוכחות שלו. לשיר הזה יש מקום מיוחד בלב שלי וכשאני אזכר ב-2019 זה יהיה השיר הראשון שיעלה לי לראש.

על מנת להאזין לטופ 20 באפל מיוזיק יש ללחוץ על הקישור הבא:
אל הרשימה לחצו כאן! 


תודה לכולם על הקריאה! 

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה